Ducati SS Startproblemen... Kan er niet aan uit

Prepriani

MF'er
22 jul 2010
208
0
antwerpen
Zit met een probleem met men ducati ss 600 1994
Elk weekend ga ik de motor starten en even laten warm draaien voor een kwartiertje,
Enkel vandaag wou men fiets niet meer starten, en ik heb niets veranderd sinds ik hem vorige week heb gestart :?

-Vanmorgen motor proberen starten
-met de 'choke', want de motor stond koud.
-Motor start even
-toerenteller ging tot 2000 rpm door de choke
-motor draaide nu
-toerenteller begon met de choke aan, terug te vallen naar 1000 rpm
-motor viel stil
-motor terug proberen starten met choke
-de elektrische starter was hoorbaar
-motor slaat niet aan
...
-enkele malen aan de gashendel gedraaid
-proberen te starten, starter terug hoorbaar
-motor slaat niet aan
-3 a 5 min lang proberen starten met elektrische starter
...
-Starter vertraagde hoorbaar en viel zelfs stil

*benzine tank vol
*battery volledig opgeladen
*schakelaar staat op 'run'

Wat doe ik verkeerd :?
Wat een ergerlijke dag vandaag B|
 
Wat doe ik verkeerd :?

Draai het maar om, wat doe je goed?

Ik vraag me af waaróm je die fiets elk weekend een kwartiertje laat draaien, maar in ieder geval doe je daarmee alles verkeerd.
Nooit een motor stationair warmdraaien, de olie doet z'n werk niet goed om allerlei redenen, je warmt hem alleen plaatselijk op waardoor er erg veel condens in het blok/olie terecht komt, de zaak vervuilt veel sterker dan normaal.

Probeer in ieder geval eens nieuwe bougies, dikke kans dat de handel is vetgeslagen.

Daarnaast: olie verversen en nóóit meer zo doen, da's sunde van je Duc. Op zo'n ding moet je rijden......
 
Laatst bewerkt:
Waarom doe je dat? Da's ook niet goed voor de motor......
:^

En is de accu ondertussen alweer opgeladen?
Misschien zijn je bougies nat geworden, dus morgen lukt het vast. O-)

Voor de rest kan het van alles zijn, ondertussen bobine stuk, accu niet meer 100% proper, carburateur vervuild, dodemansknop, jiffy of koppelingsschakelaar. :P
 
Draai het maar om, wat doe je goed?

Ik vraag me af waaróm je die fiets elk weekend een kwartiertje laat draaien, maar in ieder geval doe je daarmee alles verkeerd.
Nooit een motor stationair warmdraaien, de olie doet z'n werk niet goed om allerlei redenen, je warmt hem alleen plaatselijk op waardoor er erg veel condens in het blok/olie terecht komt, de zaak vervuilt veel sterker dan normaal.

Probeer in ieder geval eens nieuwe bougies, dikke kans dat de handel is vetgeslagen.

Daarnaast: olie verversen en nóóit meer zo doen, da's sunde van je Duc. Op zo'n ding moet je rijden......
:^

Ik moest idd even een traantje wegpinken bij de openingspost.
Motorgruwel. ;( :+
 
Laatst bewerkt:
Omdat die zo lekker klinkt :)
en ook omdat het rijbewijs nog even op zich wachten... hoogseizoen bij de rijscholen.

Je vermoordt die fiets op deze manier.
Pomp wat extra druk in de banden, vul je tank tot de rand om roest te voorkomen. Moet ie nog langer blijven staan, zet dan de accu onder een druppellader en ververs de olie.

En je blijft met je jatjes van die startknop af tot je écht kunt rijden!
 
Opnieuw :^

En ik hoop dat je de startmotor goed af hebt laten koelen tijdens de vele startpogingen.
(tevens niet te lang doorgestart hebt..)

Succes met het rijbewijs. :Y
 
:^

En is de accu ondertussen alweer opgeladen?
Misschien zijn je bougies nat geworden, dus morgen lukt het vast. O-)

Voor de rest kan het van alles zijn, ondertussen bobine stuk, accu niet meer 100% proper, carburateur vervuild, dodemansknop, jiffy of koppelingsschakelaar. :P

Aan de omschrijving te lezen is dat het probleem. Grote oranje draaiknop bovenop je rechter stuurhelft. Kom je nogal makkelijk tegenaan.
Jiffy/Koppelingsschakelaar heeft ie niet (had mijn 750 uit '94 iig niet). Bij dodemansknop draait je startmotor nog wel rond, maar slaat je motor niet aan. Dat je starter hoorbaar vertraagde komt omdat je accu leeg is geraakt vanwege de vele startpogingen.

Blijft alleen nog de vraag waarom ie de eerste keer afsloeg...
 
Zit met een probleem met men ducati ss 600 1994
Elk weekend ga ik de motor starten en even laten warm draaien voor een kwartiertje,
Enkel vandaag wou men fiets niet meer starten, en ik heb niets veranderd sinds ik hem vorige week heb gestart :?

-Vanmorgen motor proberen starten
-met de 'choke', want de motor stond koud.
-Motor start even
-toerenteller ging tot 2000 rpm door de choke
-motor draaide nu
-toerenteller begon met de choke aan, terug te vallen naar 1000 rpm
-motor viel stil
-motor terug proberen starten met choke
-de elektrische starter was hoorbaar
-motor slaat niet aan
...
-enkele malen aan de gashendel gedraaid
-proberen te starten, starter terug hoorbaar
-motor slaat niet aan
-3 a 5 min lang proberen starten met elektrische starter
...
-Starter vertraagde hoorbaar en viel zelfs stil

*benzine tank vol
*battery volledig opgeladen
*schakelaar staat op 'run'

Wat doe ik verkeerd :?
Wat een ergerlijke dag vandaag B|
Zeker dat je batterij nog goed is? Ding laadt namelijk niet op bij stationair draaien.
 
Zit met een probleem met men ducati ss 600 1994
Elk weekend ga ik de motor starten en even laten warm draaien voor een kwartiertje,
Enkel vandaag wou men fiets niet meer starten, en ik heb niets veranderd sinds ik hem vorige week heb gestart :?

-Vanmorgen motor proberen starten
-met de 'choke', want de motor stond koud.
-Motor start even
-toerenteller ging tot 2000 rpm door de choke
-motor draaide nu
-toerenteller begon met de choke aan, terug te vallen naar 1000 rpm
-motor viel stil
-motor terug proberen starten met choke
-de elektrische starter was hoorbaar
-motor slaat niet aan
...
-enkele malen aan de gashendel gedraaid
-proberen te starten, starter terug hoorbaar
-motor slaat niet aan
-3 a 5 min lang proberen starten met elektrische starter
...
-Starter vertraagde hoorbaar en viel zelfs stil

*benzine tank vol
*battery volledig opgeladen
*schakelaar staat op 'run'

Wat doe ik verkeerd :?
Wat een ergerlijke dag vandaag B|

Een Duc start altijd erg gemakkelijk, koud één a twee keer rond en slaat aan, soms zelfs bij de eerste slag. Zou er even een setje nieuwe bougies in draaien, zijn wel vaker het euvel. Nooit lang doorstarten, is bijzonder slecht. Zeker minuten lang is niet goed. Mocht je na nieuwe bougies niet kunnen starten, toch maar even naar een specialist.
 
Terug
Bovenaan Onderaan