duc 750ss 25kw

[me]MacReal heeft in zijn 25KW periode tussendoor een leen CB-500 gehad en grote lol gehad *O* [/me]

ik heb dus een supersport voor wie em niet doorhad ;)

maar waarom (als je dan toch een duc wilt) geen monster :?

niet iedereen vind de monsters mooier dan de supersports.. ;)

was trouwens een soes gs!
en ook op cb gereden, wat mij niet zo goed beviel |(

dan liever een allroad, waar ik ook op gelest heb..
 
Laatst bewerkt:
Ben ff bij startwin langs geweest..
Ze willen voor mij een uitdraai maken met begrenzing op 25kw.
Maar hij benadrukte heel sterk dat hij het er niet mee eens is!

Maarja, klant is koning denk ik..
En als hij dit goed doet, is hij de gene die aan mijn duc mag sleutelen als me oom en ik het niet meer redden. en misschien laat ik dan over twee jaartjes mischien wel een keer een mooi uitlaatsysteempje door hem maken.. als me 25kw eruit is..

iig, begrenzen en uitdraai zal rond de 60 euro gaan kosten..
niet verkeerd denk ik zo
zeker niet als je weet dat safe het wel wou doen voor 150 euro..
 
Mijn mailtje

Beste KNMV verzekeringen,

Ik ben van plan om een Ducati 750 supersport carenata te kopen.
Voor dit voertuig is geen 2e typegoedkeuring afgegeven.
Hierdoor kan de motor niet op kenteken op 25kw gezet worden.

Nu vraag ik mij af of jullie ook op uitdraai verzekeren?
Ik heb al een dealer bereid gevonden om het vermogen van de motor tot 25kw terug te brengen.
Hij maakt hier dan een uitdraai van op de testbank.
Is deze uitdraai genoeg om de motor bij jullie te verzekeren?

Met vriendelijke groet,

skoeddies





Het antwoord
Geachte heer skoeddies,

Wij hebben uw e-mail bericht in goede orde ontvangen.

Een uitdraai van de vermogensbank is voldoende om uw motor
bij ons te kunnen verzekeren.

Heeft u vragen, dan kunt u uiteraard contact met ons opnemen.

Met vriendelijke groet,

KNMV Verzekeringen
 
Laatst bewerkt:
Mijn mailtje

Beste KNMV verzekeringen,

verhaaltje....

Met vriendelijke groet,

Sjoerd Wensink





Het antwoord

verhaaltje....

KNMV Verzekeringen


nou, nu je dit dus weet, bankrekening plunderen, je eigen Duc kopen ;) ....trug laten voeren naar 25 kw, verzekern, en :] met t ding :+

kuj ook glijk ff piccie posen in Duc Topic :P

succes iig :W
 
nou, nu je dit dus weet, bankrekening plunderen, je eigen Duc kopen ;) ....trug laten voeren naar 25 kw, verzekern, en :] met t ding :+

kuj ook glijk ff piccie posen in Duc Topic :P

succes iig :W

ik hoop dat het precies in die volgorde gaat!
er blijft dan idd weinig meer op me rekening staan, das dan weer minder.
Maar een goed gevulde garage maakt de lege portemonee meer dan goed :]

Als het idd de motor word waar ik naar uit kijk, dan zal er nog wel wat gepoetst moeten worden voordat ik poserpiccies kan maken..
Ding is dit jaar nog niet gebruikt, en komt uit een nogal stoffige stalling.
Maar stof waait er tijdens het rijden ook wel af _O-
 
Hallo,

Ik rij zelf een 600ss op 25kw. Dit staat officieel op de papieren (via startwin en de rdw nieuwe papieren verkregen) aangezien dit het ENIGSTE carburatie model is wat officieel terug te voeren is! Ik heb voor de 600ss gekozen omdat de 750ss dus niet officieel terug te voeren is. Met een uitdraai van de testbank loop je nog steeds risico op een boete en kans dat de verzekering niet uit keert (in de motor73 staat ook een heel verhaal over 25kw).

De 600ss met begrenzer rijdt nog prima (heb niet met vol vermogen gereden, dus kan dat niet vergelijken, maar goed ook denk ik). Je kan hem gewoon doortrekken tot 9000 toeren en de top ligt ook nog rond de 180. Al met al ben ik prima tevreden en blij dat ik rond rij op een officiele 25kw duc :]

Succes met de 750ss,

Martijn

PS: injectie modellen (720ss etc) zijn wel officieel terug te voeren
 
:^

de motor is verzekerd ,alleen jij niet O-)
op kenteken staat namelijk niet dat de motor 25 kw is
dus mag jij er niet op rijden en ben je dus niet verzekerd
 
ik heb zelf een 400 ss (ja hij is zeldzaam, zeker hier in nederland) en rij ook als 25 kW-er rond (op kenteken).

Volgens mij is deze fiets begrensd ingevoerd, en als 25 kW op kenteken gezet. Dat is ook nog een manier waarop je het kan doen volgens mij, en dan ben je dus WÉL gewoon verzekerd!

Psssssst, iemand nog een mooie 25 kW fiets kopen?

Te koop: Ducati 400 SS 25 kW

Ik heb vanmiddag nog wat foto's gemaakt die ik straks even zal posten! (of morgen)
 
ik heb zelf een 400 ss (ja hij is zeldzaam, zeker hier in nederland) en rij ook als 25 kW-er rond (op kenteken).

Volgens mij is deze fiets begrensd ingevoerd, en als 25 kW op kenteken gezet. Dat is ook nog een manier waarop je het kan doen volgens mij, en dan ben je dus WÉL gewoon verzekerd!

Psssssst, iemand nog een mooie 25 kW fiets kopen?

Te koop: Ducati 400 SS 25 kW

Ik heb vanmiddag nog wat foto's gemaakt die ik straks even zal posten! (of morgen)


:^

Leuke optie voor TS.. leuke Ducati op 25kw, kan ie de 750SS over 2 jaar kopen :Y
 
Heb al een duc750ss gekocht, welke op dit moment bij Carl Nengerman staat.
Hij brengt hem terug naar 25kw.

Dan word hij verzekerd en ga ik rijden..

Ik zal nog eens contact opnemen met mijn verzekeringsmaatschappij..
 
Heb al een duc750ss gekocht, welke op dit moment bij Carl Nengerman staat.
Hij brengt hem terug naar 25kw.

Dan word hij verzekerd en ga ik rijden..

Ik zal nog eens contact opnemen met mijn verzekeringsmaatschappij..

Okee gefeliciteerd en veel plezier ermee :Y :W
 
Okee stel nou dat het wel kan, wat heb je dan aan zo'n Duc op 25kw?

Je onderhoudskosten zijn torenhoog, je betaalt je scheel aan verzekering, als je valt heb je zoveel kosten dat je wel een andere fiets kan kopen en je bent even snel als een 125cc brommer :z

Als het nou om de looks gaat.. tja.. je kan dat ding toch ook over 2 jaar kopen? heb je ook niet dat gesodemieter met die kit, je kan eerst nog wat sparen, eerst ervaring opdoen op een ander goedkoper fietsje; goedkoper in onderhoud, verzekering en mocht je hem eens laten donderen, geen problemo genoeg onderdelen en de kosten zijn te overzien.

De topics van 600/750cc supersports op 25kw komen ook als paddo's uit de grond de laatste tijd, het lijkt wel of tegenwoordig niemand meer durft te rijden op een (lelijk) oud barrel, en ik snap niet waarom. Je bent nog jong, je begint net met motorrijden.. de kans dat je eens een foutje maakt is groter en dan wil je niet meteen je droommachine afschrijven die je gekocht had voor na de 25kw periode. Maar een supersport is ook gaaf natuurlijk, ik weet het. Als ik niet 25kw hoefde had ik er ook eentje gehaald. Voor mij komt er volgend jaar eentje, als ik al ervaring heb opgedaan met mijn GS-je.

Naja ik kan hier nog lang over doorlullen, maar ik kap er maar mee. Schiet mij maar af :z

Groeten Fulcrum, die inmiddels 21.000 kilometer heeft afgelegd in 13 maand
onderhoudskosten zijn torenhoog, tja, dat zit er dik in, maar een honda dealer weet de prijs ook wel te vinden.
scheel aan verekeringen? nee hoor, ik denk dat hij (net als ik) +/- 200-250 euro per jaar betaald. ik neem niet aan dat je een motor van 14 jaar oud allrisk gaat (en wil) verzekeren
en als je valt kan je sowieso beter een nieuwe kopen.. dat is met iedere motor.
even snel als een 125cctje? mja, die hebben ook wel 25kw, maar die moeten >8000 toeren rijden, en koppel valt ook vies tegen. gebruiksvriendlijk rijden kan wel met zo'n ducje op 25kw

en je opmerking over op een oude motor beginnen, dat doet ie ook, eentje van 14 jaar oud...

maar het is all in the wrist.. als je gaat ga je en of je nu een ss750 hebt of een rs125, kapot is ie. en dus geld kost het.

en de keuze van een sportieve fiets zit voor mij in de rug, ik heb een "sportieve" fiets omdat ik daar wel lang op kan rijden en op een naked.toer niet (laat staan chopper)

ik ben van mening dat het een mooie fiets is om op te beginnen en dat je wat mij betreft met zo'n fiets een mooie investering doet, omdat je hem na die 2 jaar kunt ontgrenzen en er dan nog jaren plezier van kan hebben. jou gs heeft net als mijn fiets niet zo heel veel vermogen onbegrensd (mijne 45 pk en 58 NM) en dus ben ik bang dat ie nadat ik hem ontgrenst heb toch een beetje minder spannend kan gaan worden. Het zit er voor mij dus wel aan te komen dat er een nieuwe komt, en daar zit ik (zeker met mijn huidige situatie, 2 jaar na aanschaf) niet echt op te wachten. soms wou ik dat ik ook een gooi had gedaan naar een 600-800 cc twin. je kan daarmee wat langer vooruit, ipv alleen je 25kw
 
onderhoudskosten zijn torenhoog, tja, dat zit er dik in, maar een honda dealer weet de prijs ook wel te vinden.
scheel aan verekeringen? nee hoor, ik denk dat hij (net als ik) +/- 200-250 euro per jaar betaald. ik neem niet aan dat je een motor van 14 jaar oud allrisk gaat (en wil) verzekeren
en als je valt kan je sowieso beter een nieuwe kopen.. dat is met iedere motor.
even snel als een 125cctje? mja, die hebben ook wel 25kw, maar die moeten >8000 toeren rijden, en koppel valt ook vies tegen. gebruiksvriendlijk rijden kan wel met zo'n ducje op 25kw

en je opmerking over op een oude motor beginnen, dat doet ie ook, eentje van 14 jaar oud...

maar het is all in the wrist.. als je gaat ga je en of je nu een ss750 hebt of een rs125, kapot is ie. en dus geld kost het.

en de keuze van een sportieve fiets zit voor mij in de rug, ik heb een "sportieve" fiets omdat ik daar wel lang op kan rijden en op een naked.toer niet (laat staan chopper)

ik ben van mening dat het een mooie fiets is om op te beginnen en dat je wat mij betreft met zo'n fiets een mooie investering doet, omdat je hem na die 2 jaar kunt ontgrenzen en er dan nog jaren plezier van kan hebben. jou gs heeft net als mijn fiets niet zo heel veel vermogen onbegrensd (mijne 45 pk en 58 NM) en dus ben ik bang dat ie nadat ik hem ontgrenst heb toch een beetje minder spannend kan gaan worden. Het zit er voor mij dus wel aan te komen dat er een nieuwe komt, en daar zit ik (zeker met mijn huidige situatie, 2 jaar na aanschaf) niet echt op te wachten. soms wou ik dat ik ook een gooi had gedaan naar een 600-800 cc twin. je kan daarmee wat langer vooruit, ipv alleen je 25kw

:}
met de onderhoudskosten zit het bij mij waarschijnlijk ook wel goed!
de duc heeft net 22200km gelopen, en is altijd perfect onderhouden.
kleppen en carbs zijn echt heel goed afgesteld
en daarbij kan ik heel goedkoop sleutelen samen met mijn oom!
En als ik een grote beurt laat doen heb ik daar een heel mooi adresje voor!
waar je bij de normale dealer al gauw 900 euro kwijt bent kost het mij ongeveer 400..
die kerel heeft alleen een werkplaats, en geen showroom, waardoor hij heel goedkoop kan werken!

En mijn verzekering is nog een stukkie goedkoper!
164 euro per jaar betaal ik..
inclusief opzittenden en rechtsbijstand..
all-risk verzekeren kan trouwens al niet meer bij een motor van 13 jaar oud geloof ik!

en met deze motor hoop ik idd een tijdje vooruit te kunnen..

dus:
met kosten valt het wel mee,
ik heb meteen de motor waar ik gek op ben,
ik hoef niet over twee jaar een andere..

klinkt goed toch? :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan