Ducati topic deel 20 "World SBK assen staat voor de deur"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Alle kenmerken van een onbehouwen boer dus :Y _O- _O-

:+ (zoals ik al zei, ik zou dat noooooooit doen :P _O- ;) )


@Scream> ik ben geen deskundige (heb uit het hoofd ook altijd weer moeite met de benamingen vh circuit), maar hier dan mijn analyse> hij doet er bij benadering 2.10 over, overall moet ie echt strakker tegen de curbs zitten (wellicht zand?) en wellicht meer de breedte van het circuit uitnutten. Lijkt ook of ie hier en daar wat vroeg op de remmen zit. De haarbocht, madijk tot ossenbroeken gaat aardig, de ossenbroeken zelf pakt ie te ver aan de buitenkant (mede door voorgangers?) stukje ossenbroeken - strubben zit ie daardoor te ver links, hierdoor verliest ie zichtbaar in de strubben die ie te scherp moet pakken en neemt als gevolg (veel) te weinig snelheid mee de veenslang op. Insturen Ruskenhoek is wel oké, maar hij mist de curbs vervolgens links flink, zit daar wijdt. Komt daardoor wat te lang te ver rechts uit ri. Stekkenwal. Geforceerd naar links waaieren voor St.wal die ie ook wat wijder neemt. Zit vervolgens wel goed links ri. Bult, maar mist het knikje rechts (die groen/blauwige stukken), zit voor de Bult net iets teveel links, Bult zelf kan weer scherper. Mandeveen Duikerssloot offert ie op (lage versnelling snap ik wel, wil daar mn achter wel glijden), maar Duikerssloot mist ie flink, té wijdt. Knikje Meeuwenmeer wijdt, Hooge Heide ook wijdt, je kunt daar vol onderdoor, over de witte lijn(!), maar je moet het durven, zit een soort kuil daar die je wel voelt (lees ik: m'n Mono geeft daar een soort zwabber/wobbel, is niet stijf genoeg). Daardoor wordt bij hem de Ramshoek hoekiger en gaat het gas er (meteen/te vroeg) af. Voor mijn smaak zit ie daardoor (veel) te vroeg links in de Ramshoek, nog voor die betonplaten daar zit hij al helemaal links. Snap ik wel want zit je daar (te) wijdt naar rechts dan haal je het ook amper meer en schuif je ri. ingang pitsstraat. Geert Timmer neemt ie wmb best weer goed, zou ik niet beter doen...

Toch ben ik van mening dat de meeste van ons, waaronder ook ik het niet veel beter zullen doen. 2.10 op een hoorbaar niet over the top getunede Mono is best nog wel knap. Ik schat in dat ik ietwat ronder rij dan deze jongen, weet ik ook veel... Deed er vorig jaar in elk geval 12sec langer over, maar als ik het beschouw, wetende hoe ik reed en waarmee, wetende ook dat (ik) het zelfs daarmee wel sneller kan, toch niet eens zo heel slecht, vind ik zelf dan hè :P _O- (overigens is dat stuk Ossenbroeken naar Strubben mijn Bottleneck, ik vind dat zo'n beroerd stuk... en offer dat op voor de Strubben zelf waar ik wel al aardig wat snelheid de Veenslang mee wist op te nemen)

Ach weet ik ook veel, ik doe ook altijd maar wat... :Y :z _O-

Ik rij op dit moment ook 2.10 maar wel het gevoel dat het paar seconden sneller kan.

Moet nog iets hogere bochtsnelheid zien te houden in de meeste bochten. Strubben iets anders en vooral eerder op het gas, snelheid mee op het rechte stuk, geldt ook voor Duikersloot.

Rem de bochten dood omdat ik misschien teveel push, te laat ga remmen en dan te sterk doorrem.

Wel zullen het zien op de trackday. Motortje rijdt trouwens wel lekker met nieuwe nokkenassen - 107 pk en 114 Nm is niet slecht voor een 2-klepper (op bank bij HdeB). Komende winter maar iets gaan doen aan het uiterlijk want hij ziet er nog steeds niet uit.
 
Ik rij op dit moment ook 2.10 maar wel het gevoel dat het paar seconden sneller kan. Moet nog iets hogere bochtsnelheid zien te houden in de meeste bochten. Strubben iets anders en vooral eerder op het gas, snelheid mee op het rechte stuk, geldt ook voor Duikersloot. Rem de bochten dood omdat ik misschien teveel push, te laat ga remmen en dan te sterk doorrem. Wel zullen het zien op de trackday. Motortje rijdt trouwens wel lekker met nieuwe nokkenassen - 107 pk en 114 Nm is niet slecht voor een 2-klepper (op bank bij HdeB). Komende winter maar iets gaan doen aan het uiterlijk want hij ziet er nog steeds niet uit.
Gaat om de fun van het meedoen, niet om de winst, maar jezelf verbeteren geeft toch altijd wel een fijn gevoel hè.... :Y Technisch heb je em dus nu goed maar uiterlijk niets veranderd, jammer maar who cares? (ik redde toen dus een goeie 2.22sec in 'toermode' en wilde dit jaar onder de 2.15sec met die Mono mits droog. Geen Maxxis Promaxx maar goeie Avon Classic-racerubbers erop enzo, het wordt em niet '( , wie weet volgend jaar! :) )

Ach de laatste jaren maak is toch sowieso te weinig (circuit)km's en ben wat roestiger en met name terughoudender dan vroeger, maar sjees Duc900 met 107pk 2.10sec man, dan kom ik je toch echt met twee vingers in het poepgat buitenom voorbij lappen :Y _O- :W
Want tegen de tijd dat je het lastig hebt met een Muz....... :N
full


:+ :P _O- _O-
 
Laatst bewerkt:
Wel zullen het zien op de trackday. Motortje rijdt trouwens wel lekker met nieuwe nokkenassen - 107 pk en 114 Nm is niet slecht voor een 2-klepper (op bank bij HdeB). Komende winter maar iets gaan doen aan het uiterlijk want hij ziet er nog steeds niet uit.

Echt niet slecht. Hoor veel goede dingen over HdeB. Wat is er allemaal aan gebeurd om die paarden die nog verstopt zitten in het blok te vinden?
 
Echt niet slecht. Hoor veel goede dingen over HdeB. Wat is er allemaal aan gebeurd om die paarden die nog verstopt zitten in het blok te vinden?


Wat niet......

Koppen geflowd
Dikkere uitlaatbochten
Open uitlaten
Open luchtfilter
PCIII met map per cilinder

Meting was met dB killers geinstalleerd ivm met geluid op Assen.
 
Wat niet......

Koppen geflowd
Dikkere uitlaatbochten
Open uitlaten
Open luchtfilter
PCIII met map per cilinder

Meting was met dB killers geinstalleerd ivm met geluid op Assen.

Weet je vrouw wel hoeveel zakgeld dat heeft gekost :+ :+ Erg goed.

Welke nokkenassen zijn er in gekomen?
 
Weet je vrouw wel hoeveel zakgeld dat heeft gekost :+ :+ Erg goed.

Welke nokkenassen zijn er in gekomen?

Ducati Performance.

Heb ook nog lichter vliegwiel, P4 remblokken (998R) en slipper clutch.....

Nu nog lichte wielen en aanpassing frame (beide al gekocht) en dan is ie technisch klaar. Perfecte track bike!
 
geen idee.. daar heb ik de naam in elk geval niet van

Was volkomen hysterisch staat me bij. Het was een AlterEgo en ging iets van 'I am called Muerte'. Het moest een nogal donker figuur voorstellen maar echt alles ging mis. Er begint me wat te dagen. Je bent (samen met iedereen op t forum) de eerste die het hoort.

Mocht iemand anders het weten, we maken er een prijsvraag van. Wie wint, die mag met z'n Duc een rondje rijden.
 
Ducati Performance.

Heb ook nog lichter vliegwiel, P4 remblokken (998R) en slipper clutch.....

Nu nog lichte wielen en aanpassing frame (beide al gekocht) en dan is ie technisch klaar. Perfecte track bike!

Damm. Hoe zit je met de nokkenassen die er uit gekomen zijn? (IE)

Zou binnenkort nog met maatje mee die wilde ook even bij HdeB langs. Ik verheug me er op.
 
Was volkomen hysterisch staat me bij. Het was een AlterEgo en ging iets van 'I am called Muerte'. Het moest een nogal donker figuur voorstellen maar echt alles ging mis. Er begint me wat te dagen. Je bent (samen met iedereen op t forum) de eerste die het hoort.

Mocht iemand anders het weten, we maken er een prijsvraag van. Wie wint, die mag met z'n Duc een rondje rijden.
_O-
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan