Dynamo Virago XV700

Meatloaf

MF'er
17 mrt 2003
103
0
Kerkrade
Beste mede motorrijders,

Ik heb een Virago uit '85. Mijn dynamo blijkt kapot te zijn. Laatst had ik de stroomverdeler ook al kapot, en die is vervangen. Het probleem met de dynamo is volgens de garage echter het volgende: DIE WORDT NIET MEER GEMAAKT !!!

Hij kan nog wel custom gemaakt worden door Yamaha, voor € 660,-. ;( Daar ga ik dus niet aan beginnen. Heeft iemand van jullie een idee waar ik een gebruikte of immitatie uit kan halen. Volgens de eerste opgave van de monteur zou ik sowieso ca. € 250,- kwijt zijn. Is ook veel, maar beter dan het alternatief.

:} Please :} wie kan mij helpen.
 
Hoe bedoel je die wordt niet meer gemaakt???

Mijn Virago XV 750 uit 1985 had vorig voorjaar ook een defecte dynamo én een defecte spanningsregelaar. Ik heb hem toen naar Jan van Dam motoren in Oosterhout (Gld) gebracht en die heeft er gewoon een nieuwe dynamo ingezet.

Er zijn trouwens ook bedrijven waar je je dynamo opnieuw kan laten omwinden. Is dat een idee????

Keep us informed please.
 
Ik heb contact gehad met van Dam, en ook hij kan alleen aan een dynamo komen voor €660,-. Hij vertelde me dat een immitatie zou kunnen passen (€ 250,-), maar dat was niet zeker. Een bestelde dynamo kan ook niet geretourneerd worden. Dus heb ik nog niks verdiend. :Z Mijn monteur belde me met de mededeling dat hij nog een adresje had in Zuid-Duitsland, en anders moeten we de dynamo opnieuw laten wikkelen. Is ook nog eens goedkoper. *D
 
Hmm vreemd. Ik heb voor die van mij toen bij elkaar iets van 300,= euro betaald of zo en dat was volgens mij inclusief montage.

Ik heb toen dat speelde van mijn rijschool een telefoonnummer gekregen van iemand die dynamo's opnieuw omwikkelde. Je moet hem dan wel eerst zelf uit bouwen en later weer inbouwen. Als je wil stuur dan eens een mailtje, dan zoek ik voor je uit waar dat was.
 
Duitsland laat op zich wachten, dus moet ik maar nieuw laten omwikkelen. Ik zoek dan wel een bedrijf in het verre zuiden, heb geen zin om veel via de post te doen. Ik breng en haal hem liever zelf.

Wil wel iedereen tot zover bedanken voor de hulp en de sugesties.

Bikers rule !!! :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan