Dynamo in ultrasoon ?

Om het gewikkelde draad van de stator zit een coating. Dat wil je er niet afhebben, anders is je dynamo praktisch onbruikbaar. Wat een ultrasoonbad met die coating zou doen durf ik niet te zeggen, maar ik denk niet dat het bevorderlijk is.
Wat is de reden dat je de dynamo zo grondig schoon wil hebben?
 
Ik zou de dynamo niet ultrasoon durven schoonmaken. Een dynamo is me te duur om te vervangen. Een beetje afspoelen met verse motorolie. Verder zou ik niet durven gaan.
 
Normaal zit deze dynamo in de olie kan deze in een ultrasoon reiniger schoongemaakt worden zonder stuk te gaan ?
Dit is het antwoord van google:

Can you put a stator in an ultrasonic cleaner?


There are better methods for properly cleaning the stator core that are perfectly safe for the windings. One method is using an ultrasonic cleaner. An ultrasonic cleaner can loosen stubborn deposits and reach places that would be impossible to reach when cleaning the windings by hand.
 
We hebben net een nieuwe 400L ultrasoon reiniger op het werk .
De vertegenwoordiger zei dat het geen probleem was om elektromotoren/generatoren te reinigen.
De coating komt niet los volgens ervaring van klanten.
Een van z'n klanten reviseert elektromotoren.
Wel moet je hem er geen 24u in laten liggen.
Dus je bent veilig.
Maar hoe vervuild is deze alternator dat hij ultrasoon gereinigd moet worden?
 
We hebben net een nieuwe 400L ultrasoon reiniger op het werk .
De vertegenwoordiger zei dat het geen probleem was om elektromotoren/generatoren te reinigen.
De coating komt niet los volgens ervaring van klanten.
Een van z'n klanten reviseert elektromotoren.
Wel moet je hem er geen 24u in laten liggen.
Dus je bent veilig.
Maar hoe vervuild is deze alternator dat hij ultrasoon gereinigd moet worden?
Dynamo zit in de olie en in het blok zitten veel nieuwe onderdelen wil dat ding zo schoon mogelijk hebben. :-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan