Een gaatje in mn achter band

-Joost-

MF'er
3 mrt 2009
132
0
Groningen
Hallo mf'ers,

Ik heb een prangende vraag..
Ik trof net een gaatje in mijn achterband. Gat is zo groot alsof iemand met een speld erin heeft gestoken..
Niet mooi dus..
Nou is mijn vraag of ik er morgen nog mee kan rijden, want de achterband is in twee maanden ongeveer van 2.6 naar 2.2 bar gezakt.
Bestaat er, indien ik ga rijden, kans dat ik een klapband krijg o.i.d.?

Groeten,
Joost
 
Laatst bewerkt:
Nou, dat lijkt me geen lek. Van 2,6 naar 2,2 bij deze temperaturen vind ik nog heel redelijk.
Gewoon op druk brengen en doorrijden. Een klapband is vrijwel onmogelijk.
 
Nou, dat lijkt me geen lek. Van 2,6 naar 2,2 bij deze temperaturen vind ik nog heel redelijk.
Gewoon op druk brengen en doorrijden. Een klapband is vrijwel onmogelijk.

Nou, wat ik vergeten ben te melden, was dat ik dit ondekte tijdens het afspoelen van mijn motortje.. ik hoorde een lichte knetterend geluid, is echter maar heel zacht. Lees: goede oren.
 
Is het niet gewoon het rubber rond je ventiel wat uitgedroogd/lek is?! If misschien zelfs de interne afdichting van je ventiel. Mijn achterband loopt ook iets van -0.1-0.2 bar in de maand terug. Kan er niet wakker om liggen, benzine station zit hier 1,5km vandaan :)
 
Is het niet gewoon het rubber rond je ventiel wat uitgedroogd/lek is?! If misschien zelfs de interne afdichting van je ventiel. Mijn achterband loopt ook iets van -0.1-0.2 bar in de maand terug. Kan er niet wakker om liggen, benzine station zit hier 1,5km vandaan :)

Nee dat is het niet, heb het gat gevonden en zit gwn in het midden van de band, waar hij contact maakt met het wegdek :)
 
bubbelt het ook als je er een beetje zeepsop op doet?

Heb ik inderdaad gedaan, alleen dan met mijn eigengemaakte kwijl..
Hij knettert heel zacht.. Daarom tikte ik ook dat het net is alsof iemand met een naald erin heeft gezeten :( voel me een beetje ''genaaid'' ;)
 
Nou is goed gegaan dan toch?

Kun je motorbanden ook niet af laten vullen met stikstof? Ik meen dat dat niet door kleine gaatjes gaat en bij auto's passen ze dat vaak toe dacht ik.
 
Een gaatje van 0.01mm verwacht ik niet van dat die in ene aan flarden scheurt. Mocht je echt bang zijn moet je de band gewoon demonteren en van binnenuit eventueel 'lijmen' of iets dergelijks. Met zo'n klein gaatje is je koordlaag vast niet beschadigd.

Enuh maar 4x per jaar spanning controleer is natuurlijk veel te weinig. Tenzij je maar 4x per jaar rijd :+
 
Beter een gaatje in je achterband, dan een achterband in je...... :+


Zou me niet druk maken om dat kleine gaatje. Ik stunt met banden die ik zelf geplakt hebt. Gaat ook nooit wat fout ;)
 
Een gaatje van 0.01mm verwacht ik niet van dat die in ene aan flarden scheurt. Mocht je echt bang zijn moet je de band gewoon demonteren en van binnenuit eventueel 'lijmen' of iets dergelijks. Met zo'n klein gaatje is je koordlaag vast niet beschadigd.

Enuh maar 4x per jaar spanning controleer is natuurlijk veel te weinig. Tenzij je maar 4x per jaar rijd :+

Bedankt voor de geruststelling, mocht ik morgen nog wel op weg zijn naar mijn tweede vrouwtje, deze van vlees en bloed ;)
Ik zat er ook aan te denken om er een prop in te laten zetten, wat ze ook wel met autobanden doen. Een nieuwe achterband is nog niet nodig.. zoek de dealer binnenkort wel op :)
 
Beter een gaatje in je achterband, dan een achterband in je...... :+


Zou me niet druk maken om dat kleine gaatje. Ik stunt met banden die ik zelf geplakt hebt. Gaat ook nooit wat fout ;)

Ghehe.. nee ik ben nog al nauw ;) haha
Maar ik maak me niet té druk, maar ff navragen is altijd een antwoord op mijn vraag..
 
Als je de Banden op de goede druk houd ..dan slijten ze ook niet zo hard.


Ja daar heb je gelijk in.. om eerlijk te zijn controleer ik vaker de druk op gevoel, dus met mijn handen, dan bij de benzinepomp..
Ik neem de controle mee als een goede voornemen in dit reeds begonnen jaar :P
 
Voor 10 euro een pompje kopen en voor 10 euro een bandenspanningsmeter en je kan altijd voor het rijden je bandjes oppompen (rekeninghoudend met drukverschil tussen koud/warm natuurlijk).

Zo'n stopperprop lijkt me niet echt nodig bij zo'n gaatje, dat wordt meestal bij grotere gaten gedaan en dan heb je nog een bobbel(tje) in je achterband zitten ook, wat erg vervelend kan rijden.
 
Zo'n stopperprop lijkt me niet echt nodig bij zo'n gaatje, dat wordt meestal bij grotere gaten gedaan en dan heb je nog een bobbel(tje) in je achterband zitten ook, wat erg vervelend kan rijden.

:^

Gewoon wat vaker dus je bandenspanning in de gaten houden. Als je dat niet thuis doet, doe het in ieder geval bij dezelfde pomp aangezien deze onderling ook van elkaar kunnen afwijken.
 
Ik check mijn bandenspanning elke dag dat ik de motor gebruik, en ik ben echt niet gek hoor.
Paar tiende anders vind ik al niet fijn rijden.
Bandenspanning doet alles.
 
Terug
Bovenaan Onderaan