Druk opbouwen in koppelinghendel lukt niet

Piwo

Rookie
2 mei 2003
20
0
Arnhem
GPZ 900R 1988
Ik heb de oude vloeistof afgetapt, nu heb ik het reservoir weer gevuld, maar hoe lang ik ook pomp er komt aan het einde geen vloeistof uit.
Als ik mijn vinger op het uiteinde van de koppelingskabel houdt voel ik wel dat er lucht doorheen komt.
Ik heb aan het stuur de koppeling al losgehaald en het reservoir goed schoongemaakt, misschien dat daar vuil in zat, dit had geen resultaat.
Wat ik nu wel zie is dat er bijna geen vloeistof door het reservoir naar de kabel gaat.
Iemand tips om te kijken waar het probleem zich voordoet?
Is het reservoir verstopt? Is de kabel waar de vloeistof doorheen gaat aan vervangen toe? MOet ik misschien nog langer pompen?
HELP
 
Als je wel lucht voelt stromen, moet je denk ik gewoon langer doorpompen. Duurt kennelijk even voordat het beneden is aangekomen.

Maarre, heeft jouw '88-er een hydraulisch bediende koppeling?!
 
Probeer met een spuitje alvast nieuwe vloeistof de remleiding in te spuiten.
Als de leiding nog vol met lucht zit, kun je pompen tot dat je een ons weegt.

Leiding volspuiten en reservoir vullen en dan goed ontluchten.
 
Hi hi hi hi .... gniffel gniffel

:X

Beginnersfout.

Hebben we ook al eens in een rem-topic besproken.

1. Je moet de ontluchtinsnippel dichtdraaien.
2. De handel inknijpen (of ff pompen)
3. De handel vasthouden
4. Nippel opendraaien
5. ff wachten
6. Nippel dicht draaien.
7. Ga verder naar punt 2.

Als je de nippel niet dichtdraait, kan je pompen tot je een ons weegt. Je zuigt iedere keer de vloeistof weer terug omhoog, als je nippel niet dicht is.
 
Ik heb gedaan zoals mijn handboek zegt, dichtdraaien, handel in knijpen, loslaten en nippel losdraaien.
Geen resultaat,hoor wel lucht ontsnappen.
na ongeveer 25x ben ik er maar weer meegestopt.
Ik hoop een slurpend geluid als ik pomp, (lijkt wel een rare film)
Als ik het nippel losdraai hoor ik een klein beetje lucht ontsnappen.
Kan het iets anders zijn, waardoor misschien valse lucht wordt aangezogen?
Ik ben nu bijna zover dat ik de motor weg breng en het door een garage laat bekijken, gaat dus alsnog geld kosten.
 
je moet je hendel ingeknepen houden, dan je nippel opendraaien en als je in je hendel de druk weg voelt vallen draai je de nippel weer dicht. als je dit aan het doen bent moet je je reservoir even in de gaten houden want die mag geen lucht happen anders moet je overnieuw beginnen
 
je moet je hendel ingeknepen houden, dan je nippel opendraaien en als je in je hendel de druk weg voelt vallen draai je de nippel weer dicht. als je dit aan het doen bent moet je je reservoir even in de gaten houden want die mag geen lucht happen anders moet je overnieuw beginnen

Druk? Ik wou dat ik druk voelde in de hendel.
Er komt totaal geen druk op te staan, geen weerstand niets....
 
nog een tip: gebruik een doorzichtig slanngetje op het nippeltje als je aan het ontluchten bent. kan je zien of er nog lucht in de vloeistof zit. als het alleen nog maar vloeistof is dan is het goed.
 
Als het kan probeer eens een slangetje aan de ontluchtingsnippel te krijgen
en hang deze in een schoon potje met een laagje remolie , als je dan pompt
met je handel kan alleen de lucht eruit en niet meer terug naar binnen.
Zo werken de ontluchtingssetjes ook. Anders gebeurt er inderdaad helemaal
niets en sta je alleen maar dezelfde hoeveelheid lucht en olie heen en weer
te pompen.Ook moet je het reservoir op je stuur niet leeg laten lopen terwijl
je vloeistof door de leiding pompt , anders komt er weer lucht in en ben je
weer terug bij af.
Succes
Yetvart
 
ik heb hier nog een gouden tip voor je
heb ik van een monteur van safe
je haalt bij de appotheek zo'n grote inj.spuit en een slangetje
je zet deze op de ontluchtingsnippel,draai hem open en spuit de remvloeistof erin.
nu doe je het vullen van de onderkant

maar echt ontluchten gaat wel via de reguliere manier zoals door anderen voor mij beschreven.
je kan hem wel goed vullen op mijn manier

mij heeft het geholpen ik hoop jouw ook.
 
Ik heb gedaan zoals mijn handboek zegt, dichtdraaien, handel in knijpen, loslaten en nippel losdraaien.

Dat staat dan mooi fout in je handboek.
Je moet je handel niet loslaten, maar met dichtgeknepen handel, de nippel losdraaien. En pas nadat je de nippel weer dicht hebt gedraait mag je de handel pas weer loslaten.

Handel in
Nippel open
Nippel dicht
Handel los

Geen resultaat,hoor wel lucht ontsnappen.
na ongeveer 25x ben ik er maar weer meegestopt.
Ik hoop een slurpend geluid als ik pomp, (lijkt wel een rare film)
Als ik het nippel losdraai hoor ik een klein beetje lucht ontsnappen.
Kan het iets anders zijn, waardoor misschien valse lucht wordt aangezogen?

Als er lucht ontsnapt word er ook druk opgebouwt.
Ik heb het ook een keer meegemaakt dat ik ca 25 keer moest pompen voordat er een beetje voelbare druk kwam.

Gewoon gedult hebben, en anders vraag een vriend of familie lid er bij om de pomp te bedienen. terwijl jij steeds open en dicht draait.
 
tip: knijp ;savond het remhendel zo dicht mogelijk bij het stuur en zet het strak vast met een tiewrap. laat dit een nacht en een dag zo staan. Grote kans dat door de druk veel lucht (ligt er aan hoeveel er nog in zit) naar boven is gekomen.

Als het systeem "vol" lucht zit moet je het opnieuw ontluchten, als het om een paar lastige laatste luchtbelletjes gaat, kan dit de oplossing zijn.

bij mijn GS550 heeft het gewerkt
 
Terug
Bovenaan Onderaan