Ja weltrusten: in de jaren '80 kocht je ook een 'Liberator' voor een kratje pils,motoren waren sowieso geen donder waard toen (europees,amerikaans of japponnees).
-dat een Z-rijder z'n fiets toen groen spoot gebeurt nu nog (zij het matzwart,maar uit "hetzelfde" Gamma-spuitbussie).
-oproken van een achterband is al zo oud als het verschijnsel 'motorfiets', dat voorrecht ging in de jaren ervoor naar de engelse fietsen.
-dat er in verhouding weinig oude jappen rijden heeft te maken met de wegwerpcultuur van de jaren '80 en '90,plus het feit dat een jap relatief duur is om te restaureren/reviseren,vergelijk bijvoorbeeld maar eens met een H-D/BMW.
-zie jij ook nog veel oude Italianen dan? Ik kan de 851's,de 3L's (Lav) en LeMans1-en op een hand tellen...
Dit niet om je af te kammen, maar merk/type heeft geen ene ruk met affiniteit te maken.
Er rijden genoeg Goldwing-rijders en Firebladerijders met Honda-ondergoed rond, net alsdat er ook Jawa-mensen zijn die hetzelfde hebben.
Idioten die hun fiets in zo kort mogelijke tijd proberen te trashen vind je ook onder Ital-rijders, daar doet een gemiddeld Duc-rijder niet voor een Japsport-rijder onder...
Over smaak valt nu eenmaal niet te twisten, wat jij mooi vindt vindt een ander om te kotsen etc.
Wees blij dat dit zo is: als we allemaal dezelfde smaak hadden lagen we allemaal bij elkaar in één bed!
En reden we waarschijnlijk allemaal XS750-caféracers...