Op DC of _~ of ~ met als maximale waarde 200.
Oeps, daar moest AC staantja, bier is lekker
hoi
1; ik heb de wissel spanning gemeten op de drie gele draaden van m'n dynamo ;
57, 57, 55, dit is dan toch goed/niet kapot
2; ook heb ik gekeken of er stroom lekt door te meten tussen + - met de plus pool los de meter gaf o,o aan maar deze stond nog wel op DC, oke ?
3; De + en - draden meten die van m'n regelaar naar m'n accu gaan ( ivm spannings verlies ) snap ik weer even niet. welke stand de meter en hoe meten ?
4; Verder is me nog opgevallen dat waneer de motor stationair loopt de laadstroom 13,8 is en bij 3000tpm terug zakt naar 13,2
het bekende rotte draden probleem dusHet lijkt erop dat je een probleempje met te hoge weerstand hebt. Dir kun je alleen meten door spanningsverschil te meten.
1 Heb je AC of DC gemeten? (ik had het gisterenavond verkeerd getypt)
2 De meter moet dan op Amperes staan. Niet aan te raden voor een leek.
3 meter in stand DC en de kijken of er spanningsverschil staat over het stuk dat je meet. Als er spannings verschil is heb je teveel weerstand op dat stuk draad/ aansluiting.
4 Het lijkt erop dat je een probleempje met te hoge weerstand hebt. Dir kun je alleen meten door spanningsverschil te meten.
hmmm, lekspanning tewijl ie uit staat kan ook een oorzaak zijn.
ik heb er nog nooit problemen mee gehad gelukkig.
weerstand meten van plusdraad accu (wel losgenomen) naar min aansluiting, kun je zien of er ergens stroom lekt . .