Ducati topic 6

Status
Niet open voor verdere reacties.
misschien ontbreken er wat namen doordat het de laatste dagen wel erg hard gaat......
dan lijken vele pagina's zonder de gevestigde namen heel lang, maar stelt het niks voor om zorgen over te maken....

of toch last van....
winterdepressie, delirium tgv teveel drinken vanwege ducloze periode, geld tellen voor nieuwe 1098, extra bijbaantjes (krantenwijken etc) voor leuke hebbedingen op de duc, spuiterijtjes, vrouwvriendelijke activiteiten (ja je moet wat als je niet kan rijden) etc etc

greets duc
 
Laatst bewerkt:
Idd die, Skoeddies, Swetty, Radar enz (okay af en toe nog wel hoor, maar het wordt tijd dat ze vaker en met meer...................., anders verzanden we zo in ouwewijfengewouwel, hahaha!!!) ;)
 
misschien ontbreken er wat namen doordat het de laatste dagen wel erg hard gaat......
dan lijken vele pagina's zonder de gevestigde namen heel lang, maar stelt het niks voor om zorgen over te maken....

of toch last van....
winterdepressie, delirium tgv teveel drinken vanwege ducloze periode, geld tellen voor nieuwe 1098, extra bijbaantjes (krantenwijken etc) voor leuke hebbedingen op de duc, spuiterijtjes, vrouwvriendelijke activiteiten (ja je moet wat als je niet kan rijden) etc etc

greets duc

:^ .........................
 
Morgen MOGEN we weer aan de Duc klooien. Weer poetsen. Weer nieuwe speeltjes er aan hangen. En weer proberen of hij wil starten -O- . Gaat lukken. Dit is zijn huidige staat:
[afbeelding]

Goed bezig Dukaiiiiiiiiiiiiiiity, mooie plaatjes maken, foto's posten, nwe gaan maken, keep em cominggggggggggggggg!!!
:Y
 
Verhaaltje:

Mr. McDuc komt vanavond na een moeizame rit thuis, bij finaal op een belg ingeramd nadat die over 2 stroken vanaf uitvoegstrook naar linkerbaan ging (zonder richting aan te geven) om zo direct een vrachtwagen in te halen. Dankzij de vele koffie die ik vandaag heb gezopen was ik goed wakker en heb ik met 140 m'n koekblik vol in de ABS gegooid en kon ik nog net genoeg afremmen om met een metertje redresseer strook hem te ontwijken (centimeters).

Kom ik thuis nog een beetje ontdaan, ligt er een brief van de NL politie. Of ik mij op het politieburo wil gaan verantwoorden voor een snelheidsovertreding (9 augustus) in Stekene. Verder geen info. En nou moet je weten, in de regio van Stekene ligt het stukje snelweg waar ik altijd m'n topsnelheid oefen.

Nou ik kan je vertellen Mr. McDuc pakte met trillende handen en knikkende knieen z'n agenda om te kijken of ik daar toevallig geweest zou kunnen zijn. En wat blijkt 9 augustus is een woensdag en dan ga ik altijd Karten. In St. Niklaas (BE), dan moet je dus door Stekene.

Nog steeds een beetje angstig, maar iets geruster bedenk ik dat ik richting de Karting nooit meer dan 30 km te hard kan hebben gereden. En zit als smoesjes te bedenken over hoe ik dit kan ontkennen (zodat het in ieder geval niet op mijn naam staat).
Dan realiseer ik me dat ik een half jaar geleden een brief heb gekregen van de belgische justitie 6 km te hard door St Gilles Waas (gemeente Stekene). Ik zoeken in m'n bekeuringsarchief en wat blijkt.. idd 9 augustus 6 km te hard met de auto.

Gotdomme moeten ze je daar zo'n brief voor sturen, ik kreeg zowat een hartaanval |(

Toch vraag ik me dan weer af wat de politie van me wil, maar goed dat horen we dan wel weer. Ik heb de bevestiging dat ik het was teruggefaxed en ik vermoed zomaar dat ze die wel kwijt zullen zijn. Ik had geen zin om er postzegels op te plakken namelijk.

Vervolg,

Ik ben vanavond maar effe naar het politieburo geweest. Je zit er toch mee he.

Dus keek men mij eerst al argwanend aan bij de balie omdat ik verklaring kwam afleggen voor een snelheidsovertreding. (da's normaal gezien alleen voor 30 km en meer denk ik)

Vervolgens pakt die agent m'n papieren, waar de boete inzit. Vraagt ie verbaasd of ik dit al thuis gekregen heb. Dus ik zeg als het over die 2 km te hard gaat, ja. Daar blijkt het dus om te gaan phewwwww.
Dan wil ie een verhaal gaan ophangen over te hard rijden en gevaarlijk en zo, maar dan ziet ie dat mijn fax waarin ik bevestig dat ik 2 km te hard heb gereden al bij het pakket zit.
Vervolgens begint de agent zich kwaad te maken over het feit dat zijn, en mijn tijd verspild worden met nog een formuliertje en een verklaring. Na wat minder vriendelijke woorden over de efficientie van onze zuiderburen begint meneer agent de verklaring te typen.

Hier blijkt hij weinig woorden van mij voor nodig te hebben. Ik heb nog nooit iemand zo hard op een toetsenbord zien rammen trouwens.
Vervolgens is er binnen 5 minuten een uiterst sarcastische verklaring uitgestampt. Waar ik het uiteraard helemaal mee eens was.

Mr. McDuc Heeft inderdaad te hard gereden daar met dat nummerbord paspoort etc.
Mr. McDuc begrijpt eigenlijk niet waarom hij hier op het buro moest verschijnen gezien hij op 20 augustus al per fax erkend heeft dat hij te hard heeft gereden.
Mr. McDuc verwacht de boete thuis en zal deze gewoon betalen.

Bent u het hier mee eens, zeker wel agent, ok bedankt voor u tijd dan.
 
Laatst bewerkt:
Wel een beetje overdreven om zo'n groot -TE KOOP- bord in je racekont te planten _O-

(en die voorremschijven zijn idd niet de originele.................)

Zow, ook weer terug......

en idd de remschijven zijn niet de originele, die hebben nl meer van die rondingen..... Maar wat wil je na 82000km..... de schijven slijten ook....krom, teveel geremd... enz...

Tja en het bordje te koop slaat niet op de duc want die gaat niet weg of het ene huis a 400.000 euro kan weg...... dus heren er is nog hoop.... ;)
 
Ik ben ook weer klaar met klussen, de duc hangt half uit elkaar in de takel.

Ik kan nu ff niet verder, omdat ik geen dop 46 heb voor het achterwiel los te halen en imbus nr 13 of 14 om de achterbrug los te draaien en ik moet nog een special tool maken om de kroonplaat los te krijgen, morgen ff langs m'n broer die is monteur en heeft een rijdende werkplaats :9 handig joh zo'n famillie :Y

tot nu toe maar een tegenvaller gehad, heb een bout van de voorste remklauw uit moeten boren omdat ik daarvan de kop doldraaide B| owja en de moer van de voor as....dat is nr28 :? engelse maat ofzo...iig ik had alleen dop 27 en dan pas weer 30 dus daar heb ik een bahco op gezet, dus die moet vernieuwd worden.

Werken aan een duc is leuk!!! :Y :Y :Y viva italia olé!! :}
 
terwijl de wolven huilden en de schapenherders hun vee naar huis brachten heb ik heerlijk in het holst van de nacht mijn schatje ruw behandeld. vanaf het eerste teken van leven is zij niet gespaard. bij het licht van de maan en de sterren gromde de v twin naar 9000 toeren. met een diepe brul de bochten in, de japanse banden zijn geofferd aan het italiaanse geluk. met de ouderwetse natte platen koppeling het voorwiel het luchtruim laten kiezen. waarna zij na enkele meters weer werdt herenigd met het asfalt. om vervolgens de rest van de nacht bij te kunnen komen in haar onderkomen. hier kan bella haar suffe vrienden (4x duitse degelijkheid) laten smullen van de verhalen.

ik heb dus even ASOCIAAL geknalt. alle lekkere bochtjes die je op de weg van een maat naar huis kan pakken lekker door kunnen sturen. nog even de wheelies geoefend. krijg hem nu met veel meer beleid omhoog.

HEERLIJK

adrealine giert nog door het lijf.



















en dat met 25kw |( :+ _O-
 
Klopt wel wat je zegt, maar je praat over de 'gevestigde' namen. Daar kan ik me dan even weinig bij voorstellen. De meeste vaste gebruikers blijven toch wel hangen.

Alhoewel ik Patrick@Er Zes en Tokiko niet meer zo vaak zie.

Andere namen die in de lijst staan kan ik me idd weinig bij voorstellen, maar dat zijn mensen die ik hier vroegah ook niet zo vaak zag.


ben er nog steeds, lees iedere dag weer ff bij op het werk, maar heb het zo druk na de vakantie dat er van posten weing komt, sorry :+

en ik moet nog steeds nieuwe pics maken, doe ik komende maand wel als mn gouden did ketting en ergal tandwieltje erop zit.
 
Nou, ik heb dus geen 748 (vreemd hè, met zo'n nick :+ ), maar bij mijn vooras heb ik geen moer zitten. Eerder een imbusbout, waar een 14 mm imbussleutel in past. En laat ik die toevallig bij DAF in de personeelswinkel gevonden heben voor de enorme prijs van €1,75 *O*
Maar 't is af&toe wel spannend om aan je Duc te sleutelen, tijd geleden wilde ik de bougies vervangen, dus de meegeleverde sleutel(uit het gereedschapsetje) gepakt, en wat denk je? juist, te groot :(
 
En voor degene die vroeg hoe het met de bevestiging voor het slotje/acherlicht zit (dat bevestingsdeel zit hier dus al op dus zo over te zetten van de Biposto...!) *D

Thnx voor het piccie!

Zo ziet het mijne er nog uit:
full


Hoezo ik heb nog werk?
 
Klopt wel wat je zegt, maar je praat over de 'gevestigde' namen. Daar kan ik me dan even weinig bij voorstellen. De meeste vaste gebruikers blijven toch wel hangen.

Alhoewel ik Patrick@Er Zes en Tokiko niet meer zo vaak zie.

Andere namen die in de lijst staan kan ik me idd weinig bij voorstellen, maar dat zijn mensen die ik hier vroegah ook niet zo vaak zag.


:? :? :?

post nog regelmatig mee, zijn geen lappen tekst, maarja, dr word t snel overheen gelezen B|

:W
 
Als het vandaag geen dag is om het schatje ff ruw te bahandelen weet ik het ook niet meer, vannacht niet onder 10graden geweest, nu ook al bijna weer 12graden en de buienradar(.nl) laat voorlopig geen buien zien, we gaan er ff op uit!!!!!!!!!!!!!! *O* Veel rijplezier aan allen die het zelfde plan hebben......... :]
 
terwijl de wolven huilden en de schapenherders hun vee naar huis brachten heb ik heerlijk in het holst van de nacht mijn schatje ruw behandeld. vanaf het eerste teken van leven is zij niet gespaard. bij het licht van de maan en de sterren gromde de v twin naar 9000 toeren. met een diepe brul de bochten in, de japanse banden zijn geofferd aan het italiaanse geluk. met de ouderwetse natte platen koppeling het voorwiel het luchtruim laten kiezen. waarna zij na enkele meters weer werdt herenigd met het asfalt. om vervolgens de rest van de nacht bij te kunnen komen in haar onderkomen. hier kan bella haar suffe vrienden (4x duitse degelijkheid) laten smullen van de verhalen.

ik heb dus even ASOCIAAL geknalt. alle lekkere bochtjes die je op de weg van een maat naar huis kan pakken lekker door kunnen sturen. nog even de wheelies geoefend. krijg hem nu met veel meer beleid omhoog.

HEERLIJK

adrealine giert nog door het lijf.

en dat met 25kw |( :+ _O-

En ik in het begin maar denken, nu komt er een verhaal over hoe Wintersnikkel zijn chickie Hardcore heeft misbruikt................................ :9 _O- _O- _O-
 
Laatst bewerkt:
Zo ziet het mijne er nog uit:
[afbeelding] Hoezo ik heb nog werk?

Jep dat verdient nog enige aandacht Kabouter Klus4000 :Y

En de rest natuurlijk ook veel Suc6 met alle plannen, sleutelwerk, hier posten enzo hè *D (zo ff, anders moet ik een 'kwoot'record ala skoeddies maken,,,, }) )
 
Laatst bewerkt:
Als het vandaag geen dag is om het schatje ff ruw te bahandelen weet ik het ook niet meer, vannacht niet onder 10graden geweest, nu ook al bijna weer 12graden en de buienradar(.nl) laat voorlopig geen buien zien, we gaan er ff op uit!!!!!!!!!!!!!! *O* Veel rijplezier aan allen die het zelfde plan hebben......... :]

Doe je wel voorzichtig een een lange periode..... of valt het mee 72KW....... ;)


Overigens hoorde ik al de eerste motor sinds een lange tijd door de straat rijden.

Ben hier eerst bezig met een film maken; interview van mijn dochter ihkv schoolopdracht. Nu heb ik hier geen DVD brander dus eigenlijk wordt het al tijd.

Mocht ik nog tijd over hebben dan rij ik hem wel naar buiten voor een rondje.
 
Als het vandaag geen dag is om het schatje ff ruw te bahandelen weet ik het ook niet meer, vannacht niet onder 10graden geweest, nu ook al bijna weer 12graden en de buienradar(.nl) laat voorlopig geen buien zien, we gaan er ff op uit!!!!!!!!!!!!!! *O* Veel rijplezier aan allen die het zelfde plan hebben......... :]
Juistem! ik ga strax ook weer ff planken hoor.. hele week door de files gereden, dus nu is het ff tijd om alles ervan af te rijden! *D Denk dat ik weer ff een dijkie pak.. :Y

En morge natuurlijk tijd om de fiets weer te gaan wassen, en hopen dat ze droger blijft deze week :)

PS: jullie ouwehoere te veel, is niet bij te houden :X
 
Met dank aan LUCKY DUCY, is Goof straxs helemaal up to speed met 2 nieuwe Eproms (1 voor de Termi's en 1 voor de standaard dempers die'k laatst van Emile kocht), dus berg U maar..........!!! })


Have Fun zij die rijden gaan en hou het rubber op het asfalt!!! :]
 
mooi plaatje inderdaad voor de openingspost......

en GJ, waar ga je de foto's maken, voor de deur, want dan wil ik je dame ook best in echt weer eens bewonderen......

greets J.

Lees ik nu pas weer je reactie.....terwijl ik de foto's alweer heb gemaakt!!! Maarre je mag vanmiddag wel ffen komen voor een bakkie hoor.... :P Kun je hem nog even bewonderen....haha!!

Hier dus de ploaties:

full


Dit zijn dus onze duccies.......de achterste is dus van mn pa!!! Goed voor elkaar dacht ik zo....
 
En mn nieuwe aanwinsten..... :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~

full


STM frameproppen
Carbon tandwielcover
En een gefreesd schakelpedaaltje voor het "omgekeerd"schakelen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan