EBC Rem montagevet zelfde als koperpasta? (Nee!)

Mich

MF veteraan
23 nov 2001
2.040
6
Huizen
Mijn remmen piepen een beetje en wil daarom koperpasta op de achrerkant van de blokken doen. Nu heb ik geen koperpasta liggen naar wel deze:


Kan ik dit ook hiervoor gebruiken?
 
Mijn remmen piepen een beetje en wil daarom koperpasta op de achrerkant van de blokken doen. Nu heb ik geen koperpasta liggen naar wel deze:


Kan ik dit ook hiervoor gebruiken?


Nee, dit is vet op je sliderpennen en rails.

Koperpasta is voor achter op je remblok, al gebruik ik dit ook voor op de sliderpennen...🤔
 
Nee, dit is vet op je sliderpennen en rails.

Koperpasta is voor achter op je remblok, al gebruik ik dit ook voor op de sliderpennen...🤔

Op het gebruik van kopervet staat hier op MF zo'n beetje de doodstraf :X
Ik hing ook al zo'n beetje in de strop en ze stonden al klaar om het krukje onder mijn voeten weg te trappen.-O-
 
En on topic houden aub, please.

:)

Ik vind zelf keramische pasta fijner en beter dan 'kopervet'.

Dan nog is het de vraag welk spul juist is om remmerij in goede conditie re houden....
 
En on topic houden aub, please.

:)

Ik vind zelf keramische pasta fijner en beter dan 'kopervet'.

Dan nog is het de vraag welk spul juist is om remmerij in goede conditie re houden....

ATE voor je remcups. En dus keramisch of koper voor je glijpennen en achter/zijkanten stalen gedeelte van je remblokken...


WPHB zegt
Screenshot_20200518-204654.png
 
Nee, dit is vet op je sliderpennen en rails.

Koperpasta is voor achter op je remblok, al gebruik ik dit ook voor op de sliderpennen...🤔

Totdat het rubber dusdanig is uitgezet dat de remmen niet meer vrij lopen.

Dus moraal van het verhaal is geen kopervet op glijpennen.

Glijpennen lan je eventueel met siliconenvet (tast geen rubber aan) insmeren zolang ze niet in de buitenlucht zitten want dan verzamelen ze juist zand en troep.

Kopervet is ideaal voor bouten op uitlaat- of kuipdelen die anders vastrotten. Bij de auto doe ik bijv. een likje vet op de bouten van de bumper en bodemplaat.
 
Ik begrijp nog steeds de redenering niet waarom een rem zou gaan piepen doordat de zuigers tegen de blokken aan zouden drukken? Als ze piepen, dan is dat toch eerder door dat de remvoering (al dan niet staal :X) tegen de schijf drukt?
 
Totdat het rubber dusdanig is uitgezet dat de remmen niet meer vrij lopen.

Dus moraal van het verhaal is geen kopervet op glijpennen.

Glijpennen lan je eventueel met siliconenvet (tast geen rubber aan) insmeren zolang ze niet in de buitenlucht zitten want dan verzamelen ze juist zand en troep.

Kopervet is ideaal voor bouten op uitlaat- of kuipdelen die anders vastrotten. Bij de auto doe ik bijv. een likje vet op de bouten van de bumper en bodemplaat.

Met de glijpennen bedoel ik de pennen waaraan de blokken hangen... Ik denk dat je de bussen bedoelt, daar gaat ate op.
 
Ik begrijp nog steeds de redenering niet waarom een rem zou gaan piepen doordat de zuigers tegen de blokken aan zouden drukken? Als ze piepen, dan is dat toch eerder door dat de remvoering (al dan niet staal :X) tegen de schijf drukt?
Er is speling tussen remschijf en remblok maar ook tussen remblok en remklauw.
Sommige remmen maken gewoon geluid bij zacht remmen (sportieve remblokken over het algemeen).
 
Terug
Bovenaan Onderaan