Ducati 1098 deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
met met een "open"killer, bij de technische keuring, zat ik bij een kwart gas al op 100 dB. Ik ben iedere keer ter plaatse van de geluidsmeting geheel van het gas afgegaan, of ff overgeschakeld....

Gaan we nog foto's zien van je gemodificeerde db-killers...?
 
Nieuwe problemen, status na 4500km:

-Na een dagje circuit te Zolder met alle bochten naar rechts en 1 naar links merk ik dat de Linker Ohlins vorkpoot los is gekomen en zich 1mm naar boven heeft opgeschoven. Het stuur staat nu ook een beetje scheef. Vraag me af hoe dit kan, alle bouten lijken vast te staan maar ga het straks eens controleren.

-Starter problemen: Tijdens een dagje Ardennen, vast komen te zitten in verkeer rondom Eupen, bij buitentemp 30 graden liep watertemp op tot 103 graden. Plots valt de motor uit bij het buitenrijden van Eupen. Herstarten lukt niet, starter gaat zeer traag rond. Na 10 mins start de motor terug. Na telefoontje naar dealer blijkt hier een nota van te bestaan.

-Olielek ter hoogte van horizontale cylinder, bougiekop hangt vol olie en vettigheid

-Engine error ledje brandt soms:
ERROR EXVL 23.1 sinds 3200km
Bij een koudstart hoorde ik nu al 3X een soort gekletter aan de exup klep gedurende 10 seconden. Ook als ik dan het gas opdraai in neutraal, een zelfde gerammel bij 5 a 6000 toeren.
ERROR EXVL 23.2 sinds 3500km
Gekletter van de klep is precies zo een geluid waar die klep inwending tegen de uitlaatrand klettert.

Heb nu 4600km en als de engine led oplicht geeft deze telkens "ERROR EXVL 23.2"

Ik vond volgende terug op het US forum, dit verklaart voor mij alles.

There is a servo on the front of the bike that controls the vavle on the exhaust. In my case the bottom cable is too tight and the top cable is not tight enough. This keeps the exhaust vavle from closing correctly and that causes the error. The tech added some slack but the computer kept compensating for it. Ducati is sending me a new servo and vavle and then they are going to tell the tech how to correct the setting in the computer. It appears that there is nothing in the service manual on how to save the setting after you adjust the starting position of the servo.

Ik heb dit even vertaald naar het Nederlands:
Een servo vooraan in de moto controleert de Exup Valve in de uitlaat. Bij deze moto is de onderste kabel van de klep te vast en de bovenste niet vast genoeg. Dit zorgt ervoor dat de klep niet correct afsluit en dit veroorzaakt het probleem. The mechanieker wijzigde de speling van de exup kabels maar de computer bleef dit compenseren. Ducati stuurt deze eigenaar nu een nieuwe servo en klep en Ducati legt aan de mechanieker uit, hoe de setting moet gecorrigeerd worden in de computer. Hoe de nieuwe setting te saven in de computer nadat de start positie van de servo werd gewijzigd staat blijkbaar nergens in de service manual.


Leuk is anders.
 
Laatst bewerkt:
:) in vergelijk met jullie gingen we idd traag rond ...


moet zeggen dat ik nadat er in de eerste sessie een bekende van me uitkomend duikersloot met een highsider af ging, ik een beetje huiverig ben geworden om daar vol op het gas te gaan.....


@NOS ik had de fiets er gewoon naast staan, qua acelleren over de veenslang, alleen jij remde veeeeeel later voor ruskenhoek dan mij :)


verder zijn we natuurlijk gewoon straatrijders die met de straatfiets af en toe een circuitdagje pakken, we hadden beter in groep 3 kunnen rijden, maar al met al heb ik er toch een aantal ingehaald in 4 :) enfin, heeerlijk geknald spul heel daar gaat het om :)


Niet zo happe joh ;)

Maar ik denk dat wij meer te verliezxen hebben. Jullie zijn verzekerd tenslotte. wij niet echt zeg maar :X
Rem ik zoveel later dan :?
 
Starterproblemen zijn gekend.

Als je het probleem voorlegt aan je dealer kan hij een andere starterkit bestellen.


Bout van ej kroonplaat eens op moment laten vasttrekken. Kan op't even welke moto gebeuren. Een bout kan nu eenmaal lostrillen.


Voor het andere probleem zou ik gewoon eens langsgaan bij je dealer.

GreetZ
 
~
met met een "open"killer, bij de technische keuring, zat ik bij een kwart gas al op 100 dB. Ik ben iedere keer ter plaatse van de geluidsmeting geheel van het gas afgegaan, of ff overgeschakeld....


Ff een bijdehande opmerking van een soes rijder, bij een totale technische controle van onze blauwe vrienden zat ik met mijn open laser's ZONDER gas al twintig dB boven de toegestane wettelijke norm. Laat staan als ze het gas open hadden gedraaid!!!
Gelukkig kregen ze het niet voor elkaar om de drie vereiste metingen goed te krijgen anders had ik denk ik een beste boete gehad. Heeft een van jullie eigenlijk enig idee hoeveel daar op staat, op geluids overlast??
 
Nieuwe problemen, status na 4500km:

-Na een dagje circuit te Zolder met alle bochten naar rechts en 1 naar links merk ik dat de Linker Ohlins vorkpoot los is gekomen en zich 1mm naar boven heeft opgeschoven. Het stuur staat nu ook een beetje scheef. Vraag me af hoe dit kan, alle bouten lijken vast te staan maar ga het straks eens controleren.

-Starter problemen: Tijdens een dagje Ardennen, vast komen te zitten in verkeer rondom Eupen, bij buitentemp 30 graden liep watertemp op tot 103 graden. Plots valt de motor uit bij het buitenrijden van Eupen. Herstarten lukt niet, starter gaat zeer traag rond. Na 10 mins start de motor terug. Na telefoontje naar dealer blijkt hier een nota van te bestaan.

-Olielek ter hoogte van horizontale cylinder, bougiekop hangt vol olie en vettigheid

-Engine error ledje brandt soms:
ERROR EXVL 23.1 sinds 3200km
Bij een koudstart hoorde ik nu al 3X een soort gekletter aan de exup klep gedurende 10 seconden. Ook als ik dan het gas opdraai in neutraal, een zelfde gerammel bij 5 a 6000 toeren.
ERROR EXVL 23.2 sinds 3500km
Gekletter van de klep is precies zo een geluid waar die klep inwending tegen de uitlaatrand klettert.

Heb nu 4600km en als de engine led oplicht geeft deze telkens "ERROR EXVL 23.2"

Ik vond volgende terug op het US forum, dit verklaart voor mij alles.

There is a servo on the front of the bike that controls the vavle on the exhaust. In my case the bottom cable is too tight and the top cable is not tight enough. This keeps the exhaust vavle from closing correctly and that causes the error. The tech added some slack but the computer kept compensating for it. Ducati is sending me a new servo and vavle and then they are going to tell the tech how to correct the setting in the computer. It appears that there is nothing in the service manual on how to save the setting after you adjust the starting position of the servo.

Ik heb dit even vertaald naar het Nederlands:
Een servo vooraan in de moto controleert de Exup Valve in de uitlaat. Bij deze moto is de onderste kabel van de klep te vast en de bovenste niet vast genoeg. Dit zorgt ervoor dat de klep niet correct afsluit en dit veroorzaakt het probleem. The mechanieker wijzigde de speling van de exup kabels maar de computer bleef dit compenseren. Ducati stuurt deze eigenaar nu een nieuwe servo en klep en Ducati legt aan de mechanieker uit, hoe de setting moet gecorrigeerd worden in de computer. Hoe de nieuwe setting te saven in de computer nadat de start positie van de servo werd gewijzigd staat blijkbaar nergens in de service manual.


Leuk is anders.


Zonde, maar zou gewoon langs de dealer gaan en zoveel mogelijk genieten van het rode gevaar! :Y
 
Niet zo happe joh ;)

Maar ik denk dat wij meer te verliezxen hebben. Jullie zijn verzekerd tenslotte. wij niet echt zeg maar :X
Rem ik zoveel later dan :?


Hoe is Zoep dan verzekerd.... dacht dat enkel kon als je geen tijden laat meten. :Y

Ben wel erg nieuwsgierig, toch een fijner gevoel dan...... voor als ik mijn K7 in puin rij op het circuit. Oh enne, mag ik vragen wat jouw tijd is op Assen? 8-)
 
Laatst bewerkt:
\
met met een "open"killer, bij de technische keuring, zat ik bij een kwart gas al op 100 dB. Ik ben iedere keer ter plaatse van de geluidsmeting geheel van het gas afgegaan, of ff overgeschakeld....


Ff een bijdehande opmerking van een soes rijder, bij een totale technische controle van onze blauwe vrienden zat ik met mijn open laser's ZONDER gas al twintig dB boven de toegestane wettelijke norm. Laat staan als ze het gas open hadden gedraaid!!!
Gelukkig kregen ze het niet voor elkaar om de drie vereiste metingen goed te krijgen anders had ik denk ik een beste boete gehad. Heeft een van jullie eigenlijk enig idee hoeveel daar op staat, op geluids overlast??



ik bedoel de meting op het circuit van MSL, bij de technische keurig meten ze ook het geluid, op assen mag je 88 dB hebben, ze meten bij 3/4 gas met de hand een globale waarde. Ik zat met een kwart al op 100 dB ik kreeg de waarschuwing dat ik grote kans liep eraf gehaald te worden.... hetgeen niet is gebeurt uiteindelijk....


@NOS voor een yammie loopt dat ding wel loeihard!
 
Hoe is Zoep dan verzekerd.... dacht dat enkel kon als je geen tijden laat meten. :Y

Ben wel erg nieuwsgierig, toch een fijner gevoel dan...... voor als ik mijn K7 in puin rij op het circuit. Oh enne, mag ik vragen wat jouw tijd is op Assen? 8-)


in groep 1 kun je verzekerd rondrijden, dan moet je wel de hele dag achter de marshall aan blijven tuffen .....


NOS doelt op het feit dat er onverlaten zijn die na een crash op assen de verzekering melden dat ze op straat op hun plaat zijn gegaan. Iets wat natuurlijk volstrekt onaanvardbaar is, dat jaagt onze premies alleen maar op....
 
NOS doelt op het feit dat er onverlaten zijn die na een crash op assen de verzekering melden dat ze op straat op hun plaat zijn gegaan. Iets wat natuurlijk volstrekt onaanvardbaar is, dat jaagt onze premies alleen maar op....

Kijk eens diep in je hart, wat zou jij doen met je loeidure 1098S ;)
 
I talk with a Guy who belongs to development team of 1098SBK.
Exhaust are termi 62mm.
Instead press reports , the pilot who is developing 1098R is Lanzi , not Colucci or Canepa.
lanzi already had test session at Mugello circuit.
The development is at first steps , the SwingArm you see in the pics is totally different from the one we have on our bikes and
already have to be modified following Lanzi indications.
Troy Bayliss tested 1098 for the first time ,
last saturday and his comments are negatives(The guy said "it's better i don't repeat Troy's exactly worlds....") , but i think it's normal because the bike is totally new.
Important for us is the fact that most of SBK parts will be "intercambiabili"(you can put Sbk part on street 1098 without too problems) with street bike, instead of what happen with 999.
About R street version , he knows nothing , but he just heard about 180Hp.
Take this 180Hp just as a speculation.
 
:)
full
 
Hoe is Zoep dan verzekerd.... dacht dat enkel kon als je geen tijden laat meten. :Y

Ben wel erg nieuwsgierig, toch een fijner gevoel dan...... voor als ik mijn K7 in puin rij op het circuit. Oh enne, mag ik vragen wat jouw tijd is op Assen? 8-)


Zoep heeft het al gezegd. Op straat pleuren na een paar weekies ;)
Circuitbanden dr af en grind weghalen. Al zijn die gasten ook niet gek natuurlijk ;)
Mijn tijd is nu 1.53.087. Ik weet het...geen 1.50 -O-

@ Zoep.

Hoor van diverse kanten hoor dat ie hard loopt.
Zowel op zandvoort als assen ed heb ik al diverse K7 1000's en zx10r 07's gepakt puur op vermogen/snelheid. Marcel's zn 10 net zo. Strubben uit bv. Hij had de betere wijdere lijn en kon eerder op het gas dan mij. Ik moest met de krappe lijn oppassen dat ie me er niet afgooide. Echter liep ik aardig snel op hem in. vlak voor de paal was ik er al voorbij.
Maar onderin is mn r1 niet zo heel sterk. Middengebied maak ik een hoop goed.
 
Zoep heeft het al gezegd. Op straat pleuren na een paar weekies ;)
Circuitbanden dr af en grind weghalen. Al zijn die gasten ook niet gek natuurlijk ;)
Mijn tijd is nu 1.53.087. Ik weet het...geen 1.50 -O-

@ Zoep.

Hoor van diverse kanten hoor dat ie hard loopt.
Zowel op zandvoort als assen ed heb ik al diverse K7 1000's en zx10r 07's gepakt puur op vermogen/snelheid. Marcel's zn 10 net zo. Strubben uit bv. Hij had de betere wijdere lijn en kon eerder op het gas dan mij. Ik moest met de krappe lijn oppassen dat ie me er niet afgooide. Echter liep ik aardig snel op hem in. vlak voor de paal was ik er al voorbij.
Maar onderin is mn r1 niet zo heel sterk. Middengebied maak ik een hoop goed.
Die 10 van Snake moet 32,6 kg meer gewicht verplaatsen.....
 
@Zoep: Dat is dezelfde fiets waar ik laatst foto's van poste..... waar heb jij ze vandaan??
enne gefeliciteerd hè: ouwe ***. ;)


@NOSfearatu: Niet eens 1min 50sec.... tsss man, man,..... wel een beetje jammer hoor!

HAHAHA, man dat zijn tijden waar menig rijder van droomt..... damn wat snel!!! Rijd je ook op de openbare weg.... of enkel op het circuit?

Over het verzekering tillen: niet mijn ding...... je neemt het risico of niet!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan