Ducati deel #117 l'estate è magica

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Ik heb nog een circuitdag (gevorderen) in de aanbieding voor 1 sept (Ital tackday).

Afgelopen zaterdag is het blok van mijn ducati 1198 "kaduc" gegaan
(denk drijfstanglager of zoiets).

Dus als iemand nog belangstelling heeft hoor ik het graag.
 
Laatst bewerkt:
Nog even een dom vraagje.

Van't weekend zei mijn oom dat hij het schakelpatroon op zijn 900SS heel simpel had omgedraaid door het stangetje op de uitgaande as om te draaien. Natuurlijk ben ik meteen de schuur in gedoken om te kijken of dat bij die van mij ook kan, en dat kon. Alleen kwam ik het probleem tegen dat als ik het schakelpedaal op de juiste stand wil zetten het pookje tegen m'n carter aan komt met schakelen. Nou bedacht ik me terwijl ik alweer onderweg was naar Enschede dat er een soort verstelmechanisme op de stang zit die het stangetje met het pookje verbindt. Is het echt zo simpel als dat stangetje te verdraaien om de schakeling aan te passen en niet tegen het carter aan te komen?
 
Ik bedoel dit gedeelte:

phpThumb.php


Normaliter zit het kleine stangetje (komt vanaf de schakelas) naar beneden toe gemonteerd, waardoor de motor op de normale manier schakelt (1 omlaag, rest omhoog).
Nou wilde ik het kleine stangetje omdraaien, zodat hij dus de andere kant op schakelt, maar als ik die omdraai dan komt of het schakelpedaal te laag, of komt het kleine stangetje tegen het carter aan.
Dus ik had bedacht om de lange stang te verstellen met die moertjes die je er op ziet zitten. Klopt deze gedachtegang?
 
Ik bedoel dit gedeelte:

[afbeelding]

Normaliter zit het kleine stangetje (komt vanaf de schakelas) naar beneden toe gemonteerd, waardoor de motor op de normale manier schakelt (1 omlaag, rest omhoog).
Nou wilde ik het kleine stangetje omdraaien, zodat hij dus de andere kant op schakelt, maar als ik die omdraai dan komt of het schakelpedaal te laag, of komt het kleine stangetje tegen het carter aan.
Dus ik had bedacht om de lange stang te verstellen met die moertjes die je er op ziet zitten. Klopt deze gedachtegang?


Dat kan, dit soort stangetjes zijn er in alle soorten en maten, moet altijd pas te maken zijn
 
Hallo,

Circuitcuitdag is al verkocht, nu maar blok eruit en kijken wat er stuk is gegaan.


Hallo,

Ik heb nog een circuitdag (gevorderen) in de aanbieding voor 1 sept (Ital tackday).

Afgelopen zaterdag is het blok van mijn ducati 1198 "kaduc" gegaan
(denk drijfstanglager of zoiets).

Dus als iemand nog belangstelling heeft hoor ik het graag.
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik heb nog een circuitdag (gevorderen) in de aanbieding voor 1 sept (Ital tackday).

Afgelopen zaterdag is het blok van mijn ducati 1198 "kaduc" gegaan
(denk drijfstanglager of zoiets).

Dus als iemand nog belangstelling heeft hoor ik het graag.
Klote zeg -O- , wat zijn de symptomen?
 
Ik bedoel dit gedeelte:

[afbeelding]

Normaliter zit het kleine stangetje (komt vanaf de schakelas) naar beneden toe gemonteerd, waardoor de motor op de normale manier schakelt (1 omlaag, rest omhoog).
Nou wilde ik het kleine stangetje omdraaien, zodat hij dus de andere kant op schakelt, maar als ik die omdraai dan komt of het schakelpedaal te laag, of komt het kleine stangetje tegen het carter aan.
Dus ik had bedacht om de lange stang te verstellen met die moertjes die je er op ziet zitten. Klopt deze gedachtegang?

Zijn de grijze en zwarte blokken gelijk eigenlijk?
 
Wat er precies kapot gelopen is weet ik ook niet zeker.

De motor loopt nog wel maar met een heleboel mechanisch gerammel.

Wat er gebeurde was dat vol gas in de 5e versnelling de motor niet echt meer versnelde, nog overgeschakeld naar de 6e en voelde toen dat het vermogen wegviel.
Gelijk koppeling in en motor uit.

Op de vluchtstrook nog een keer gestart maar heleboel mechanisch lawaai.
 
Ik bedoel dit gedeelte:

[afbeelding]

Normaliter zit het kleine stangetje (komt vanaf de schakelas) naar beneden toe gemonteerd, waardoor de motor op de normale manier schakelt (1 omlaag, rest omhoog).
Nou wilde ik het kleine stangetje omdraaien, zodat hij dus de andere kant op schakelt, maar als ik die omdraai dan komt of het schakelpedaal te laag, of komt het kleine stangetje tegen het carter aan.
Dus ik had bedacht om de lange stang te verstellen met die moertjes die je er op ziet zitten. Klopt deze gedachtegang?

Voor mijn 999s was gewoon een ander kort stangetje leverbaar. Zit er bij mij nu een paar maanden op en werkt uitstekend. Geen idee hoe het bij de andere duc's is maar lijkt me dat dat ook daar voor te krijgen is.
 
Voor mijn 999s was gewoon een ander kort stangetje leverbaar. Zit er bij mij nu een paar maanden op en werkt uitstekend. Geen idee hoe het bij de andere duc's is maar lijkt me dat dat ook daar voor te krijgen is.

Welke van de twee stangetjes bedoel je dan?
En ik hoopte eigenlijk zonder kosten te maken dit om te kunnen keren, zodat als het niet bevalt ik (als arme student) het zo weer om kan zetten
 
Wat er precies kapot gelopen is weet ik ook niet zeker.

De motor loopt nog wel maar met een heleboel mechanisch gerammel.

Wat er gebeurde was dat vol gas in de 5e versnelling de motor niet echt meer versnelde, nog overgeschakeld naar de 6e en voelde toen dat het vermogen wegviel.
Gelijk koppeling in en motor uit.

Op de vluchtstrook nog een keer gestart maar heleboel mechanisch lawaai.

Dat kan een heleboel ellende betekenen. Het hoort wat alsof er een zuiger aan barrels is, klinkt net een beetje als het overlijden van m'n Domi..... Maar je weet het pas wanneer het spul uit elkaar ligt... -O- -O- Zonde. '(
 
Welke van de twee stangetjes bedoel je dan?
En ik hoopte eigenlijk zonder kosten te maken dit om te kunnen keren, zodat als het niet bevalt ik (als arme student) het zo weer om kan zetten

Ach arme Thoran toch, zou welhaast medelijden met je krijgen :P Alhoewel ik je alle rijkdom geestelijk en materieel toewens :)
 
Welke van de twee stangetjes bedoel je dan?
En ik hoopte eigenlijk zonder kosten te maken dit om te kunnen keren, zodat als het niet bevalt ik (als arme student) het zo weer om kan zetten


Het korte armpje dat de schakelas draaid. Omdat deze te lang is orgineel om hem om te draaien is er een kortere aangepaste variant voor te koop. Denk niet dat de kosten erg hoog zijn. Mijn dealer heeft het gratis voor mij gemonteerd bij aankoop van de motor.
 
Wat er precies kapot gelopen is weet ik ook niet zeker.

De motor loopt nog wel maar met een heleboel mechanisch gerammel.

Wat er gebeurde was dat vol gas in de 5e versnelling de motor niet echt meer versnelde, nog overgeschakeld naar de 6e en voelde toen dat het vermogen wegviel.
Gelijk koppeling in en motor uit.

Op de vluchtstrook nog een keer gestart maar heleboel mechanisch lawaai.
-O- (dou bist ut bokje liwwadder)
 
Laatst bewerkt:
Ha Evert, grappig jou hier tegen te komen! Vreselijk balen zeg, snel opentrekken en misschien valt het mee?
 
Het wiel is los..... De bandenboer heeft me even geholpen... Fluitje van een cent voor de luchtsleutel van hun.... Toch maar eens kijken naar een zwaardere sleutel...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan