Ducati Deel #121 Xmas edition

Het mooiste kwam echter toen ik weer op m’n ‘bejaarde’ 1100 stapte en wegreed. Glimlach in m’n helm en een enorme portie hernieuwde waardering voor deze heerlijke motor. Soms moet je even wat anders rijden om (extra) te waarderen wat je hebt.
Kan ik me voorstellen. Ik heb vorig jaar een nieuwe Monster meegekregen als leenmotor. Die reed natuurlijk ook erg goed, quickshifter, verschillende rij-modi etc etc, maar was toch weer erg blij dat ik mijn eigen motor weer terug had, want op de een of andere manier toch meer karakter.
 
Veel meer dan onderstaande foto kan ik er voor nu helaas niet van maken.
Binnenkort nog de kentekenplaathouder vervangen door de korte net onder de kont.

IMG_2904.jpeg
 
Ik wou net zeggen, doe mij die Tamburini erachter maar.
13 April mag ik eens een rondje proberen op de 1cilinder hyper, kijken of ik die relaxter vind rijden dan de 939SP van mn zwager.
Voorlopig houd ik het zelf denk ik lekker bij mn 748 en 848, al twijfel ik wel om de laatste te verkopen.
 
Ik wou net zeggen, doe mij die Tamburini erachter maar.
13 April mag ik eens een rondje proberen op de 1cilinder hyper, kijken of ik die relaxter vind rijden dan de 939SP van mn zwager.
Voorlopig houd ik het zelf denk ik lekker bij mn 748 en 848, al twijfel ik wel om de laatste te verkopen.
Staat ie in de weg..?
 
Staat ie in de weg..?
Nee hoor, in de weg staat ie niet, maar ik vind em eigenlijk een beetje te wild, vind de 748 veel fijner rijden en eigenlijk is dat ook altijd mn droom motor geweest.
Gelukkig eet ik nog geen droog brood, en heb ik ook de ruimte niet nodig, dus ik kan er nog eens rustig over nadenken, wat ik er allemaal in gestoken heb krijg ik er namelijk nooit voor terug.
 
Nee hoor, in de weg staat ie niet, maar ik vind em eigenlijk een beetje te wild, vind de 748 veel fijner rijden en eigenlijk is dat ook altijd mn droom motor geweest.
Gelukkig eet ik nog geen droog brood, en heb ik ook de ruimte niet nodig, dus ik kan er nog eens rustig over nadenken, wat ik er allemaal in gestoken heb krijg ik er namelijk nooit voor terug.
Zou zonde zijn als je spijt krijgt ja… ik denk af en toe ook. Waarom staan er 2 in de garage… tot ik dan weer op allebei een stukje rijd… prachtmachines zijn t die Ducs 😈
 
Zou zonde zijn als je spijt krijgt ja… ik denk af en toe ook. Waarom staan er 2 in de garage… tot ik dan weer op allebei een stukje rijd… prachtmachines zijn t die Ducs 😈

Ik heb de ruimte niet en alles wat ik tot nu toe er naast heb gereden…was soepeler enzo. Maar tegelijkertijd ook niet van mij en ‘saai’.

Deze Duc laten staan voor iets anders…kan me niets bij voorstellen. Een motor is zat.
 
Zou zonde zijn als je spijt krijgt ja… ik denk af en toe ook. Waarom staan er 2 in de garage… tot ik dan weer op allebei een stukje rijd… prachtmachines zijn t die Ducs 😈
Tsja, als ik naar dit snoetje kijk, denk ik, waarom weg doen.
C02FCD79-E3B0-4A3D-9A99-C47D18E036C1.jpeg


Maar dan stap er weer op, en dan denk ik, waarom is dat ding zo wild?
En dan bedenk ik me dat ik zelf een 70mm Termignoni systeem gemonteerd heb :+
 
Tsja, als ik naar dit snoetje kijk, denk ik, waarom weg doen.
Bekijk bijlage 1989682

Maar dan stap er weer op, en dan denk ik, waarom is dat ding zo wild?
En dan bedenk ik me dat ik zelf een 70mm Termignoni systeem gemonteerd heb :+
Nooit wegdoen, zolang je m kan blijven betalen dan natuurlijk! Schitterend issie. Dat wilde kan ik me wel wat bij voorstellen. Heeft de SF 848 ook een handje van 😈
 
Verandering van spijs doet eten ;)

(Nog) niet voor mij, zo lijkt het.
Wellicht omdat ik nog niets zo lang motorrijd en dit direct mijn droommotor is.

Misschien moet ik het omdraaien; níet voor deze Duc kiezen om op te rijden kan ik mij niet voorstellen. Vandaag even kunnen starten, kan er weer een week tegenaan hoor. Met kinderlijke spanning stap ik straks weer op. Gas los en een kippenvel, mooi man. Genieten van de zogenaamde kleine dingen.
 
Laatst bewerkt:
Nooit wegdoen, zolang je m kan blijven betalen dan natuurlijk! Schitterend issie. Dat wilde kan ik me wel wat bij voorstellen. Heeft de SF 848 ook een handje van 😈
Ja, maar stilstaan omdat ik liever met de 748 rijd is ook weer zonde. Daarnaast zou ik van de opbrengst natuurlijk ook weer wat anders kunnen kopen, en/of de 748 lekker upgraden, er staat een blokje te koop waar ik voor de 748 dan wel weer oren naar heb O-)
≥ Ducati motorblok 748 big bore 853 uniek! — Onderdelen | Ducati — Marktplaats
 
Ja, maar stilstaan omdat ik liever met de 748 rijd is ook weer zonde. Daarnaast zou ik van de opbrengst natuurlijk ook weer wat anders kunnen kopen, en/of de 748 lekker upgraden, er staat een blokje te koop waar ik voor de 748 dan wel weer oren naar heb O-)
≥ Ducati motorblok 748 big bore 853 uniek! — Onderdelen | Ducati — Marktplaats

Niet lullig bedoelt, maar die 848 (even los van uitlaat) is toch nog niet zo ‘zeldzaam’. Die kan je over 5 jaar toch ook nog relatief ‘makkelijk’ en betaalbaar kopen denk ik? Een 916/748 daarentegen…

Of denk ik dat verkeerd?
 
Maar ik heb nu beide al, dus das een non discussie. Een 848 vinden zoals ik em nu zelf samengesteld heb, is natuurlijk al andere koek, zeker als je gaat kijken wat al die onderdelen kosten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan