Drama in Rotterdam

Status
Niet open voor verdere reacties.
In mijn ogen half goed...

Als je met je verstand op 0 rijd..tot daar aan toe.
Als je gaat stunten (ik bedoel geen domme burnouts etc)..maar echte high speed wheelies) op plaatsen waar geen afzetting cq veiligheids maatregelen zijn zoals hekken,bosjes,sloot,stoep,parkeerplaats en waar veel publiek is die vrijwel geen verstand hebben van de bijkomende factoren zoals snelheid,zien wanneer het fout gaat en zo aan de kant kan gaan,weten wat iemand kan gaan doen als mis gaat etc..dan is het dom.

Ik zeg niet dat ik met mijn verstand op nul rijdt. Ik zeg enkel dat ik niet constant bij gevaar stilsta. Natuurlijk hou ik heel goed rekening met het verkeer om mij heen en als ik hard wil rijden doe ik dat niet in de bebouwde kom, op kinderrijke plaatsen etc.

Deze motorrijder heeft waarschijnlijk een verkeerde inschatting van het risico dat hij liep gemaakt. (of hij rijdt wel echt met het verstand op nul)
Maar zoals ik al schreef, ik was er niet bij, dus kan ik hier niet over oordelen.

Natuurlijk heb je gelijk en moet je rekening houden met de mensen (het publiek) om je heen. Maar die mensen staan daar wel omdat ze wat willen zien, niet om met z'n allen gezellig Goombaya my Lord bij het kampvuur te zingen. :+

edit: ikzelf ben absoluut geen stunter (ik zou wel willen, maar kan het niet :+ )
Hou van stevig doorrijden/bochtjes rijden, maar that's it.
 
Neu zo lag het net niet dat zou idd krom zijn, maar het ging om een onoverzichtelijke weg, waar hij ook nog eens te hard reed. Collega die uit de uitrit kwam kon daar gewoon niet op reageren.

Maar de gedachte: "ik rijd op een voorrangs weg dus ik sta in mijn recht" kon nog wel eens verkeerd uitpakken.

Wanneer hij 50 had gereden was het ook niet zeker geweest. De max snelheid is namelijk precies dat, een maximum snelheid. Het is niet een RECHT om 50 te rijden, wanneer de verkeerssituatie op dat moment een snelheid van 30 vraagt, dan moet je daar op anticiperen.

Mischien dat (een) baksteen het wat duidelijker kan uitleggen.

Feitelijk gezien is het heel simpel. Als de situatie erom vraagt, dien je je snelheid aan te passen aan de situatie. Wat inhoud dat de geldende max. snelheid in bepaalde situaties dus te hard is.

Denk maar aan mist, of bijvoorbeeld als je kinderen ziet spelen op de stoep. Zou je daar met 50 langs rijden en er steekt er eentje over, heb je een probleem. Op het moment dat je die kinderen ziet, moet je al rekening gaan houden met het feit dat er eentje kan oversteken en dus je snelheid verlagen.

In zo'n situatie is de max. snelheid dus te hoog en mocht het mis gaan, dan kan je daar op afgerekend worden.
 
Ik zeg niet dat ik met mijn verstand op nul rijdt. Ik zeg enkel dat ik niet constant bij gevaar stilsta. Natuurlijk hou ik heel goed rekening met het verkeer om mij heen en als ik hard wil rijden doe ik dat niet in de bebouwde kom, op kinderrijke plaatsen etc.

Deze motorrijder heeft waarschijnlijk een verkeerde inschatting van het risico dat hij liep gemaakt. (of hij rijdt wel echt met het verstand op nul)
Maar zoals ik al schreef, ik was er niet bij, dus kan ik hier niet over oordelen.

Natuurlijk heb je gelijk en moet je rekening houden met de mensen (het publiek) om je heen. Maar die mensen staan daar wel omdat ze wat willen zien, niet om met z'n allen gezellig Goombaya my Lord bij het kampvuur te zingen. :+

edit: ikzelf ben absoluut geen stunter (ik zou wel willen, maar kan het niet :+ )
Hou van stevig doorrijden/bochtjes rijden, maar that's it.

Was meer in de algemeenheid van je post,niet persee op uwzelf bedoeld.. :P

;)
 
Had ik wel begrepen hoor.
En dan nog, je mag het best eens niet met iemand eens zijn.
Ik ben niet iemand die meteen pissed off is als iemand het niet met hem eens is/kritiek op mij heeft.
Ik ben nu niet op mijn werk..... :+
 
hahahaha!!!! jammer maar goed zo!!! domme motordebiel. als ik es met de auto op stap ben en vijf pintjes drink heb ik duizend boze motards achter mijn gat. als een of andere superman niks tegenkomt tijdens het stoer doen op straat is er niks aan de hand.

zolang hij nerges tegenrijdt...
 
wees blij dat het een porsche was en niet een kind op een fiets!!!

100 km overschrijding van de max snelheid is gewoon je rijbewijs kwijt (dus je weet dat het niet mag!!!)

Motoport zit ook fout: Een weg niet niet afgesloten is (met borden van de wegbeheerder) is gewoon een openbare weg.


Lijkt me een duidelijke zaak.
 
[...]

Hij heeft idd wat klappen gehad , en niet helemaal onterecht ...

[...]

Met z'n allen zeker,helden. En dat is zeker wel normaal... :r
 
Suffie, ik bedoel natuurlijk dat als hij met een korte broek zich te pletter rijdt dat dat er niet echt lekker uitziet voor het publiek... (in leren pak ook niet, maar dat spettert minder)

oops.. :+

Mja zie het als een wijze les die "live/lijf" geleerd kan worden.

Publiek behoort natuurlijk in te zien dat deze custom outfit minder verhuld en minder beschermd.

Iets waar wij nederlanders altijd wel goed in zijn.. (sensatie/leedvermaak).
 
Ik kap ermee, mensen die meningen geven die niet het hele verhaal, of zelfs maar de moeite nemen om het hele topic te lezen.

IK HEB NOOIT GEZEGD DAT DE MOTORRIJDER NIET FOUT IS, HEB ENKEL GEZEGD DAT ALS JE OP DIE PLEK WAS, OM DIE TIJD, JE HET NIET KAN MISSEN DAT ER GERACED, GESTUNT WORDT, EN DUS MOET JE ZELF OOK UITKIJKEN.

NIET VOOR DE VERZEKERING, DIE INTRESSEERT ME NIET, MAAR GEWOON VOOR JE EIGEN HACHIE.

klaar, ik reageer niet meer.
 
Nee motoport heeft hier geen schuld, tenzij zij geregeld hebben dat ze wheelies mogen doen. Het stuntteam dat er was heeft wel alles afgezet tijdens hun stunts, en daarna weggehaald. De lui die daarna een wheelie doen, zijn niet ingehuurd of gevraagt door motoport, en behoren niet tot het stuntteam. Ze doen het op eigen gelegenheid. En of ze dat nu voor een motorzaak doen of niet is niet relevant. Als dit niet in opdracht van motoport is gedaan, heeft motoport er niets mee te maken.

Als zei wel opdracht ervoor gegeven hebben, en de weg ervoor deels afgezet, dan is het wel hun schuld, want dan is de afzetting niet juist geweest.... maar opgemaakt uit alle voorgaande berichten lijkt me dat niet het geval.
 
Ik kap ermee, mensen die meningen geven die niet het hele verhaal, of zelfs maar de moeite nemen om het hele topic te lezen.

IK HEB NOOIT GEZEGD DAT DE MOTORRIJDER NIET FOUT IS, HEB ENKEL GEZEGD DAT ALS JE OP DIE PLEK WAS, OM DIE TIJD, JE HET NIET KAN MISSEN DAT ER GERACED, GESTUNT WORDT, EN DUS MOET JE ZELF OOK UITKIJKEN.

NIET VOOR DE VERZEKERING, DIE INTRESSEERT ME NIET, MAAR GEWOON VOOR JE EIGEN HACHIE.

klaar, ik reageer niet meer.

dit is wel duidelijk. :)


Maar ik begreep van Mvr.Higlander, dat je daar ook terecht kan komen zonder op de hoogte te zijn van het motoport gedoe. :)
 
motoport zegt hier niks mee te maken te hebben maar ik sprak een monteur en die had het erover dat die burnout man bij hem weer een bandje kwam halen!!
en die hoefde niet zoals ik te "betalen" dus vind het wel een klein beetje georganiseerd.
en dit is trouwens elk jaar dus iedereen had het kunnen weten.
maar laten we maar blij zijn met de goede afloop want als ik al die posts lees gaat het nu precies zoals op die avond iedereen vind dit en dat maar volgend jaar zie ik gewoon weer iemand op zijn achterwiel voorbij komen op de nacht van motoport.
dan is iedereen het weer vergeten hoe hard het ook is!!
 
een zeer hoogstaande reply dit plaats iets nuttigs of hou je bek.


wat ik nu heb gelezen, heeft de organisatie schuld.
waarom, hun organiseren een soort stunt show.
dan zorg je als organisatie er voor dat het bewuste wegvak afgsloten is voor al het verkeer, dit om de veiligheid voor de stunter en voor anderen te kunnen garanderen.
1 persoon hier die zei zelf al dat het hem verbaasde dat hij zo kon door rijden.
stel nou dat die die porsche rijders was geweest, die wist misschien niet eens dat er wat te doen was op het industrieterrein, komt geen hekken tegen geen mensen die hem waarschuwen.
hij kijkt in de spiegels kijkt om zich heen ziet niks aankomen draait de parkeer haven in en KNAL, een motorrijder vol op zijn auto.
je schrikt je de pleuris waar komt hij vandaan (er is nergens wat te bekennen wat hem had moeten waarschuwen.
dan lees je hier een aantal reply's dat men de porsche rijder had willen afmaken, waren dat wel motorrijders of waren dat soms voetbalhooligans die nu een leren pak hadden aan getrokken.
dat die porsche rijder nu gevlucht is kan ik me wel voorstellen wat zou jij doen als er een hele groep doorgedraaide idioten op je af komt rennen en nog meer kapot maakt dan er al kapot was

en dan wat mij het meest verbaasde in een spijkerbroek en trui gaan stunten, eigenlijk , weetje ik zeg het gewoon zo als ik er overdenk.
EIGEN SCHULD DIKKE BULT, iedere motor rijder weet toch dat een goed pak levensreddend kan zijn in het normale verkeer.
waarom doen professionel stunters altijd leren pakken aan niet omdat het design in de mode is dat jaar.

ik hoop voor de jongen dat hij er weer boven op komt en dat hij later weer gewoon kan motor rijden, alleen ik weet wel zeker dat hij nooit en dan ook echt nooit meer gaat stunten, altijd zijn kleding zal dragen.

en daarnaast als die jongen er bovenop komt en de politie is er bij gehaald (ik mag aannemen dat dit gebeurd is , dan kan die jongen zijn rijbewijs ook wel inleveren op grond van artikel 5 gevaarlijk rijgedrag op een openbare weg (want de weg was niet afgesloten.)

Als die jongen op eigen initiatief gaat lopen stunten en iets overkomt, dan is Motoport aansprakelijk?! En mensen die naar de TT gaan, daar te hard rijden en crashen, is de organisatie daar ook aansprakelijk voor?!Wat een onzin zeg, iedereen die daar op "visite" komt, is verantwoordelijk voor zijn eigen rijgedrag....lijkt mij!Boven de 18 word je tenslotte geacht volwassen te zijn....
 
hahahaha!!!! jammer maar goed zo!!! domme motordebiel. als ik es met de auto op stap ben en vijf pintjes drink heb ik duizend boze motards achter mijn gat. als een of andere superman niks tegenkomt tijdens het stoer doen op straat is er niks aan de hand.

zolang hij nerges tegenrijdt...

Hallo Lampie,

Maak je altijd van dit soort genuanceerde opmerkingen? Waar bestaat er een hogere kans dat er iemand of jijzelf kapot gereden wordt. Door te wheelieën of door met alchohol achter het stuur te gaan zitten...

Ik denk (en waarschijnlijk velen met mij) Door met een slok op achter het stuur te gaan zitten en inderdaad IMHO horen "duizend boze motards achter jouw gat aan te zitten".

En trouwens had jij het leuk gevonden als JIJ de persoon was geweest die het ongeluk had gehad, dat er iemand is die je voor alles en nog wat uitmaakt. Terwijl hij waarschijnlijk niet eens het fijne van de situatie afweet! Zoals er al eerder is aangegeven...het is een heeeeeeeeel vervelende samenloop van omstandigheden, voor BEIDE partijen...
 
Volgens mij wordt er in meerdere rondjes gepraat...

Maar goed... dat die past z'n rijbewijs kwijt raakt is bijna niet te vermijden denk ik...

maar of hij daar rekening mee houdt... :X
 
Aangepast...heb dat profiel geloof ik met een half open oog ingevuld :z

Weet niet waar je woont, maar is er ook een kans dat je nog ergens een rijstevlaai kan scoren? LOL

Holy Shjit.....

"Registratie datum: 20-05-2001 (1128 dagen geleden)" :X :X :X ????

Je verdient zowiezo taart van de Crew geloof ik :} :} :} 1128 dagen






Rijstevlaai...dat gaat niet goedkomen, ga geen babyvoedsel bij koffie nuttigen.
Saucijzenbroodje ook nog een optie ???
 
Laatst bewerkt:
Holy Shjit.....

"Registratie datum: 20-05-2001 (1128 dagen geleden)" :X :X :X ????

Je verdient zowiezo taart van de Crew geloof ik :} :} :} 1128 dagen

Rijstevlaai...dat gaat niet goedkomen, ga geen babyvoedsel bij koffie nuttigen saucijsenbroodje ook nog een optie ???

Ja, *D ik durf het niet met 100% zekerheid te zeggen, maar volgens mij hoor ik nog bij de allereerste lichting die zich aangemeld heeft.

Dat saucijzenbroodje heb ik dus nog tegoed..hierbij afgesproken!!
 
Als die jongen op eigen initiatief gaat lopen stunten en iets overkomt, dan is Motoport aansprakelijk?! En mensen die naar de TT gaan, daar te hard rijden en crashen, is de organisatie daar ook aansprakelijk voor?!Wat een onzin zeg, iedereen die daar op "visite" komt, is verantwoordelijk voor zijn eigen rijgedrag....lijkt mij!Boven de 18 word je tenslotte geacht volwassen te zijn....
:^
Er was helemaal geen stuntteam,hooguit wat KTM SM-rijders die een circuitrondjes deden om het blok,daar waren de hekken dus voor!!!
En die knakker die een bandje kon krijgen om op te roken,dat zijn banden voor het afval,dus geen profiel meer.
Ik zie niet wat hier de schuld is van MP :?
Rare opmerkingen van potten en choppersgays zie ik hier wel :r
 
Zoals er al eerder is aangegeven...het is een heeeeeeeeel vervelende samenloop van omstandigheden, voor BEIDE partijen...

Het is meer dan een samenloop van omstandigheden. Als jij je zo gedraagt weet je dat de kans groot is dat het mis gaat. Hij heeft zelf dat risico genomen. De motorrijder heeft zelf zijn gashendel te ver open gedraait. In een situatie waar het niet kan. Gelukkig heeft hij geen ander persaoon ernstig letsel tegebracht. En zijn eigen letsel is hij gewoon zelf verrantwoordelijk voor. Als jij je zo gedraagt in het verkeer ben je gewoon een rijdende tijdbom....

Ik zal volghende keer ook ff iedereen waarschuwen bij een basisschool, en er vervolgens met 150 km/h langs rijden. Mocht ik iemand aanrijden is het een ongunstige samenloop van omstandigheden. En de kinderen zijn zelf verrantwoordelijk ik had ze tenslotte gewaarschuwd.

Misschien parkeerde die man wel gewoon zijn auto om de weg te vragen oid. En als je in zoon auto rijd ben je daar zuinig op en wil je zelf ook geen schade. Dit wordt ff over het hoofd gezien door een aantal personen.

Verder is er alweer een hoop geouwehoe, koekblikken scooterijders. Er wordt van alles bijgehaald enz. Maar er is gewoon een idioot die door zijn eigen stomme gedrag de situatie niet onder controle heeft. Dat is geen scooterrijder zonder helm, geen koekblik bestuurder. Maar gewoon een motorrijder, stelletje hypocrieten.

Verder valt het me op dat iedereen er strots op lijkt te zijn daar aanwezig geweest te zijn. Persoonlijk zou ik daar niet komen en geen onderdelen meer halen als het daar zoon zooitje is....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan