Ducati Deel #121 Xmas edition

Vorig jaar met 30 graden een dagje Midland gedaan. Erg leuk en leerzaam. Verwacht geen gerace, maar wel een leuke middag. Ik zou je streetfighter meenemen. Voor de Pani is het wat krap en langzaam.
Bekijk bijlage 1973810
Dankje! Ik dacht al dat de Streetfighter wellicht beter zou passen daar ja. Stuk wendbaarder. Ik ga ook niet voor t racen. Echt 0 ervaring op circuit. Wil gewoon een leuke dag en wat bocht techniek aanleren. O en gezellig een bakkie doen met andere Ducati liefhebbers natuurlijk.

Edit- vette foto trouwens. Had je iemand mee die die voor je gemaakt heeft, of zijn er altijd wel mensen die foto’s van elkaar maken daar?
 
Laatst bewerkt:
Dankje! Ik dacht al dat de Streetfighter wellicht beter zou passen daar ja. Stuk wendbaarder. Ik ga ook niet voor t racen. Echt 0 ervaring op circuit. Wil gewoon een leuke dag en wat bocht techniek aanleren. O en gezellig een bakkie doen met andere Ducati liefhebbers natuurlijk.

Edit- vette foto trouwens. Had je iemand mee die die voor je gemaakt heeft, of zijn er altijd wel mensen die foto’s van elkaar maken daar?
Dan ga je op Midland veel plezier beleven!

Er is een vaste fotograaf aanwezig maar deze foto is door de partner van een mederijder waar ik mee was gemaakt.
 
Dat rijden op Midland, dat mag alleen als je over een volledig pak en laarzen beschikt, als ik het goed heb?
Dit staat er op de site van 2theexperience

Motorkleding
– Integraal goedgekeurde helm
– Motorkleding (motorpak van leder of stof)
– In de snellere groepen is een LEDER motorpak met knee-sliders verplicht
– Motorhandschoenen
– Stevige motorlaarzen
– Minimaal 16 jaar (motorrijbewijs is niet verplicht)

Ik ga er dus vanuit dat ik met mijn motorspijkerbroek, motorjas en laarzen gewoon mee mag doen. Niet de illusie dat ik tijdens de eerste keer in de snelle groep kom...

Edit- ff contact gehad via de Livechat op de site. Losse motorjeans en motorjas zijn goedgekeurd. Alleen voor de snelste groepen dus niet.
 
Ik denk dat je het met een motorspijkerbroek (=geen pak) de baan niet op komt. Maar zeker weten doe ik het ook niet, maar zou mij ook wel eens leuk lijken op circuit te rijden. Al was het maar voor zo'n kekke foto 😂
 
Ik denk dat je het met een motorspijkerbroek (=geen pak) de baan niet op komt. Maar zeker weten doe ik het ook niet, maar zou mij ook wel eens leuk lijken op circuit te rijden. Al was het maar voor zo'n kekke foto 😂
Dit was het letterlijke antwoord:

Yes motorjeans, en motorjas keuren we goed
Alleen als je een hele vlotte rijder bent, kan het zijn dat we zeggen dat we je niet promoveren naar de snellere groepen omdat je kleding dan gewoon simpelweg niet genoeg bescherming biedt.

Overigens is die dag op 13 juli ook gewoon open voor niet leden van DCNL. Alleen krijgen leden korting.... €5,- dus daarvoor hoef je geen lid te worden :+
 
Dit was het letterlijke antwoord:

Yes motorjeans, en motorjas keuren we goed
Alleen als je een hele vlotte rijder bent, kan het zijn dat we zeggen dat we je niet promoveren naar de snellere groepen omdat je kleding dan gewoon simpelweg niet genoeg bescherming biedt.

Overigens is die dag op 13 juli ook gewoon open voor niet leden van DCNL. Alleen krijgen leden korting.... €5,- dus daarvoor hoef je geen lid te worden :+
Oeh kijk, ik was ook van plan nog een dagje te gaan. Dan is dit wel een leuke dag!

Ik zat mooi in het midden. Groep 7 van 15 groepjes. Was mijn eerste keer en een volgende keer vind ik groep 7 wel weer prima om te starten. In groep 7 reden ook 2 man met een textielpak (een VFR met koffers en een GS). Verder zat ik met een Streetfighter V4s en de instructeur in de groep.
 
Je rijdt neem ik aan alleen op de twee buitenbochten van het circuit? Ik heb hier al eens gereden, lang geleden ,maar dat was nog in de tijd dat ik aan karten deed . Was wel leuk, die kombocht toen.
 
Je rijdt neem ik aan alleen op de twee buitenbochten van het circuit? Ik heb hier al eens gereden, lang geleden ,maar dat was nog in de tijd dat ik aan karten deed . Was wel leuk, die kombocht toen.
Nee je doet juist die kleine bochten in t midden aan. Check youtube maar eens. Genoeg filmpjes van deze training.
 
1707942233724.png
 
Ik heb die bochten training ook al eens gedaan en was leuk en leerzaam, maar idd geen gerace. Toen ik nog gsxr had zat je gewoon constant in 2e versnelling en kan je volledig op de bochten focussen. Denk dat ik met de duc de eerste versnelling wel nodig zal hebben
 
Eens vlug een ohlins achterveer en andere rocker monteren.
Hoeveel werk kan dat nu zijn,zijn maar een boutje of zes.

Henk!!!
 

Bijlagen

  • Screenshot_20240215_120558_Photos.jpg
    Screenshot_20240215_120558_Photos.jpg
    109,1 KB · Weergaven: 0
4 uur later!!!🙄
 

Bijlagen

  • Screenshot_20240215_120703_Photos.jpg
    Screenshot_20240215_120703_Photos.jpg
    116,5 KB · Weergaven: 0
  • Screenshot_20240215_120734_Photos.jpg
    Screenshot_20240215_120734_Photos.jpg
    109,4 KB · Weergaven: 0
Ik heb ook wel eens de schokbreker bij mijn monster vervangen ( is volgens mij hetzelfde) maar dat was een kwestie van schaarliftje tussen band en spatbord en twee boutjes los en vast draaien
Ja,dat dacht ik ook.😃
Het hevel/tuimelaar of hoe het ook noemt,met de bijhorende boog is ook vervangen door een racing exemplaar. Hiervoor zat subframe en expansievat al in de weg,dus deze eraf.
En bij de schokdemper was de onderste moer zo fris niet meer.Met een steeksleutel ging ik deze gewoon kapot trekken.
Om een ratelsleutel op te zetten zat het tangentiaal systeem in de weg dus deze erook volledig af.

Henk!!!
 
Iemand een idee waar je deze kan krijgen?
De "koppen' zijn iets langer den een gewone inbus.

Henk!!!
 

Bijlagen

  • Screenshot_20240222_094203_Photos.jpg
    Screenshot_20240222_094203_Photos.jpg
    218,1 KB · Weergaven: 0
  • Screenshot_20240222_094209_Photos.jpg
    Screenshot_20240222_094209_Photos.jpg
    228,1 KB · Weergaven: 0
Terug
Bovenaan Onderaan