Ik wil nog niet te hard juichen maar heb hem zojuist aan de praat gehouden stationair. Heb de vacuumslang van de inlaat naar het 'air induction system assy' onderbroken en zoals Janbros aangaf een M6 bout in de slang gedraaid.
Meteen toen ik het hergebruik systeem van de uitlaatlucht zag, herinnerde ik me hoeveel ellende ik ooit op mijn VW Passat heb gehad toen ik het membraan kapot had van een vergelijkbaar 'milieu eisen systeem' en de auto ook voor geen meter meer liep.
Gek genoeg toen ik de slang als test weer terug stak op het systeem veranderde er niks in het gedrag van het stationair draaien dus daarom juich ik even nog niet omdat ik nog steeds geen hele duidelijke bevestiging van de oorzaak heb.
Ik ga de motor deze week eens uit de garage halen en testen kijken of hij zo goed rijdt (is het op dit moment in zuid-limburg geen weer voor
).
Kan ik de vacuumslang eraf laten liggen om een paar test ritten te maken en kijken of het wegblijft of doe ik dan schade aan de motor?