E-keur op demper zelf plaatsen?

ZX-12Rob

MF veteraan
31 mrt 2004
5.933
0
Nederland
Is er hier iemand zeer handig met een dremel of weet iemand een alternatief?

Ik heb een Akrapovic Evolution titanium systeem besteld, maar deze heeft geen E-keur. Ze zijn er wel met europese toelating, dus een E-keur bestaat wel voor sommige andere Akra modellen. Wie is er handig en kan een niet van echt te onderscheiden E-keur "maken"?

Of heeft iemand dit al eens gedaan en ervaringen met de goedgelovigheid van politie?

Edit: of kun je dan juist nog extra risico lopen?
 
Laatst bewerkt:
Je krijgt OF een bekeuring voor GEEN E-keur (Duitsland) OF je krijgt een bekeuring voor een klein aantal veel decibels te veel (overal)... Dus het probleem wat je (voornamelijk) in duitsland hebt, ga je oplossen maar het probleem wat je overal hebt (OOK in duitsland) laat je links liggen :?
 
Nee, en de politie (waar dan ook) is gek |( |( |( ....

Als je geld hebt voor een Akrapovic Evolution titanium systeem, dan kun je het bonnetje à raison van 70 euri ook wel hebben dacht ik zo.....
Ik weet niet wat de boete is voor oplichting/misleiding/flessetrekkerij etc. :Z :Z :Z .
 
:Z

normaliter zou ik slagletters zeggen maar vermoed dat het bij titanium iets anders gaat.

verder betwijfel ik in hoeverre een e-keur opgaat wanneer je toch teveel herrie maakt.

en inderdaad de politie is dus wel gek wat dat betreft en in nummer in een demper slaan is absoluut niet te vergelijken met een framenummer aanpassen (gericht aan de laatste reactie)
 
verder betwijfel ik in hoeverre een e-keur opgaat wanneer je toch teveel herrie maakt.

it's worth the try toch? Voor zover ik weet kijken ze in duitsland voornamelijk of er een e-keur in staat en zullen ze niet zo gauw gaan meten volgens mij.
En dat geluid... tja, de meesten van ons zijn toch ook geen heilige boontjes :P


wel oppassen als je naar assen gaat of circuitdagen :P
 
het E-keur staat vaak in het laatste uitlaatstukje geslagen, eigen eindbuisje eraf slijpen, gecrashte uitlaat op de kop tikken en eindbuisje op je eigen uitlaat lassen..., en dan wat beits erover om je las een mooie egale kleur te geven
 
Nee, en de politie (waar dan ook) is gek ....

Als je geld hebt voor een Akrapovic Evolution titanium systeem, dan kun je het bonnetje à raison van 70 euri ook wel hebben dacht ik zo.....
Ik weet niet wat de boete is voor oplichting/misleiding/flessetrekkerij etc. .
-------------------------------------------

Probleem is geen 70 euri in Duitsland. Je bent je pijp gewoon kwijt en je mag een aanhangwagentje laten komen om je fiets mee terug te nemen.

Ik heb in de eifel al gehoord dat dit veel makkelijker controleren is dan met een lasergun op snelheid.
 
In duitsland kijken ze toch gewoon met een zaklampje in je uitlaat, dus als ze zien dat ie open is krijg je alsnog een boeten. Laat staan dat ze gaan meten. Dus je kan er wel een e-keur op beunen, neem wel uitneembare dB killers mee anders kan je ze er mooi af schroeven denk ik ...
 
Dit staat op de legale demper:

Stamp of approval from technical standards boards makes it Street Legal.
eg_ABE_stamp.jpg
 
en inderdaad de politie is dus wel gek wat dat betreft en in nummer in een demper slaan is absoluut niet te vergelijken met een framenummer aanpassen (gericht aan de laatste reactie)
Keep on dreamin' :z :z :z ....
Jij denkt dat je de eerste bent die dit verzint? En jij denkt dat ze niet weten of een demper legaal is of niet? En anders horen ze het wel :Z :Z :Z .....
Gewoon een demper kopen met e-keurmerk en uitneembare db-killer. Killertje onder je buddy en klaar.... :X :X :X
 
Keep on dreamin' :z :z :z ....
Jij denkt dat je de eerste bent die dit verzint? En jij denkt dat ze niet weten of een demper legaal is of niet? En anders horen ze het wel :Z :Z :Z .....
Gewoon een demper kopen met e-keurmerk en uitneembare db-killer. Killertje onder je buddy en klaar.... :X :X :X

met deze post ben ik het niet eens.
voor mijn mille heb je hele mooie 2in2 systemen.
voor 2004 zat op deze uitlaat geen E-keur.
Tegenwoordig dus wel en het is dezelfde uitlaat met db-killers.
dus waarom zou je er dan geen E-keur in kunnen maken en ff db-killertjes erinzetten. Zelfde uitlaat maar dan met E-Keur. dus ook de politie kan dan echt niet weten dat hij zonder was!!!
 
Toch de bestelling nog maar gewijzigd in een legale demper MET stempel.

De DB-killer is het enige verschil en deze is makkelijk te verwijderen (of in een racedemper te plaatsen)

Maar met e-keur stempel op de demper dus.. :Y
 
zou geen risico gaan lopen door de boel te flessen!!!! heb je dalik nog meer problemen.
dennis
 
Tis dan toch een legale demper MET E-keur en DB-killer geworden.

De DB-killer kan door middel van één schroefje verwijderd worden. De stempel blijft er dan toch op staan. })

full
 
it's worth the try toch? Voor zover ik weet kijken ze in duitsland voornamelijk of er een e-keur in staat en zullen ze niet zo gauw gaan meten volgens mij.
En dat geluid... tja, de meesten van ons zijn toch ook geen heilige boontjes :P


wel oppassen als je naar assen gaat of circuitdagen :P


heb je gelijk in. zelf in mn lege laserhuls wel toevallig een keurmerk staan, zou dus goed moeten wezen al weet ik zelf natuurlijk dondersgoed dat de demper zo nooit goedgekeurd is :)
 
Keep on dreamin' :z :z :z ....
Jij denkt dat je de eerste bent die dit verzint? En jij denkt dat ze niet weten of een demper legaal is of niet? En anders horen ze het wel :Z :Z :Z .....
Gewoon een demper kopen met e-keurmerk en uitneembare db-killer. Killertje onder je buddy en klaar.... :X :X :X

ben geen dromer maar een realist; ondanks dat het gros der motoragenten motorrijders zijn, wil niet zeggen dat ze van elke motor exact weten hoe en wat, laat staan aan de to onderwerpen.

wat ik denk? ik denk dat elke demper die er niet van fabrieksafaan opzat voor problemen kán leiden. wat ik weet is dat je met een originele uitlaat die van binnen aangepast is maar wat buitenaf niet zichtbaar is en wat niet asociaal veel herrie maakt, je wél een bekeuring kan krijgen :)
 
falsheit in geschrifte .dus Urkundenfälschung .echt strafbar .en dat finden ze niet _O- -O-


ik heb voorheen in een batavus gogo ('64) het framenummer aangepast; de B (L of K) netjes eruit geslepen en er een S ingeslagen zodat het door kon als snorfiets. oom agent was niet van gisteren en herinnerde mij eraan dat in '64 nog geen snorfietsen bestonden, daarnaast vond hij het ook niet erg leuk ofzo ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan