Zit ook niet graag achterop... Zelf rijden is leuker & voelt fijner...
ST2:
Voor:
- Uiterst gaaf apparaatje
- Praktisch (met kofferset, tenminste...)
- Ducati-roffel
- Pittig, maar niet razend snel (83 pk, toch?)
- Zitpositie is fijn (puur subjectief, kan voor jou anders zijn).
- Voelt echt niet onwennig aan (als het op een ST4 lijkt tenminste ... Heb ik 'klein' testritje op gemaakt (handig, motordealer die rijlessen erbij doet.... proefrijden zonder rijbewijs! (niet mijn eigen rijschool, BTW). Rij er mee weg alsof ik hem al jaren had... Helemaal geen rijden op eieren, heb het gevoel altijd het apparaat onder controle te hebben, niet vermoeiend.
Tegen:
- Duur in aanschaf (want nog niet wat ouder verkrijgbaar)
- Verzekering verplicht vaak alarm
- Kuip, dus duur bij crash
- Verzekering kost fortuin (kreeg een quote van 3200 gulden voor een ST4 all risks, met overname van 3 schadevrije jaren).
- Ducati rammel (Behalve als je bij Redbullman shopt... maakt koppeling stiller)
- Afwerking. Bedrading niet altijd even netjes weggewerkt, vocht i/d koplamp, secundaire cilinder koppeling lekt (hydraulische koppeling: cilinder aan de koppelingskant), soms kappen onder spanning gemonteerd, rammel achter cockpit... (bron: Motorcycle registries, maten, ST4S eigenaar uitgehoord door mij, dealer)
- Zware koppeling (vond het zelf wel te doen, maar...)
Okee, beginnersmotor is anders, maar het is een mooie fiets, waar je veel plezier van kunt hebben... met wat beheersing... Mijn tip: Reken eerst eens uit of het binnen handbereik is, ook de kosten om het ding rijdend te houden, lukt dit, maak dan een proefrit. Probeer ook eens andere machines die je leuk vind (voor een referentiekader) en koop wat je het leukste vind, rekening houdende met je zelfbeheersing..........
Succes!