Een GSXR750 of een ZXR750 mee op vakantie

UPDATE

MF veteraan
6 mei 2002
1.453
0
Zwolle
Hallo,
Zoals de topic doet vermoeden ben ik op zoek naar de voor en tegens van beide motoren. Mijn budget is helaas niet hoger dan 3000 euro :( , en heb hier al gereageerd op beide machines.

Verder heb ik de plannen al rond om met de kawa of soes naar spanje te touren *D *D (racen) *D , met de tent en duo passagier.

Graag zou ik de meningen willen heben van rijders die lang op deze motoren rijden veel km op een dag, en natuurlijk mensen met veel motorkennis :} :} .

Verder nog een zinloze vraag waarop ik zelf helaas het antwoord niet weet |( |( , zijn er rekjes voor bovengenoemde motoren om bagage of koffers te plaatsen (tof een supersport met koffers :+ :+ )

alvast weer bedankt voor het meedenken
en een Prettige Vakantie en veel plezier bij TT ASSEN
(misschien met een andere bike *D *D *D )

[off topic]
En voor de forumers die al langer dan een jaar actief zijn op het forum :} , Ja ik heb de zoek functie gebruikt bovenaan de pagina, maar daar kon ik helaas niet genoeg info vinden die ik zocht, ook heb ik de topic niet bij supersport geplaatst omdat ik graag de meningen wil weten van mensen die erop hebben gereden die b.v. nu op een toerbike rijden en de supersport topic niet bekijken0-)
[off topic]
 
[wacht modes on]
Tjonge, heeft er niemand ervaring met deze motoren :+ .
[wacht modes off]

ga (misschien)vanavond en morgen ochtend al wat proefritjes maken, op particuliere motoren.... *D
 
Hallooooooooo we zitten hier niet op een dennis Brouwer helpdesk :P

Geduld is zulk een schone zaak zegt mijn oma altijd ;)
 
ja idd, geduld is een schone zaak, en een schop geven doe je niet binnen 10 min zeg!!

Ik heb een Gixxer 750, maar kzou niet weten hoe ik mijn zooi die ik normaal mee neem op vakantie in de auto op de motor mee moet krijgen? ( of is het nu eigenlijk de zooi van mijn vriendin :9 :9 :9 :9 )

maar ik zou voor een Gixxer gaan, vind ze persoonlijk net iets mooier!
Maar of dat nu de vraag van jou beantwoord weet ik niet |( |( :9 :9 :9


suc6 ermee Greetz Klats
 
Hallooooooooo we zitten hier niet op een dennis Brouwer helpdesk :P

Geduld is zulk een schone zaak zegt mijn oma altijd ;)

Zeg willem,
Om te voorkomen dat ik een miskoop koop, probeer ik op het laatste moment nog effe gauw wat info in te winnen, ander krijg je van die extra kosten je weet wel zoals een spanningsregelaar en dat soort dingen, :+

wat doe je recies als vormgever!!
 
ja idd, geduld is een schone zaak, en een schop geven doe je niet binnen 10 min zeg!!

Ik heb een Gixxer 750, maar kzou niet weten hoe ik mijn zooi die ik normaal mee neem op vakantie in de auto op de motor mee moet krijgen? ( of is het nu eigenlijk de zooi van mijn vriendin :9 :9 :9 :9 )

maar ik zou voor een Gixxer gaan, vind ze persoonlijk net iets mooier!
Maar of dat nu de vraag van jou beantwoord weet ik niet |( |( :9 :9 :9


suc6 ermee Greetz Klats

Tja sorry,
ben eigenlijk nooit ongeduldig, maar wanneer ik op het punt sta 3000 euro uit te geven, wordt ik wel wat ongeduldig..nogmaals sorry

En tja Appels met Peren vergelijken.....is ook een sport


Maar hoe is je ervaring na een rit van 200a 300km met je vrienin achterop.
Zere knieen pijnlijke rug. oorpijn van het geklaag van duo. of kunnen er dan nog 300km bij.....
 
oooooooooooooooops ook nog eens dubbelpost ben helemaal van slag
Zal me een dagje worden......... *D *D *D
 
Kawa is voor je vrouwtje iets comfortabeler. Ik heb na een GSXR600 SRAD, TL1000R en Frieblade een ZX9R gekocht en na altijd geouwehoer over het slechte zitcomfort achterop hoor ik nu niks meer. En rijden we echt wel meer dan 2 a 300 km. op een dag.

Alleen wat vind je mooi en vind je zelf lekker rijden. Bagage is op elke ss een drama. Ga idd ff rijden en neem je vrouwtje in godsnaam mee en laat haar ook meebeslissen kun je daar niet mee fout gaan. Kwalitatief doet het niet voor elkaar onder.

Succes

Ooh ja rekjes kun je voor beide krijgen maar is idd geen gezicht, maar je kunt wel je spulletjes meenemen.
 
Ik heb helaas weinig ervaring met op vakantie gaan met een van deze motoren maar ik bezit wel een ZXR750 en ga over een week of 2 ook op vakantie er mee.

Of het een echte 'vakantiebike' is? Gezien de zithouding (behoorlijk ver voorover) zijn lange ritten toch wel vrij vermoeiend, maar zeker niet ondenkbaar.

Er zitten trouwens beugels onder het achterste deel van de duozit waarmee het mogelijk is iets achterop te binden en misschien, heel misschien zijn er ook wel koffers verkrijgbaar voor de ZXR! :)
 
Als je met z`n tweeën op 1 motor gaat, zou ik kijken voor een paar tanktassen, of tassen die aan de zijkant kunt hangen. Ik weet dat o.a. oxford sie dingen maakt, maar ze zijn niet echt goedkoop.
held
oxford
 
Je hebt wel lef,een motor kopen van 3000 euro,en dan over 2 weken al naar Spanje toeren,ik kijk het liever eerst een jaar aan voordat ik mijn motor genoeg vertrouw om ermee naar Spanje te rijden...

maar s6 ermee zou ik zeggen..... *D
 
Je hebt wel lef,een motor kopen van 3000 euro,en dan over 2 weken al naar Spanje toeren,ik kijk het liever eerst een jaar aan voordat ik mijn motor genoeg vertrouw om ermee naar Spanje te rijden...

maar s6 ermee zou ik zeggen..... *D

Tja zo wordt de reis een stuk spannender en minder saai, Ben vorig jaar met mijn Kawa ZZR600 naar frankrijk geweest, toen had ik de motor en rijbewijs ongeveer 6 weken, heb toen veel snelweg gereden maar omadat alles nieuw was was dat zelfs leuk, en ik denk dat ik dat gevoel weer ga krijgen wanneer ik mijn tentje opzet met daarnaast mij supersport *D *D *D

En ga nooit van huis zonder de ANWB reiscrediet brief :( (you never know)
 
Je hebt wel lef,een motor kopen van 3000 euro,en dan over 2 weken al naar Spanje toeren,ik kijk het liever eerst een jaar aan voordat ik mijn motor genoeg vertrouw om ermee naar Spanje te rijden...

maar s6 ermee zou ik zeggen..... *D


En als je je motor een jaar hebt kan er niets meer mee gebeuren?
 
Beide fietsen zijn niet echt super comfortabel voor duo en bepakking
Denk dat de zxr het net wint qua comfort.
Denk eens aan een zx9r als je veel met duo rijdt
Zit voor duo veel beter en is redelijk sportief, zeer zeker voor weggebruik
Op circuit komt hij iets te kort bij R 1 en Soes GSXR 1000.
Ik rijd rustig op een dag 400 km met mijn vriendin achterop en geen klachten,
Straks naar Zwitserland, twee dagen van ongeveer 600 km en kijk er naar uit.
 
Ben zaterdag wezen kijken naar een GSX750R uit 1992, en dze is nu verwisseld van eigenaar. *D *D *D *D *D , dus de kawa ZZR kan de deur uit

enkele specs GSX-R
23000 op de letter
niet veel zichtbare schade (knipper rechts achter is afgebroken)
ketting is aardig op net als de tanwielen
nieuwe remblokken voor
nieuwe achterband
goeie voorband
full


ik ben zooooooooo happy
Nu nog een bagage rek en tassen die passen
 
Ga maar voor de ZXR das:

a) lekkere fiets om te zien
b) heerlijk om mee te rijden
c) na 2,5 uur kun je nog lekker skijten zonder dat je je rug hebt gebroken.

-------------------------+

DE BESTE
 
Ga maar voor de ZXR das:

a) lekkere fiets om te zien
b) heerlijk om mee te rijden
c) na 2,5 uur kun je nog lekker skijten zonder dat je je rug hebt gebroken.

-------------------------+

DE BESTE

Ik heb nog nooit op een ZXR gereden, maar heb zaterdag 800km op een GSX gereden, had na die rit wel last van mijn billen en knieen, maar dit komt doordat ik mijn wintervoering uit mijn broek heb gehaald en alleen nog maar een onderbroek daaronder aanhad. dit gaat heel ligt schuren (normaal met ritjes van 2a 300 km geen last) dit zal dus ook niet weer gebeuren.
 
he dennis,

veel plezier ermee.
Heb er zelf ook 1 uit '92. Rijdt echt geweldig. :]

Je moet er alleen nog effe een andere uitlaat op zetten en dan is het helemaal top.

kheb zelf ook zitten twijfelen tussen een gixxer en een zxr. Eigenlijk wou ik toen liever een kawasaki maar ik kon deze heel goedkoop kopen.

1 ding is zeker ik wil nu een kawa meer. Suzuki rules :}

groeten,

recie
 
he dennis,

veel plezier ermee.
Heb er zelf ook 1 uit '92. Rijdt echt geweldig. :]

Je moet er alleen nog effe een andere uitlaat op zetten en dan is het helemaal top.

kheb zelf ook zitten twijfelen tussen een gixxer en een zxr. Eigenlijk wou ik toen liever een kawasaki maar ik kon deze heel goedkoop kopen.

1 ding is zeker ik wil nu een kawa meer. Suzuki rules :}

groeten,

recie


Tja wat die ZXR betreft, die blijf ik ook heel erg mooi vinden hoor *D *D . Maar ik kon deze GSXR ook voor weinig overnemen, maar hij moet nog wel opnieuw afgesteld worden :( , en er moet nog een nieuwe ketting en tandwielen op :( , en ik wil voordat ik richting de spaanse kust vertrek de olie verversen en filter vervangen :( .

Wat die demper bereft, had er al over gedroomd, maar met de TT in aantocht is dat misschien toch niet zo'n goed idee, en ik denk dat mijn vriedin het me ook niet in dank afneemt met een dikke demper naar spanje, Maar na de vakantie :9 :9

Wat is een mooi klinkende demper, zag er eentje op marktplaats staan voor 80 euro.
 
he dennis,

Ik heb zelf een laser prof race alu gekocht voor 150 pleuro deze was 2 maanden oud hier komt een geluid uit echt geweldig :}

Was vorige week bij vososs heb hem daar op de dynojetbank gezet nou vergeleken met de andere motoren kwam hier echt het mooiste geluid uit ( moet je een gsxr 1000 en de V twins wegdenken :(
Gas na 225 km ph dicht en hij begint al gelijk te blaffen en te knallen echt geweldig. Hij jankt niet maar krijst. Nog nooit eerder zoveel lol gehad van 150 pleuro :]

Wat betref de TT, ik heb mijn oude demper ook nog. 2 schroefjes los maken, pijp eraf, andere pijp erop 2 schroefjes vast maken en hij klinkt weer standaart.

Wat nog meer een mooie pijp is, is een yoshimura maar deze zijn niet te betalen.

Een bos uitlaad heb ik ook gehoord (of meerdere) deze valt mij echt tegen.

Succes met je keuze

Recie.
 
schoone moto *D
ik heb eigenlijk krak dezelfste ook uit 92'
alleen blauwe wielen
en ne Yoshi :} whiiiiiiiiiiiiiiii (2de hands gekocht 125€)
en nog wa prul veranderd
hier en fotoke

full
 
schoone moto *D
ik heb eigenlijk krak dezelfste ook uit 92'
alleen blauwe wielen
en ne Yoshi :} whiiiiiiiiiiiiiiii (2de hands gekocht 125€)
en nog wa prul veranderd
hier en fotoke

(Afbeelding)

Die monozit :P dat lijkt me ook wel wat, Ik heb de bike nu 4 dagen maar de ketting is echt helemaal gaar, en dan ook gelijk een grote beurt, zodat ie helemaal op en top richting spanje kan. (weer 500 pleuro's lichter)

Ik ben nog opzoek naar een bagagerek en zadeltassen. Dus GSX-r rijders wie heb er nog eentje liggen.

(zal wel geen gezicht zijn he, rekje en tassen, maar ooooh wat zal dat lekker rijden zijn is spanje en frankrijk door de bergen *D *D *D *D
 
Gefeliciteerd man ! Geef hem wel ff een grondige check en allemaal nieuwe sapjes voordat je op pad gaat...vind ie lekker. :] Ik heb nog wel een tanktas voor je..2 zelfs, 1 kleine met magneten (nieuw) of een grote met banden (10 jr oud van IXS).
 
Gefeliciteerd man ! Geef hem wel ff een grondige check en allemaal nieuwe sapjes voordat je op pad gaat...vind ie lekker. :] Ik heb nog wel een tanktas voor je..2 zelfs, 1 kleine met magneten (nieuw) of een grote met banden (10 jr oud van IXS).

Ik heb al een tanktas van ongeveer 40 liter (kan m'n kin lekker op leunen)
Heb je niet toevallig een paar passende zadeltassen, Heb via marktplaats al een bagage rekje weten te regelen(zal wel binnenkort op de deurmat liggen)

Breng hem vrijdag weg voor een nieuwe ketting en tandwielen(200pleuro's :( ), en volgende weer voor een grote beurt. (300 pleuro's :( )

Heb de bike een week en alweer 500 euro lichter :(
maar dan kan ie ook weet 10000 km sjeesen. De banden zijn nog prima.
 
Terug
Bovenaan Onderaan