Gokje, platenpakket van de koppeling te dun geworden? M900 heft een droge koppeling, dan dus 1 dunne ongevoerde plaat eruit, en 1 dikke ongevoerde plaat terugzetten.
Mmm, goede suggestie.. Kan ik dat checken door de drukplaat los te halen? Ik heb overigens geen idee of mijn koppeling nog asbest bevat, ook wel een beetje benieuwd naar hoe ik dat kan checken.
Gevoelsmatig moet ik echter zeggen dat ik eerder het gevoel heb dat het aan de motor ligt, niet aan de overbrenging. De motor maakt namelijk een beetje een vreemd geluid, alsof ie een beetje geknepen wordt. Bijvoorbeeld dat ie geen goed mengsel krijgt voor ontbranding, alsof ie een beetje verzopen wordt ofzo..
iig zal ik morgen even kijken naar de drukplaten, als ik er achter ben of het wel of niet asbest bevat.
Gokje, platenpakket van de koppeling te dun geworden? M900 heft een droge koppeling, dan dus 1 dunne ongevoerde plaat eruit, en 1 dikke ongevoerde plaat terugzetten.
Je slaat de spijker op de kop! Vanmorgen de koppeling uit elkaar gehaald; de platen waren helemaal versleten. Heb meteen vanmiddag bij Goedhart meteen een nieuwe set platen gehaald. Hij trekt weer lekker nu, en maakt vele malen minder geluid als ik de koppeling indruk. Wel lijkt ie nu iets meer geluid te maken als de plaat druk geeft, ook in de vrij. Maar goed, laat er komende week nog wel even naar kijken met de grote beurt.
Bedankt voor de tips in ieder geval!
Je slaat de spijker op de kop! Vanmorgen de koppeling uit elkaar gehaald; de platen waren helemaal versleten. Heb meteen vanmiddag bij Goedhart meteen een nieuwe set platen gehaald. Hij trekt weer lekker nu, en maakt vele malen minder geluid als ik de koppeling indruk. Wel lijkt ie nu iets meer geluid te maken als de plaat druk geeft, ook in de vrij. Maar goed, laat er komende week nog wel even naar kijken met de grote beurt.
Bedankt voor de tips in ieder geval!
als je hem goed uitvult kan je het geluid in de vrij verder reduceren. Ook kun je gebruik maken van een biggelaar koppelingsmodificatie, geen gerammel meer en veel langere levensduur van je koppelingskorf e.d.
Zoals TSC schreef: met de modificatie is hij rammelvrij.... en gaat langer mee.... zoals de mijne al 95k probleemloos......Maar als ik het dus goed begrijp is het gerammel dat ik nu hoor normaal? Op zich vind ik het gerammel niet erg, alleen rammelt ie ook tijdens het rijden en in de vrij. En dat was voorheen niet het geval, dus dan klinkt dat wel ineens vreemd. Ik zou kunnen kijken of ik een metalen plaat van de oude koppeling er tussen kan zetten, of is dat geen optie?
Zoals TSC schreef: met de modificatie is hij rammelvrij.... en gaat langer mee.... zoals de mijne al 95k probleemloos......
Maarja, je hebt van puristen die dat gerammel leuk vinden en erop geilen......
100 euro incl. materialen.....kijk op de site van vd Biggelaar95K? Klinkt goed! Zeker gezien het feit dat de oude platen al volledig kapot waren na net 26K.
De nieuwe set platen heeft me 180 euro gekost. Enig idee hoe ik aan die modificatie kom, of het makkelijk te installeren is en wat de kosten zijn?
95K? Klinkt goed! Zeker gezien het feit dat de oude platen al volledig kapot waren na net 26K.
De nieuwe set platen heeft me 180 euro gekost. Enig idee hoe ik aan die modificatie kom, of het makkelijk te installeren is en wat de kosten zijn?
Dat hij ook rammelt in zijn versnelling duid wel op heel veel ruimte en dat het met versleten platen niet was is wel een beetje vreemd..... twee ongevoerde platen lijkt met niet een goed idee, maar heb je er wel net zoveel platen tussen als voorheen? Heb je ook nieuwe stalen tussenplaten gekocht en zijn deze dunner?
ALs je tussenplaten over hebt dan even kijken of er een dikkere tussen zit. zoja die dan vervangen voor een dunnere.