Ducati topic deeltje 22!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
kan ik doormiddel van het voltage wat de accu geeft bij draaiende motor aflezen of de spanningsregelaar stuk is?

zo ja wat is het normale voltage bij stationair draaiende motor?
 
kan ik doormiddel van het voltage wat de accu geeft bij draaiende motor aflezen of de spanningsregelaar stuk is?

zo ja wat is het normale voltage bij stationair draaiende motor?

Hou me ten goede, als het goed is dacht ik dat je iets van 13,8 volt moet hebben op de accu bij draaiende motor. Dit moet redelijk constant zijn. Het kan ook 14,4 volt zijn maar beslist niet meer.
 
kan ik doormiddel van het voltage wat de accu geeft bij draaiende motor aflezen of de spanningsregelaar stuk is?

zo ja wat is het normale voltage bij stationair draaiende motor?
Rond de veertien volt, idd.

Bij een te hoge spanning kan het zijn dat je lampen het een voor een begeven :Y
 
Dan wel bij een bepaald toerental?
dacht dat meten bij 3000 het best was?

aangezien bij stationairloop en koude dagen soms je acculampje gaat branden?
:N

Je batterij en de rest van de nellentriek kan niet veel meer dan veertien volt hebben. Het is de taak van de spanningsregelaar ervoor te zorgen dat die 14 constant blijft.
 
ik ga me ff leeg laten zuigen......... nee foggy, niet daar waar jij het laat doen. viezerik })

ik ga voor donor spelen, dus als je de komende tijd een ongeluk krijgt en je hebt A-pos dan wordt je misschien wel net zo gek als ik. :W
 
kan ik doormiddel van het voltage wat de accu geeft bij draaiende motor aflezen of de spanningsregelaar stuk is? zo ja wat is het normale voltage bij stationair draaiende motor?
Ja dat kan... (uit het geheugen..., dus bij benadering ongeveer zo O-) )

Motor uit, spanning op de accu ergens tussen hoog11V en laag12V ((veel) lager is accu defect, hoger trouwes ook, bv kromme platen)
Start de motor (warm em op) en laat em ±2500/3000 toeren draaien
spanning op de accu gemeten boven 12,5 en lager dan 14V dan zijn de dynamo en regelaar oké
hoger dan 14V (14,5 mag nog, maar 18V niet) dan is waarschijnlijk de regelaar defect
bij stationair toerental word de accu normaal amper geladen en is de spanning meest gelijk aan- of lager dan 12,5V
overigens kan de spanning onder draaiende motor ook gelijk blijven aan de spanning bij motor uit, dan kan de regelaar, maar ook de dynamo stuk zijn (maar dit trekt je accu niet leeg/droog bij uitstaande motor, zoals bij jou het geval was: ergo: ik zeg als er geen sprake is van een verbuiker > ''regelaar stuk''... :Y )



Of zoiets.......... anderen :?
 
Laatst bewerkt:
ik ga me ff leeg laten zuigen......... nee foggy, niet daar waar jij het laat doen. viezerik })

ik ga voor donor spelen, dus als je de komende tijd een ongeluk krijgt en je hebt A-pos dan wordt je misschien wel net zo gek als ik. :W
Ik ff blij dat ik het zeldzame A-Neg heb ........... :P :W :W
 
Spanning..........

Boven de 3000omw/min..... max.14.5 Volt.......Nagemeten op de 888.....en die is goed.....

Ohja, tis een uitvoering zonder laadindicatie...kan ook niet stuk gaan.....
 
Ff opschieten met het topic. Zou graag nog de opening van het volgende topic meemaken alvorens bijna 4 weken op zwart te gaan.
 
Poserrr :9~
Waar heb je ze vandaan?
Maareh, je kettingkap doet niet goed aansluiten met je spatbord?
En waar zijn die bindbandjes voor?

Wat betreft die heelplate.. Volgens mij zijn er wel carbon afdekkingen voor je rempomp..
Edit: gevonden..
Klik
Weet niet zéker of het past, maar lijkt me toch wel?

van marktplaats gekocht. moest nog wel aardig wat aanpassen voor het netjes zat allemaal.

de kettingbeschermer is van kunstof en de hugger van carbon daarom past het niet. maarja het zit verder prima vast. moet tzt nog een keer een carbon kettingbeschermer op.

de trekbandjes zijn om de slang van de scotoiler op zijn plaats te houden.

en die cover is hetgene wat ik zoek. alleen een beetje te duur nieuw :N
 
Ff opschieten met het topic. Zou graag nog de opening van het volgende topic meemaken alvorens bijna 4 weken op zwart te gaan.
O wat een verademing moet dat topic gaan worden met een Zwarte Gobert (vandaar Negroes in Bikini?) :P _O- _O- :W
 
O wat een verademing moet dat topic gaan worden met een Zwarte Gobert (vandaar Negroes in Bikini?) :P _O- _O- :W
full
 
accu gevuld en opgeladen

stationair: rond de 13v

met de choke erop (dus rond de 3 a 4000 toeren, heb er momenteel geen toerenteller op): 14,10v

en nu :? zou alles in orde moeten zijn?

waarom is de accu dan totaal droog geweest?
 
accu gevuld en opgeladen

stationair: rond de 13v

met de choke erop (dus rond de 3 a 4000 toeren, heb er momenteel geen toerenteller op): 14,10v

en nu :? zou alles in orde moeten zijn?

waarom is de accu dan totaal droog geweest?

Gaat het laadlampje wel uit?

Mijn idee (en als je goedkoop uit wilt zijn): gaan met die banaan.... als je ergens stil komst te staan dan duwgatie.... _O-
 
Gaat het laadlampje wel uit?

Mijn idee (en als je goedkoop uit wilt zijn): gaan met die banaan.... als je ergens stil komst te staan dan duwgatie.... _O-

laadlampje gaat uit zodra je hem start.

mijn idee: gaan met die banaan....

nieuwe accu zou misschien geen kwaad kunnen. maar om hem te gaan vervangen terwijl hij nog goed is is ook zonde!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan