Driften

Zeer gaaf :D en die kawa :P wauw een van de mooiste motogp machines.

Hopelijk doen ze het volgend seizoen beter
 
Ik zag staan dat het voor de bocht driften komt door snel terug te schakelen en dan net voor de bocht gas te geven (of in die richting).
Nee, gaat gewoon op de motorrem, dus terugschakelen en zo de koppeling laten opkomen zodat jij de achterkant kan sturen met de motorrem (koppeling in 1x los laat je vliegen...), dus ze voelen aan hoeveel ze de achterkant schuin moeten zetten voor de bocht m.b.v de koppeling.
 
Door terug te schakelen en de koppeling op te laten komen, wordt het achterwiel ook fors afgeremd.
Als het achterwiel met ongeveer 80% van de snelheid van het voorwiel draait, zal het achterwiel gaan glijden.
Kijk maar naar supermotardwedstrijden.

Wel eens van een back-torque limiter gehoord?

Hierdoor is het afremmen op de motor een stuk minder.
Ik geloof dat ik in een interview met Capirossi heb gelezen dat ze wel degelijk aanremmen met het achterwiel, om daarna t gas er weer op te pleuren :P
 
Wel eens van een back-torque limiter gehoord?

Hierdoor is het afremmen op de motor een stuk minder.
Ik geloof dat ik in een interview met Capirossi heb gelezen dat ze wel degelijk aanremmen met het achterwiel, om daarna t gas er weer op te pleuren :P

Ja en het achterwiel zal nog steeds afgeremd worden, maar zal dus niet blokkeren.
Juist door zo'n koppeling wordt het sliden makkelijker.
 
Bij dat harde aanremmen zal er niet veel voor nodig zijn want je ziet Rossi's achterwiel net voor het ingaan van de bocht vaak nog in de lucht hangen. En met dat traction-control systeem zal het powersliden wel uit te tijd raken.
 
Laatst bewerkt:
Heren heren heren......'t is wat als de fantasie weer met je aan de haal gaat. Het dwarszetten van de motor voor de bocht gebeurt altijd!!!!met de achterrem. Verhalen over dat dit gebeurt dmv het terugschakelen zijn absolute onzin. Verder heb je echt een flinke dosis evenwichtsgevoel nodig om met een motor te kunnen driften (powersliden). zelfs een grasbaanracer zet zijn voetje altijd op de grond en deze mensen driften echt vaak. Supermotard coureurs zetten hun fiets ook altijd met de achterrem. Ik kan het weten want ik doe hier wel eens aan mee zeg maar. Driften wanneer je de bocht uitgaat op asfalt vergt ook erg veel vermogen. Het smeren van de band of het gummen wat sommige coureurs onder ons soms kunnen is slechts een gedeelte van het echte werk. vervolgens moet er zoveel vermogen op de band worden losgelaten dat deze echt begint te spinnen. Je moet volgens de staistici meer dan 15% wielspin hebben. (even voor de goede orde. Elke achterband heeft voorbij een hellingshoek van meer dan 30 graden altijd minimaal 5% wielspin)
 
En jij rijdt ook supermotard????...........En je zet de fiets niet met de achetrrem??????????????? hahahahahahahahahahahaha. heb je zeker geleerd op een een cursus van de Aldi ofzo...??????? Succes met je rondetijden. Ik rijdt je nog wel eens hier en daar binnendoor voorbij
 
En jij rijdt ook supermotard????...........En je zet de fiets niet met de achetrrem??????????????? hahahahahahahahahahahaha. heb je zeker geleerd op een een cursus van de Aldi ofzo...??????? Succes met je rondetijden. Ik rijdt je nog wel eens hier en daar binnendoor voorbij

Ik gebruik ook zeker de achterrem wel, maar het gaat wel makkelijker als ik tegelijkertijd terugschakel.
Ik rij verder geen wedstrijden, jij wel?
Maar als ik van Versteeg hoor dat hij niet alleen de achterrem gebruikt, maar ook de koppeling, dan geloof ik hem iets eerder dan jou. Of heb jij al meerdere Nederlandse titels gewonnen?
 
Ik gebruik ook zeker de achterrem wel, maar het gaat wel makkelijker als ik tegelijkertijd terugschakel.
Ik rij verder geen wedstrijden, jij wel?
Maar als ik van Versteeg hoor dat hij niet alleen de achterrem gebruikt, maar ook de koppeling, dan geloof ik hem iets eerder dan jou. Of heb jij al meerdere Nederlandse titels gewonnen?

Ik zal niet eens reageren op die knakker ;)
 
Nou ja in ieder geval. Een beetje flauwe reactie van mij misschien daarnet maar voor het zetten van de motor gebruik je in iedergeval altijd je achterrem. Je schrijft het nu zelf ook al. Sorry voor mijn lullige reactie dus..... En ja ik heb afgelopen seizoen wel 2!!!!!!!!wedstrijden gereden. eindigde beide keren op de 13e plaats van de 18 rijders. Dus lekker niet als laatste. Moet wel erg veel moed hebben om steeds door te beuken in de bocht met 5 rijders op 1 vierkante meter. maar goed misschien volgend jaar nog eens.
 
hier nog een mooie:
full
 
er zijn een heleboel topics met speelfoto's, en er komen 100den plaatjes van wheeliesen stoppies maar geen tot nauwelijks drift pics...doe eens je best jullie
])
 
Terug
Bovenaan Onderaan