Heeft er iemand launch control op zijn 1098 ingebouwd?
Ik vond dit, geen idee welke systemen er nog zijn...?
http://www.mshmotorparts.nl/gripone-p3-traction-control-system.html
Ik heb zelf de lithium ion accu van het merk Shido op mijn 1098 .
In rust heeft die 1 volt extra en tijdens het starten zakt die tot maar 11.5 Volt , met een normale accu is dat 10.5 volt .
Opladen gaat gewoon met mijn Optimate 2 lader .
Bedenk ook dat het laadsysteem van een motorfiets echt niet zal herkennen of er een normale accu of Lithium Ion accu gemonteerd is , dus waarom moet je dan voor een Lithium ion accu een speciale acculader hebben ?
Waarom zou je dat willen? Puur voor de racerij of zo?
Heel simpel uitgelegd;Dank voor het dlen van deze indrukwekkende info...
Kun je de conclusie in relatie tot motorfietsen ook kort en krachtig uitleggen?
Heel simpel uitgelegd;
Moderne "slimme" laders beginnen direct met een hoog voltage te desulfateren. Oftewel, ze stoppen er direct een hoop stroom in om hem een boost te geven, waarna ze over gaan op rustig bijladen. Lithium accu's kunnen hier niet tegen. Die kunnen enkel opgeladen worden met een normaal laadsysteem, zoals je motor die heeft of een ouderwetse lader.
Tevens aan te raden om een mosfet te gebruiken bij een lithium ion accu, i.v.m. de wel bekende kwaaltjes van de Ducati spanningsregelaars. Zo is die shido van mij ook in rook opgegaan. Ik ben nu overgestapt naar ultrabatt multimighty en natuurlijk een mosfet met betere kabeltjes. Een druk op de knop en rijden maar.
O,ja geen enkele accu heeft de daadwerkelijke startcapaciteit waar mee word geadverteerd, het is altijd lager.
Uiteraard is dat een optie.Enne, hulp inroepen van de Ducati specialist/dealert... Is dat nog een optie? Kost wel wat meer maar sneller resultaat denk ik.
Algemeen vraagje hier; iemand hier ervaring met een volledig dooie accu? Het rare is, is dat ik de accu een maand geleden nieuw heb gekocht. Dat spul uit dat plastic reservoir erin gegooid, volledig opgeladen en gaan rijden. Startte perfect en reed zoals ie zou moeten doen. Daarna 2 weken niet gereden en wilde hem gisteravond aan de optimate doen. Echter brandde alleen het groene lampje dat standaard gaat branden als je hem in je stopcontact steekt. Het oranje lampje dat zou moeten gaan branden zodra je hem op de accu aansluit brandde niet, heel vreemd. Dus niet dat ie vol zou zijn, maar ook niet dat ie oplaadt.
Bij contact omdraaien doet ie ook helemaal niets; Gaat niets branden op dashboard en ook geen geluiden verder.
Begin steeds meer te denken dat er ergens een elektronisch probleem is. De nieuwe accu had ik gekocht omdat de vorige niets meer deed. Ook ging tijdens het circuitrijden de zekering van de brandstofpomp kapot waardoor de motor uitviel. Geen idee of het allemaal met elkaar te maken heeft, maar krijg wel het gevoel
Heeft iemand hier ervaring mee of tips? Ik probeer van het weekend een optimate van een vriend te lenen, maar vrees dat dat ook niets uithaalt.
Thanks, zal even rondneuzen daar. Ben er iig uit dat de optimate nog prima werkt en het idd aan de motor/accu ligt. Straks een nieuwe accu en een multimeter kopen om te kijken of er lekstroom is en waar.Probeer het Ducati forum, daar zitten mensen met verstand van Ducati's/Elektronica
ducatifora.com - Forumoverzicht
Kom je met een zwarte aan