Dus ik zoek een motor....

crazy987

MF veteraan
7 mei 2012
2.141
3
regio moerdijk
Naja, eigenlijk niet eens ik maar mijn vriendin.
Ze heeft het oude rijbewijs en mag dus 25 en 35kw rijden.

Nu heeft ze alleen nog geen motor dus zat ze steeds achterop bij mij.
Na de laatste tourrit was ze het zat en ging ze zoeken.
Natuurlijk elke motor die ze zag was te zwaar.

Dus ik ging meezoeken, pfoe dat valt nog niet mee.
Autoscout kan je gelukkig op vermogen filteren, dat scheelt al!
Maar op motor-occasion kan dat dan weer niet, heerlijk zoeken dus.

Ondertussen zie ik door de bomen het bos niet meer en heb ik er ook een barstende koppijn van gekregen dus wil ik vriendelijk de hulp van mijn mede MF-ers inschakelen, om zo tot tips te komen.

Nu, wat ze zoekt is gewoon een beste tourmotor.
Sport/Supersport valt sowieso al af.
Moet 25kw of 35kw zijn waarbij het dan weer onder de 0.2kw/kg is.
En natuurlijk, goedkoop, max 1500 euro.

Ikzelf zit voornamelijk te zoeken naar Suzuki GSX500e's , Yamaha XJ600's en Honda CB500's.
Maar toch, ik kom er even niet meer uit.

Dus, tips, tricks, en degelijke motorzaken in de regio drechtsteden & breda tot op een max van 75km zijn gezocht :P

Op mijn lijstje staat al:
Korteland Motoren
Goedhart Motoren
Peter Smetsers
Motoport Breda
Ad van Gils
Divmo
Motorcentrum Roosendaal

Motorcentrum rijen valt af wegens prive aangelegenheden
 
Laatst bewerkt:
Elke motor die ze zag is te zwaar?,
Ik zou zeggen.. ga naar een dealer in de buurt en ga testritten maken. Je kunt natuurlijk wel al bedenken wat voor een 'Typen' je wilt.. en in welke prijsklasse.
Tourmotoren: Honda NC700, CB500X .. zoiets?
 

Ik zit al dagen te zoeken, vooral motorzaken zijn soms lastig te vinden.
En kom niet aan met http://motordealer.eigenstart.nl/
Die ben ik al afgelopen ;)

Elke motor die ze zag is te zwaar?,
Ik zou zeggen.. ga naar een dealer in de buurt en ga testritten maken. Je kunt natuurlijk wel al bedenken wat voor een 'Typen' je wilt.. en in welke prijsklasse.
Tourmotoren: Honda NC700, CB500X .. zoiets?

Ja die zij er dan degelijk uit vind zien zeg maar.
Testritten maken was ook het idee, daarom ook mede de vraag voor degelijke motorzaken in de buurt.
Degene die ik ken, daar gaan we sowieso wel langs.
Maar van degene die ik op internet vind weet ik dus niet hoe gemakkelijk ze daarin zijn.
 
Goedhart heeft bijna alle merken in huis en is dus zeker een goede zaak om eens langs te gaan. Als je vriendin nog even wilt wachten is een Duke 390 een leuke optie, proefzitten/rijden kan nu al op een Duke 200, alleen het blok is anders.
 
Goedhart heeft bijna alle merken in huis en is dus zeker een goede zaak om eens langs te gaan. Als je vriendin nog even wilt wachten is een Duke 390 een leuke optie, proefzitten/rijden kan nu al op een Duke 200, alleen het blok is anders.

Neem aan dat je dan praat over een nieuwe motor.
Budget is alleen helaas 1500 euro, zal dat even in de OP opnemen
 
1500 euro? Ik zeg een Suzuki GS500e. Vol vermogen 32kW uit m'n hoofd, dus deze mag je vol vermogen rijden. Een top van 180-190km/u, sterk blok, een enorm aanbod aan onderdelen... en daarna gewoon lekker doorsparen voor een droommotor. Een CB500 en XJ600 moet je knijpen, een ER-5 moet je ook knijpen. Lekker op die GS500 zetten joh... ben jij van je hoofdpijn af en mag zij lekker na gaan denken wat ze erna wil gaan rijden.
 
1500 euro? Ik zeg een Suzuki GS500e. Vol vermogen 32kW uit m'n hoofd, dus deze mag je vol vermogen rijden. Een top van 180-190km/u, sterk blok, een enorm aanbod aan onderdelen... en daarna gewoon lekker doorsparen voor een droommotor. Een CB500 en XJ600 moet je knijpen, een ER-5 moet je ook knijpen. Lekker op die GS500 zetten joh... ben jij van je hoofdpijn af en mag zij lekker na gaan denken wat ze erna wil gaan rijden.

Je wilt niet weten hoe ik daarop zit te hameren.
Helaas was degene die ze op het oog had al verkocht, dus ik ben ondertussen wel weer verder aan het zoeken :P
 
Je wilt niet weten hoe ik daarop zit te hameren.
Helaas was degene die ze op het oog had al verkocht, dus ik ben ondertussen wel weer verder aan het zoeken :P

Met een beetje mazzel vind je wel iets vanaf 2002, ik meen dat toen het model is veranderd.. of in 2003.. het model daarvoor is toch wel iets gedateerd. Er staan er vast wel zat te koop. Succes met speuren. :)
 
Net als Monomuis zou ik ook niet voor een geknepen motor gaan, maar voor een exemplaar dat standaard <35kW is. Ik weet niet het aanbod van Goedhart in die klasse, maar ze hebben wel veel motoren staan.
 
Laatst bewerkt:
Nou even door wezen speuren geweest, van het weekend gaan we sowieso even naar Jan van Dam Motoren en Van Doorn Motoren.
Deze hebben beide een GS500 staan, 1 met kuip en 1 zonder.

Kan ze eens goed kijken.
 
Kawasaki ER5 is ook een makkelijk fiets om te sturen. Tevens ook geschikt voor 25 of 35KW. Voor € 1500,- en minder koop je er al 1.
 
Alleen die moet je dus wel weer knijpen.. een GS500 stap je zo op, hoef je niets aan te knijpen.
Ik heb zelf nu overigens een ER-5, heerlijk fietsje ook, blinkt nergens in uit, maar je komt mooi wel waar je wezen moet en als je vlot wilt rijden is dat mogelijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan