droge voeten

Derreck

MF'er
8 sep 2007
42
0
Voor de zoveelste keer weer eens met natte voeten thuis gekomen. Heb al diverse, zgn waterdichte, laarzen gekocht de laatste jaren. Helaas dus nog steeds zonder succes.

Wie heeft ervaring met perfect waterdichte (leren) toer-laarzen.???
Laarzen moeten wel geschikt zijn om een stuk te lopen
 

100%!! Perfect waterdicht en erg comfortabel om te lopen. Kosten een aardige duit, echter ik en mijn echtgenote hebben allebei een paar en prijzen ons iedere vakantie en evenement weer gelukkig dat we er zo lekker op kunnen lopen.

Ps: ik heb de travel star GTX zie hier
 
Laatst bewerkt:
Geen idee wat voor merk, staat op: Forma, Street. En een labeltje met 'drytex'
Simpele zwarte tourlaarzen, ook zeer geschikt om op te lopen (heb ze ook tijdens mijn werk aan als ik op de motor ga).
Kosten 2 jaar terug 100,-, goed bijhouden met invetten en goed droog bij de meeste buien.
Regent het zo hard dat er veel water op de weg ligt en er vanaf het voorwiel water over m'n voeten heenkomt langere tijd of regelmatig, worden ze iets vochtig. Maar verder prima laars.
 
Laatst bewerkt:
Gore tex laarzen van BMW zijn na vele jaren misbruik en geen onderhoud nog steeds waterdicht . Nadeel : ze lopen niet lekker maar waarom zou je lopen als je een motor hebt .
 

:^

M'n kisten van 10 jaar oud doen het nog prima.
Let wel even op als je gaat kopen dat die flap tussen je veters (hoe heet zoiets) waterdicht aan de zijkant vast zit.....
Vaak genoeg tot net onder de rand van m'n kisten in het water gestaan en geen last.....natuurlijk worden ze wel vervelend als het water er eenmaal in is gelopen vanaf de bovenkant :X (sommige plassen zijn dieper als ze lijken)

Ben pas aan 't lessen, maar al paar keer bui gehad, nog altijd droge voeten gehouden.
ow, ik heb trouwens wel een textielen pak, dus draag ik over m'n kisten....niet erin.
(maar dat lijkt me logisch)
 
Laatst bewerkt:
Ik rij al 2 jaar lang met Sidi laarzen( weet even niet welk type, kom ik op terug) en nog nooit onderhouden en nog altijd droge voeten.
En ja ik rij ook met erg slecht weer aangezien ik geen ander vervoer naar mn werk heb:P
Plus bijna ieder weekend van Rotterdam naar Emmen in weer en wind en nog altijd droog.
 
leger kisten 2e keer, echt ik heb ze altijd aan op de motor, beetje vettig houden en ze blijven soepel en droog groetjes shadowdancer
 
Idd legerkisten kan ja, alleen nadeel is als ze wat ouder worden word de neus ook zachter.
Er zit immers geen staal in.

Daarom maar een paar SIDI laarsjes bijgehaalt.
Gewoon goed invetten.
 
Voor de zoveelste keer weer eens met natte voeten thuis gekomen. Heb al diverse, zgn waterdichte, laarzen gekocht de laatste jaren. Helaas dus nog steeds zonder succes.

Wie heeft ervaring met perfect waterdichte (leren) toer-laarzen.???
Laarzen moeten wel geschikt zijn om een stuk te lopen
Gore Tex, en dan met name Daytona als je tourlaarzen wilt die ook goed zijn om te lopen.
 
heb al een half jaar lang iedere dag zowat die motorschoenen van de lidl aan.
hebben bij mij nog nooit gelekt en doe er verder niks aan.

kosten: €20 :P
 
Ik rij al 2 jaar lang met Sidi laarzen( weet even niet welk type, kom ik op terug) en nog nooit onderhouden en nog altijd droge voeten.
En ja ik rij ook met erg slecht weer aangezien ik geen ander vervoer naar mn werk heb:P
Plus bijna ieder weekend van Rotterdam naar Emmen in weer en wind en nog altijd droog.
Heb je geluk gehad, ik in 1 jaar 3 keer nieuwe Sidi's (Vertebra en Vertigo Tepor) omdat ze lekten. Nu m'n geld terug en gore tex Puma's, perfect.
Die sidi's lopen ook voor geen meter, veel te veel plastic en een slechte zool om te lopen (zijn ze ook niet voor ontworpen natuurlijk).
 
Je broek over je laarzen dragen ipv erin. Aan de bovenkant is geen enkele laars waterdicht. |(


:+
 
Daytona zijn goed en blijven lang waterdicht. Ik heb 2 paren gehad, maar nu net een paar BMW Touring gekocht (ook Goretex) omdat die voor mij een betere pasvorm hebben.

Tegenwoordig kun je voor relatief weinig geld prima motor-kleding kopen maar goedkope laarzen kiezen is geld weggooien. Goedkope handschoenen vaak ook trouwens.

Je broek over je laarzen dragen ipv erin. Aan de bovenkant is geen enkele laars waterdicht. |(


:+
Dat ook ja.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de Oxtar Infinity's:

Oxtar_Infinity.jpg


En deze Sidi Vertigo Tepor's:

full


En met beide nog geen natte voeten gehad! En wel in de regen, wat zeg ik door de strotbuien van de laatste weken, gereden.

Oh ja, met die Sidi's wel, maar dat was omdat ik ze onder m'n leren pak aan had. En dan zit de broek in de laars hè, liep het water er zo in. Nou ik kan je zeggen ze zijn écht waterdocht hoor. Het water bleef er namelijk in staan, totdat ik ze leeggoot....
 
Laatst bewerkt:
Verder voordeel van GoreTex is dat men er leer bij voorschrijft (goretex schrijft dat voor, anders mag je dat membraan niet gebruiken van ze). Leer ademt voldoende. Dit in tegenstelling tot bovenstaande Sidi's (die ik ook had en continue na een paar weken weer lek waren), die een of ander synthetisch buitenmateriaal gebruikt wat amper ademt waardoor je veel sneller (zeker met warm weer) zweetvoeten krijgt.
 
Verder voordeel van GoreTex is dat men er leer bij voorschrijft (goretex schrijft dat voor, anders mag je dat membraan niet gebruiken van ze). Leer ademt voldoende. Dit in tegenstelling tot bovenstaande Sidi's (die ik ook had en continue na een paar weken weer lek waren), die een of ander synthetisch buitenmateriaal gebruikt wat amper ademt waardoor je veel sneller (zeker met warm weer) zweetvoeten krijgt.

uuh.. nee :P

Lorica ademt VEEL beter dan leer, maar het Tepor membraan wat Sidi gebruikt ademt ongeveer zoveel als een vuilniszak
 
Ik rij al 2 jaar lang met Sidi laarzen( weet even niet welk type, kom ik op terug) en nog nooit onderhouden en nog altijd droge voeten.
En ja ik rij ook met erg slecht weer aangezien ik geen ander vervoer naar mn werk heb:P
Plus bijna ieder weekend van Rotterdam naar Emmen in weer en wind en nog altijd droog.

Vandaar dat ie het opgegeven heeft, nu heeft ie lekker vakantie _O- _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan