Een foto van het C.J.I.B

Dat zie ik niet op m'n telefoon 😅
ik geef even te kennen dat ik dom gelul helemaal niet erg vind maar dat het wel strontvervelend begint te worden dat je na ieder plaatje in bijvoorbeeld het meuk topic twee bladzijdes door moet scrollen en dat dan als druppel een reactie van mij op een opmerking over mij, gewoon goed, wordt verwijderd, dan denk ik wel eens tsja...
 
Ik wel helaas, ik zie het meer als een vorm van belasting ;)
Kortom het is dynamisch, losgelaten en gewoon 130 blijven rijden. En soms kost dat geld. (ja is 140 op de teller O-) )
Het is niet anders. (Meestal zie ik ze, maar deze is dus terecht. Dan had ik maar moeten opletten B| )

Ik klaag verder niet, overtreding duidelijk, klaar dokken en verder.

In de BBK rij ik wel rustig enz, dit is snelweg en weinig verkeer. Dus ben ik gewoon eigenwijs })
Bij mij is het de ene keer gewoon echt geluk dat ik net even rustig aan doe en ze staan te laseren om de bocht en ik net keurig netjes de max snelheid aantik, de andere keer net toevallig even er af bij het tankstation en dan er weer op en staan ze net bij het tankstation.
Verder check ik vaak voor ik ga rijden nog even Flitsmeister. Krijg ik een keer een boete, dan deel ik 'm door 20 jaar en dan valt het mee.
In principe probeer ik niet boven de 50 km/u uit te komen, of de snelweg moet echt helemaal leeg zijn, even korte draai aan het gas. Naked bike, dus dat ben je snel zat. Meestal is het 10-20 km/u te hard, maar met flinke tegenwind ga ik net zo graag niet te hard.

Vanmorgen deze onderstaande. A28 Amersfoort -> Utrecht en dan net na het viaduct bij Zeist, vlak voor afslag UMC Utrecht / Bilthoven etc. die had ik denk ik niet gezien zonder Flitsmeister te checken. Die stond net na de 'tunnelbuis', aan het eind van het beton. Ook was er geen busje te zien in de berm oid. Die Mercedes C180 krijgt trouwens een mooie verrassing over een paar dagen thuis, die kwam mij denk ik met 130 km/u voorbij. Heeft hij in elk geval nu al een foto, die 'm helemaal geen geld kost. Die andere die hij nog krijgt, gaat 'm wat kosten.

1621622350558.png

*kuch kuch* iets met topsnelheid A2 motoren testen op de snelweg *kuch kuch*

Oja, dat ben jij natuurlijk niet :+

Die krijg ik altijd toegezonden in de mailbox. Geen idee van wie ze afkomstig zijn.
 
  • Geweldig
Waarderingen: DvZ
Krijg ik een keer een boete, dan deel ik 'm door 20 jaar en dan valt het mee.
Precies, af en toe een boete is contributie voor altijd te hard rijden, met de motor dan...

Met de auto ben ik me ernstig aan de snelheid aan het houden... Rijtijd wordt betaald, bekeuringen niet... 🤷‍♂️

Desalniettemin lukt het me niet een bekeuring te rijden met de motor, met de auto daarentegen...
 
Precies, af en toe een boete is contributie voor altijd te hard rijden, met de motor dan...

Met de auto ben ik me ernstig aan de snelheid aan het houden... Rijtijd wordt betaald, bekeuringen niet... 🤷‍♂️

Desalniettemin lukt het me niet een bekeuring te rijden met de motor, met de auto daarentegen...

Met de auto kan ik me veel beter aan de max snelheid houden. Maar dat is dan ook een klein autootje met een literblok.
 
Ik heb er ook eentje gehad maar ben in bezwaar gegaan omdat ik het kenteken onduidelijk vond. Ik raad je aan om hetzelfde te doen om wat voor reden dan ook want het CJIB kan door corona de bezwaren niet meer aan *O*
N35 richting Zwolle is het niet? Afgelopen Pasen op die plek nog geflitst…
 
Met de auto kan ik me veel beter aan de max snelheid houden. Maar dat is dan ook een klein autootje met een literblok.
Ik ook, maar dat is omdat de auto cruisecontrol heeft. Op de motor hoef je maar een klein stukje aan het gas te draaien en je gaat gelijk veel te snel!
 
ja maar met de auto doe ik 125000 en op de motor 5000
 
  • Leuk
Waarderingen: Ulgi
Ik ook, maar dat is omdat de auto cruisecontrol heeft. Op de motor hoef je maar een klein stukje aan het gas te draaien en je gaat gelijk veel te snel!

Heb ik er wel in zitten, maar gebruik ik zelden. Vaak is het gewoon te druk (geen adaptive cc). Vandaag op de weg ook (op de motor), het leek wel alsof er helemaal geen killervirus rondwaart. Verschrikkelijk druk op de weg. En dan heb je nog van die lui die met 101 km/u gaan inhalen.

ja maar met de auto doe ik 125000 en op de motor 5000

Ja dan maak je veel meer kans idd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ulgi
Ik heb wel meer dan 'een' foto...

20080408bon3-731397.jpg

20100311_ticket.jpg

20110202_volvo.jpg

20161018_ticket1.jpg


20161028_ticket.jpg


Heb zelfs een filmpje waar we achtervolgd worden door een undercover copper


Maar zolang ze me met deze snelheden pakken heb ik er niet heel veel moeite mee. Het kan erger :+
 
Even voor de duidelijkheid:

Jij reageert op een reactie van mij, welke weer een reactie op Bensco was (je verwacht het niet als ik hem quote :z )

Aangezien ik daar 2x iets vertelde en daar 2x nagenoeg dezelfde reactie op kreeg zei ik tegen Bensco dat ik er over op zou houden omdat het geen nut heeft.
en alweer Joep, ik snapte je de eerste keer al. Ik snap dat door al die bezwaren de administratie kosten hoger worden voor iedereen maar dat boeit me niet. Ik kom met veel boetes weg op deze manier en ga niet zomaar klakkeloos betalen. Dan moet de rest van Nederland ook maar wat meer in bezwaar gaan als ze überhaupt geen administratie kosten willen betalen


N35 richting Zwolle is het niet? Afgelopen Pasen op die plek nog geflitst…

Goed gezien ;)
 
De overheid moet gewoon bij bezwaar een bedrag van €1.500,00 incasseren,deze krijg je uiteraard terug als je in gelijk gesteld wordt en de boete geseponeerd.
Ben je toch schuldig ben je de €1.500,00 kwijt.
Benieuwd of er dan nog bezwaar aangetekend wordt gewoon omdat het kan 😁
Dit is helemaal niet zo. Ik heb nog nooit 1500 euro betaald en ik ga al bijna 10 jaar standaard in bezwaar tegen boetes.
Ik ben meestal gewoon netjes tegen de agenten en trek het boetekleed aan. Een beetje begrip voor het feit dat die "Wautuhhh" hun werk doen ook al is dat niet zulk populair werk, scheelt meer boetegeld dan in beroep gaan bij het CJIB.
Correct, dit werkt vaak ook heel goed. En bij motor agenten vooral over motorrijden beginnen;) dat werkt ook perfect
 
Ik heb ook een mooie.
We reden met 3 man achter elkaar…ik was de middelste en ik de enige die te hard reed…87 waar je 80 mocht.
Raar dat ik dan niet op mijn voorganger ben geknald 8)7
Ach ja…mijn eerste en tot nu toe enige bekeuring met de motor.
17C6116A-DABE-4618-9CED-5A070A71F207.jpeg
 
Op de motor na 5,5 jaar nog steeds boetevrij, een klein wonder. De laatste in het en auto was gelukkig in België, ik had daar in Nederland een nieuwe hypotheek voor moeten afsluiten denk ik. 41 te hard. Had net een Alpine A110 mee voor een weekend en geprobeerd audio over bluetooth te streamen. Niet gelukt, geen geluid, maar dus ook geen meldingen van Flitsmeister 😓
 
Als er op de foto een ander voertuig staat is het daar weer bewijs voor🤪



Of had je ook de toevalstreffer dat de ontvreemders hetzelfde type voertuig in de zelfde kleur hadden gebruikt?
als je weet dat het een seat marbella was, in een vieze groene kleur, op een afgesloten parkeerterrein, dan is er dus bewust naar die kleur en type auto gezocht
 
Dit is helemaal niet zo. Ik heb nog nooit 1500 euro betaald en ik ga al bijna 10 jaar standaard in bezwaar tegen boetes.

Correct, dit werkt vaak ook heel goed. En bij motor agenten vooral over motorrijden beginnen;) dat werkt ook perfect

Die beste man heeft allang bepaald of hij jou gaat bekeuren of niet. Wellicht kiest hij eerder voor niet bekeuren (van tevoren) omdat motorrijders onder elkaar.
Natuurlijk gaat hij over op wel bekeuren als bij het corrigerende gesprekje de persoon in kwestie gewoon een brutale, schreeuwende, geen begrip tonende aso is.
Niet denken dat ze zo stom zijn dat als je over motoren begint, ze dan ineens switchen van wel bekeuren naar niet bekeuren. Deze mensen zien de hele dag gepaai en gemanupuleer, ons 'mooie motor joh' praatje zijn ze immuun voor
 
  • Leuk
Waarderingen: Joep
Die waren mij ook al opgevallen. Dit was om tien voor half vier op een klaarlichte dag, dat kleurenfilter is erg opvallend. Lijkt wel een nachtfoto.
Ik dacht dat er tegenwoordig met infrarood geflitst wordt, dan zal de camera ook gevoelig zijn voor IR. Zonder zichtbaar licht filter krijg je dit soort beelden.

Plaatje van Google
IMG_0930.jpeg
 
Ik dacht dat er tegenwoordig met infrarood geflitst wordt, dan zal de camera ook gevoelig zijn voor IR. Zonder zichtbaar licht filter krijg je dit soort beelden.
Zal wel zoiets zijn ja, de nummerplaat reflecteert erg goed, de EU sticker is gewoon onzichtbaar, de MF sticker daarentegen weer wel, en ik heb de hele flits nooit opgemerkt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan