Drugs en motorrijden..

Softdrugs en motorrijden?

  • Geen probleem!

    Stemmen: 44 6,5%
  • Ach moet kunnen...

    Stemmen: 14 2,1%
  • Beetje voorzichtig rijden dan gaat het wel.

    Stemmen: 21 3,1%
  • Liever niet...

    Stemmen: 18 2,7%
  • Net zo fout als alcohol (heel fout dus)!

    Stemmen: 579 85,7%

  • Totaal aantal stemmers
    676
Drugs en alcohol in het verkeer zijn gewoon not done ;)

Die lui die dat wel gebruiken mogen ze van mij gelijk het rijbewijs van in nemen :P
 
T probleem is idd dat voor alcohol bepaald is waar de grens ligt. Voor drugs is nog geen wettelijke grens aangelegd. Er bestaan wel "idicatie-testers" waarvan bekeken word of die in Nederland bruikbaar gaan zijn. Vervolgens zal er dan een bloedproef afgenomen worden en zal een getuige-deskundige a verbonden aan het NFI iets moeten zeggen over de uitkomst daarvan. De lijsten van de Opiumwet zijn erg uitgebreid, onder invloed van water is nog net niet strafbaar ;)

Praktijk.....naar aanleiding van geconstateerd rijgedrag dat niet acceptabel is word een auto gecontroleerd en kan een bloedproef afgenomen worden. Rijbewijs word alvast ingenomen in afwachting tot de uitslag van de bloedproef bekend is. Geen idee wat de waarde's voor de bekende opiaten zijn waarbij deskundigen spreken van "te veel" maar niemand zal zichzelf thuis "even kunnen testen" en de onzuiverheid van de verschillende soorten drugs maken dat je ook geen richtlijnen kan geven van wat ongeveer een aanvaardbare hoeveelheid is om "verantwoord" te blijven rijden.
Kwaliteit en onzuiverheden zijn tenslotte bepalend voor de hoeveelheid daadwerkelijke werkzame stoffen.

Persoonlijk ben ik zwaar tegenstander van alcohol en andere drugs in het verkeer ;)
'k Zal toch nog even reageren op deze machtswellusteling (zomaar een topic sluiten). :)

Ik heb gezocht maar niet gevonden. Tot een aantal jaren terug. In de rechtspraak kom ik alleen maar uitspraken tegen die gaan over het rijden onder invloed van alcohol. Niet over een andere stof die de rijvaardigheid kan beïnvloeden.

In andere zaken, als moord, doodslag, verkrachting, mishandeling, komt het wel voor. Hiermee kun je dan aantonen dat het gebruik van verdovende middelen niet altijd zo ongevaarlijk is als de gebruiker zelf vaak beweert, ook in het verkeer.
 
Drugs en alcohol blijven ook lang in je lichaam zitten.
je merkte zelfs op maandagochtend dat je nog suffig was.
 
in principe tegen gebruik van alle soorten drugs in het verkeer. HElaas zijn medicijnen ook drugs ;(
DUs moet ik bekennen dat ik toch ook wel een zwaar onder de medicijnen mij (met koekblik) in het verkeer begeven heb. ;(
Tis geen aanrader akn ik zeggen ... Eea is uiteraard wel afhankelijk van welke medicijnen je gebruikt: Met (een paar) paracetamolletjes op gaan de meesten hier toch ook wel rijden . . . . .denk ik O-)
 
de enige drugs die IK verantwoord vind in het verkeer zijn caffeine, guarana en druivesuiker, naproxennatrium, paracetamol.
De rest is not done...

Als ik merk wat een simpele verstopte neus al doen met mijn reactievermogen als ik op de limiet rij.....
 
:?
Mijn concentratie vind ik zelf ook nog steeds goed na tien bier.
dan mag ik hier toch ook mee rijden?


ps zelfoverschatting is een kenmerk/gevolg van het gebruik van alcohol en drugs
en blowen valt nog steeds onder drugsgebruik.
wil je blowen, oke, maar ga dan niet meer rijden.


pps cawa heeft zelf ook aardig wat geblowed en dacht toen ook altijd dat hij geweldig goed funtioneerde

hier idem dito.
 
Met een blow op kan je je beter concentreren? Het probleem daarmee is dat je je dan heel goed concentreerd.. op 1 ding. Moeite met het wisselen van de test geeft dit al aan. In de auto of op de motor moet je je op heel veel dingen tegelijk moet letten (tegenliggers/achteropkomend verkeer/die ene fietser daar/straatjes van links en/of rechts/borden die de verkeersituatie uit de doeken doen/etc/etc/etc)

Leuk dat concentreren op 1 ding, het verkeersdeelnemen zag ik namelijk als 1 ding. In mijn geval dan... ;)
Zolang dat per auto was ging het perfect! Ook al die leuke zijstraatjes, borden, overige deelnemers e.d... Eenmaal geconcentreerd was ik overal op gefocust... :)

Maar als ik na de auto een ander vervoersmiddel zou hebben gepakt, zou het mis zijn gegaan. Omdat ik me dan op nieuw zou moeten gaan concentreren en het de eerste 5 minuten niets zou zijn geweest... B|
 
Het rare is altijd dat mensen die onder invloed zijn er van overtuigd zijn dat ze BETER rijden.

Alleen de rest van de wereld merkt dat het niet zo is.


Vraag me toch af wie er nu gelijk heeft.
Immers er is door heel de wereld lang gedacht dat de aarde plat was
Op een paar gebruikers na, die nog gelijk hadden ook.




:+ :+ :+
:+
 
Ik zeg nix hierover... (Afbeelding)


Maar eehhh, in m'n jonge jaren blowde ik en reed gewoon koekblik. Ze zeggen dat de reactiesnelheid minder wordt, maar m'n consentratie vermogen nam iig toe. D'r kon gebeuren wat er gebeurde achterin de wagen, maar ik reed dood normaal verder. Heb destijds een paar alcoholcontroles gehad, welke meestal hilarisch waren. Lachende bezopen lui op de achterbank en ik in een deuk achter het stuur. Oom agent die enigzins verbaast keek en ik met een stalen gezicht "Jij zou je toch ook in een deuk liggen met die dronken idioten op de achterbank"... O-)

Maar goed, inmiddels dik 10 jaar ouder, hopelijk wijzer :? , gestopt met roken en altijd nuchter op de weg. En als je er goed over nadenkt...dat is niets meer dan normaal... ;)

Alsof ik me eigen tekst lees.
 
Tja, stom eigenlijk maar als ik met het koekblik ben drink ik rustig 1 wijntje. Maar als ik op de motor ben drink ik geen druppel alcohol, eigenlijk zegt dit natuurlijk genoeg.

Op de motor ben je echt afhankelijk van je reactievermogen, en je weet gewoon dat zelfs met 1 wijntje deze minder is. Daarbij komt natuurlijk dat je je op de motor kwetsbaar voelt en het daarom wel laat. Maar ja, eigenlijk veranderd er niets op het moment dat je in een auto stapt, je bent alleen minder kwetsbaar want je hebt die auto om je heen.

Voor Seven dus geen alcohol in het verkeer :) ......Enne ze heeft nog nooit geblowed dus daar kan ze niet over oordelen O-)
 
In mijn optiek is er niets mis met het roken van een jointje en het rijden op de openbare weg. Men mag het roken van joint niet vergelijken met het drinken van alkohol. Waarom. De uitwerking van beide is geheel anders.

Het feit dat rijvaardigheid wordt beïnvloed is opzich zelf geen enkele reden om er iets op tegen te hebben. Immers;
indien het buiten warmer is dan 30 graden wordt je rijgedrag óók beinvloed
Je praat met je passagier. Fout!!!!! Houdt je concentratie op de weg.
Je luisterd naar de radio. Fout!!!!! Houdt je concentratie op de weg.
Je geniet van de omgeving tijdens je zondagsrit. Fout!!!! Houdt je concentratie op de weg.
Je kijkt naar heupwiggende dames. Fout!!!! Houdt je concentratie op de weg.

Houdt je concentratie op de weg want álles beïnvloed je rijgedrag.
...hep je un vuurtje voor mij?
 
In mijn optiek is er niets mis met het roken van een jointje en het rijden op de openbare weg. Men mag het roken van joint niet vergelijken met het drinken van alkohol. Waarom. De uitwerking van beide is geheel anders.

Het feit dat rijvaardigheid wordt beïnvloed is opzich zelf geen enkele reden om er iets op tegen te hebben. Immers;
indien het buiten warmer is dan 30 graden wordt je rijgedrag óók beinvloed
Je praat met je passagier. Fout!!!!! Houdt je concentratie op de weg.
Je luisterd naar de radio. Fout!!!!! Houdt je concentratie op de weg.
Je geniet van de omgeving tijdens je zondagsrit. Fout!!!! Houdt je concentratie op de weg.
Je kijkt naar heupwiggende dames. Fout!!!! Houdt je concentratie op de weg.

Houdt je concentratie op de weg want álles beïnvloed je rijgedrag.
...hep je un vuurtje voor mij?

Alleen heeft het een wat meer invloed als het ander.... ;)

Deze redenatie zou nl ook voor alcohol opgaan, kweet niet of je dat ook bedoelde ??
 
Met een blow onderdruk je o.a. angstgevoelens.
Sporters bijv. die gevaarlijke sporten beoefenen hebben daar baat bij.

Motorrijders die blowen zijn dus te schijterig om nuchter te rijden.
 
Alleen heeft het een wat meer invloed als het ander.... ;)

Deze redenatie zou nl ook voor alcohol opgaan, kweet niet of je dat ook bedoelde ??

Klopt beste Baksteen. Lijkt mij écht niet slim om in vermoeidde toestand een flinke joint te roken en vervolgens de weg op te gaan. In elk geval minder slim dan goed uitgerust en met goede bodum één glaasje bier nuttigen en de weg op gaan (voor mij geen tweede overigens).

Maar in grote lijnen is de uitwerking van alkohol (= hard drug) op mijn gedrag anders én ernstiger dan die mijn wiet.
Indien ik een joint gerookt heb krijg ik geen 'overschattings'gevoel, ik wordt niet aggressief, ik wordt niet minder tolerant. Ik wordt rustig en relaxed. (Vandaar ook uitkijken met vermoeidheid).
 
Alleen heeft het een wat meer invloed als het ander.... ;)

ik persoonlijk zou 'spreken in de auto' als 2e op de lijst van gevaarlijkste, dan wel meest significante beïnvloeders van de rijvaardigheid zetten. Ik zie daarbij overigens gé'n verschil tussen spreken via een mobieltje of spreken met een of meerdere pasagiers.

Spreken....het zou verboden moeten worden!!!!!
 
beetje smoken en dan rustig wegrijden moet kunnen.


Maar ga niet met +90 door de bebouwde kom heen knallen, houd je gewoon aan de snelheid, houd voldoende afstand, dan kan er niks gebeuren


Kijk maar naar peter fonda en dennis hopper in easyrider, die smoken en hadden zelfs een LSD trip waarna ze nog perfect konden motorrijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan