Dat is het probleem....dat is bij de garage gedaan. Als het al gedaan is, want ik heb de motorfiets pas een maand of 3 en het oliepeil is pas te zien wanneer de fiets op de standaard en dus schuin staat. de manual zegd dat het oliepeil tussen de 2 streepjes moet staan bij een motor in rechte stand. En na even gelopen te hebben.Dezelfde als die er in is gegaan met de beurt
Okiedo. Bedankt voor je reactie ik ga eens zoeken.gewoon 10w40 is prima. merk boeit ook niet . als je het online koopt, kan je er voor kiezen om motorfiets olie te kopen (louis of roukama etc) zodat je je ook niet in JASO specificaties hoeft te verdiepen of te zoeken.
Overigens is er ook een olie topic, maar daar zou ik niet kijken want het is veel te mooi weer
Als er teveel olie in zit dan gooit ie het er via de carterontluchting uit in de airbox.Dat is het probleem....dat is bij de garage gedaan. Als het al gedaan is, want ik heb de motorfiets pas een maand of 3 en het oliepeil is pas te zien wanneer de fiets op de standaard en dus schuin staat. de manual zegd dat het oliepeil tussen de 2 streepjes moet staan bij een motor in rechte stand. En na even gelopen te hebben.
Bedankt voor de links, maar daar dit mijn aller eerste motor is en ik dus net kom kijken, laat ik het voor nu eerst liever aan de motorgarage over.Semisyntheet van Louis.de of nl. Delo 10w40. Of een andere semisyntheet 10w40 van een ander (motorfiets) olie merk.
Vol syntheet heeft geen zin, is duurder en het is geen sportbike.
Dat stationair lopen kan je verbeteren door de kleppen na te kijken/stellen, en als kers op de appelmoes de carburateurs synchroniseren.
Synchroniseren zorgt er ook voor dat hij beter oppakt bij gasgeven en zich niet "verslikt".
Het AIS verwijderen geeft een mooiere loop.
Tip: bij koude start, choke volledig open en van het gashandvat afblijven.
Lees- en kijkvoer:
V-Star 1100 Wiki Knowledge Base - Starting and Choke Use
Starting and Choke Use The 2 main rules for starting your V Star 1100: 1.) NEVER use the throttle 2.) Keep the button pressed until it starts (no more than 15-20 seconds) Use of the throttle during starting: DON'T DO IT!!! 1) It does nothing to help you start, there is no accelerator pumpsites.google.com
Een scooterlift is ook handig, kan je hem rechtop parkeren, maar ook handig met schoonmaken e.d.Bedankt voor de links, maar daar dit mijn aller eerste motor is en ik dus net kom kijken, laat ik het voor nu eerst liever aan de motorgarage over.
Daarnaast is mijn schuurtje niet groot genoeg om het grote sleutelwerk aan een motor toe te staan.
Maar ik ga je linkjes zeker bekijken om info op te doen en er lering uit te trekken.
Kijkend naar jouw plaatje weet ik niet zeker hoeveel olie er bij mij in zit.Als er teveel olie in zit dan gooit ie het er via de carterontluchting uit in de airbox.
Als er te weinig olie in zit dan wil het olielampje weleens gaan branden bij te veel gasgeven bij koude motor.
Dit is het juiste niveau, bij koude motor:
Bekijk bijlage 1644309
Een slippende koppeling.De tip die ik kreeg van mijn monteur :gebruik motorfiets-motorolie. Normale olie kan oa. Een plakkende koppeling veroorzaken.
Er zit een airbox onder je tank.Kijkend naar jouw plaatje weet ik niet zeker hoeveel olie er bij mij in zit.
Onderstaande foto heb ik net genomen terwijl de motor op de standaard staat.
Bekijk bijlage 1644317
En dat hij er bij teveel olie wat uit wil gooien via de carterontluchting....is dat aan de andere kant van de motor bij de luchtfilter?
Na iedere rit heb ik een olieachtige spray over het chroom naast de oliefilter kap.
Bekijk bijlage 1644331
En voor zover ik kan zien hangt er onderaan de luchtfilterkap ook diezelfde olie-achtige vloeistof.
Ik heb het luchtfilter nog niet bekeken of ik daar iets kan zien, maar volens mij hoort die spray daar niet te komen.
Ik heb deze motorkrik gekocht toen ik de motor een maandje had.Een scooterlift is ook handig, kan je hem rechtop parkeren, maar ook handig met schoonmaken e.d.
Bekijk bijlage 1644316
Mag ook. Maar het is niet goed.Een slippende koppeling.
okay.... in de pauze net even de airfilter cover verwijderd....Er zit een airbox onder je tank.
Bekijk bijlage 1644336
En op de zijstandaard zal er vrijwel altijd voldoende olie voor het glaasje zitten.
Okay, maar ik schrok me wel een hoedje. Niet verwacht dat er in de luchtinlaat olie zou staan.Is niet erg, er zal altijd een beetje "zweet" in het filter zitten.
In de airbox zal ook olie staan.
Gewoon schoonmaken en zorgen dat er niet teveel olie in het carter zit.
Slangetje waar klemmetje 41 en 38 op zitten is de slang van de carterontluchting en komt vanaf de cilinderkop.
Deze vond ik ook nog:
En kunnen je dan ook van alles wijsmaken.Okay, maar ik schrok me wel een hoedje. Niet verwacht dat er in de luchtinlaat olie zou staan.
en dus dat mijn terrastegels besmeurd zouden worden met motorolie...
Maar ik maar morgen wel een afspraak bij de garage en laten zij maar eens naar de oliehuishouding kijken.
die hebben meer ervaring dan mij.
Ik rij al 30 jaar Virago’s, een Dragstar en nu een Bulldog.Misschien wat aan de hand met de carterventilatie. Of met de zuigerveren. Als deze door bijvoorbeeld vervuiling vast zitten, neemt het olie verbruik waarschijnlijk toe (met vervuiling als gevolg). En komt er meer druk in het carter, wat effect kan hebben op de carter ontluchting en olie in de airbox.
Vwbt oliepeilen, echt even specifiek voor jouw motor kijken wat de procedure is. Warm en koud niveau kan meer verschil tussen zitten dan je denkt.