Drukplaten koppeling krom en nu?

padde66

MF'er
14 jun 2012
49
0
Arnhem
Hallo,

Ik heb een GSXR 750 slingshot uit 1989.
De koppeling deed raar, en heb de platen eruit gehaald.
Dit is wat ik te zien kreeg

wp20130511014.jpg


Dus ik heb het koppelinghuis bekeken, en kon eigenlijk niets raars vinden. Zie foto's
wp20130511013q.jpg


Alleen een heel klein stukje wat beschadigd is
wp20130511011.jpg


Mijn vragen zijn dus:

Hoe kan dit gebeuren.
Is het koppelinghuis nog goed?
Waar moet ik op letten bij de montage van nieuwe platen zodat dit niet meer voorkomt?
Hoe krijg ik het koppelinghuis los??

Een hoop vragen, alvast bedankt voor de antwoorden
 
Slippende koppeling ,als je er lang genoeg meer doorrijd heb je idd geen voelermaat meer nodig.
Jezus, zo heb ik ze nog nooit gezien.

Welke olie heb je gebruikt?

Oude stalenplaten kun je een stukje gereedschap van maken om de naaf tegen te houden.
kopp_sleutel_am6.jpg


edit: als je zoiets ziet op de naaf of huis is net niet goed.
De platen moeten kunnen schuiven
full


full
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik heb een GSXR 750 slingshot uit 1989.
De koppeling deed raar, en heb de platen eruit gehaald.
Dit is wat ik te zien kreeg

[afbeelding]

Dus ik heb het koppelinghuis bekeken, en kon eigenlijk niets raars vinden. Zie foto's
[afbeelding]

Alleen een heel klein stukje wat beschadigd is
[afbeelding]

Mijn vragen zijn dus:

Hoe kan dit gebeuren.
Is het koppelinghuis nog goed?
Waar moet ik op letten bij de montage van nieuwe platen zodat dit niet meer voorkomt?
Hoe krijg ik het koppelinghuis los??

Een hoop vragen, alvast bedankt voor de antwoorden



Zo die zijn lekker heet geworden :X :Y
 
Het koppelingshuis van TS lijkt me nog wel goed, het koppelingsgebeuren op de foto's van Gassen is er wat minder aan toe. :P

TS: nieuwe platen kopen, zowel gevoerde als stalen en nieuwe koppelingsveren en de boel weer in elkaar zetten.
 
Hallo,

Ik heb een GSXR 750 slingshot uit 1989.
De koppeling deed raar, en heb de platen eruit gehaald.
Dit is wat ik te zien kreeg

[afbeelding]

Dus ik heb het koppelinghuis bekeken, en kon eigenlijk niets raars vinden. Zie foto's
[afbeelding]

Alleen een heel klein stukje wat beschadigd is
[afbeelding]

Mijn vragen zijn dus:

Hoe kan dit gebeuren.
Is het koppelinghuis nog goed?
Waar moet ik op letten bij de montage van nieuwe platen zodat dit niet meer voorkomt?
Hoe krijg ik het koppelinghuis los??

Een hoop vragen, alvast bedankt voor de antwoorden

_O- _O- :+ , zou het bijna geloven
 
Nog effe een vraagje,

Ik ga dus vervangen, nieuw kopen...
- drukplatenset
- koppelingsplaten
- koppelingsveren.

Zit dan de eerste en de tweede plaat hier standaard bij? En wat is het verschil?
 
Nog effe een vraagje,

Ik ga dus vervangen, nieuw kopen...
- drukplatenset
- koppelingsplaten
- koppelingsveren.

Zit dan de eerste en de tweede plaat hier standaard bij? En wat is het verschil?
Heb je al enig idee waarom dit is gebeurd? Misschien moet je nog meer op je lijstje zetten.
 
heb wel een idee. ....
Bij het koppelingshandel was de bout helemaal uitgedraait, ik denk omdat de vereniet niet goed meer werkten, bij een hoog toerental zou dit het slippen kunnen veroorzaken.
ik zou voor de rest ook niet weten wat er nog meer vernieuwd zou moeten worden.
Maar mijn vraag is: als ik een nieuwe drukplaten set en een koppeling platen set koop, zitten hier dan ook disc 1 en 2 bij?
 
als je een aftermarket set platen koopt, zitten de afwijkende platen er vaak niet bij.
en dat de stelbout op het stuur helemaal uitgedraaid was, gaf aan dat de platen of de hevel in het blok versleten waren.
 
Weet iemand of mijn koppeling de originele koppeling is? Zie fotos bovenaan, ik heb een verkeerd setje gekregen, zoals "gassen" heeft gepost in dit topic, maar dat waren niet de zelfde, en nu lieten ze mij weten dat mijn koppelingshuis anders was? Zowel de bihr set als de andere waren niet goed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan