Een nieuwe Tweetakt

KTM, sportief op een andere manier

[afbeelding]

:^

Koop een jong gebruikte ktm 2 takt enduro en bestel een BeOn set (bijvoorbeeld bij www.jasper74.nl O-) :9~ ......

Dan krijg je dus dit :

thumb_BeOn-450_KTM.jpg


Met een paar simpele aanpassingen zit er zo verlichting op :)
 
Dat mijnheer zo gek is van 2T kan ik begrijpen. Maar zijn zoon mag toch zeker wel 4T rijden? No offence, maar een 4T zul je vast zeer giftig af kunnen stellen (inlaatkelken veranderen, andere sproeiers) terwijl het economisch (onderhoud/betrouwbaarheid) toch gunstiger is voor zoonlief die het ding gebruikt om naar z'n werk te komen.

Anyhow: dikgedrukt is 2T. Let er ook op dat Italiaanse en spaanse fietsen vaak beter spul hebben (Upside-down voorvork, radiale remklauwen) dan japanse broertjes.

laatste generatie Derbi GPR125 4T of de (laatste) 2008 2T versie. nieuw te koop voor €5500.

Aprillia RS125
YZF125
Cagiva Mito 2009

lul es normaal, met je mijnheer

Zoonlief wil zelf tweetakt om meteen de eerste dag een Fedor Copal uitlaat te laten lassen en dan die niet te evenaren 2t sensatie te ervaren, en al niet te vergeten die walm van de R40 die je inhaalt als je ergens stopt, het geluid uit dat pijpje...
 
Ik vind die KTM ook vet :Y

Ik heb niks tegen 4takt, maar over de verschillen 4t en 2t zijn hele boeken geschreven, daar vind je best het speelelement van de 2 takt in terug. En als-ie 10 keer kapot gaat moet-ie 10 keer gemaakt worden: pech
't is geen vervoermiddel maar een speeltje, als hij 2 jaar lang naar weert heen en weer moet komt er wel een autotje
Ferko, hij zit al bijna in het leger
 
Laatst bewerkt:
Een hoogtoerige 2-tact heeft veel meer onderhoud nodig dag een 4-tact 4 cilinder tour achtige motor.

En volgens mij zijn er alleen maar 2-tact cross motoren nieuw te koop, geen racers.

Ja dat weet ik allemaal wel, het gaat me meer om het andere deel van de quote waar je geen anwoord op hebt gegeven :+

Waarom zou het beter zijn om op een 4T te leren?
 
lul es normaal, met je mijnheer

Zoonlief wil zelf tweetakt om meteen de eerste dag een Fedor Copal uitlaat te laten lassen en dan die niet te evenaren 2t sensatie te ervaren, en al niet te vergeten die walm van de R40 die je inhaalt als je ergens stopt, het geluid uit dat pijpje...

auw, auw, sorry :P . Als het hem ook voor de 2tact romantiek is te doen dan is het inderdaa zinloos om 4T te blijven aandragen. Een KTM supermotard (komt standaard met 17" wielen) kun je dan idd ook voorzien van een kuip.

Btw, de vorkpoten van die KTM zijn wel bizar ver doorgeschoven zeg... dan lijkt het me handiger om zo'n voorvork te verkopen / ruilen tegen bijv. een GPR50/125 vork (ook enkele schijf links+ radiale klauw).

Wat vind je btw van de suggesties die tot nu toe gegeven zijn?
 
Laatst bewerkt:
Er zijn idd maar weinig nieuwe 2T fietsen die je nog kan kopen... RS125 en die Mito geloof ik en dan houd het qua sportfietsen wel op -O-

Geen idee of en welke 2T sportfietsen er in het buitenland wel ingevoerd worden?
 
Met een beetje zoeken zou je nog wat erg leuke "oudjes" kunnen vinden.

RD350LC
RD500
Of helemaal leuk, RG500.

Gaaf hoor.....

Misschien je financiele toekomst op het spel zetten }) en voor de ultieme 2takt gaan?

Bimota Vdue. Staan nog wel enkele te koop in Duitsland.... :} :} :}

klik

Ik ben alleen bang dat de aanschafprijs niet meer dan een symbolisch bedrag is ten opzichte van de kosten die je daarna gaat maken....

Ik zou graag zo'n raket rijden....
 
Of de kosten die je aan verzekering kwijt bent.

TS is trouwens op zoek naar een (lichte) fiets voor zijn zoon, Bimota is dus out of the picture denk ik.
 
Of de kosten die je aan verzekering kwijt bent.

TS is trouwens op zoek naar een (lichte) fiets voor zijn zoon, Bimota is dus out of the picture denk ik.
Daarbij... als ik me het goed herinner, heeft Gobert zijn V-Due d'ruit gedaan omdat ie bang was voor het ding :P

En Gobert heeft alleen maar dikke V2's, dus dat zegt wat :+
 
Ik vind die KTM ook vet :Y

Ik heb niks tegen 4takt, maar over de verschillen 4t en 2t zijn hele boeken geschreven, daar vind je best het speelelement van de 2 takt in terug. En als-ie 10 keer kapot gaat moet-ie 10 keer gemaakt worden: pech
't is geen vervoermiddel maar een speeltje, als hij 2 jaar lang naar weert heen en weer moet komt er wel een autotje
Ferko, hij zit al bijna in het leger

2 jaar naar Weert op en neer? Als ie militair word en daarom naar Weert moet, is het niet goed als ie daar 2 jaar heen gaat ;)
 
2 jaar naar Weert op en neer? Als ie militair word en daarom naar Weert moet, is het niet goed als ie daar 2 jaar heen gaat ;)
Wel als hij de intentie heeft om daar een tijdje instr. te worden

lul es normaal, met je mijnheer

Zoonlief wil zelf tweetakt om meteen de eerste dag een Fedor Copal uitlaat te laten lassen en dan die niet te evenaren 2t sensatie te ervaren, en al niet te vergeten die walm van de R40 die je inhaalt als je ergens stopt, het geluid uit dat pijpje...

auw, auw, sorry :P . Als het hem ook voor de 2tact romantiek is te doen dan is het inderdaa zinloos om 4T te blijven aandragen. Een KTM supermotard (komt standaard met 17" wielen) kun je dan idd ook voorzien van een kuip.

Btw, de vorkpoten van die KTM zijn wel bizar ver doorgeschoven zeg... dan lijkt het me handiger om zo'n voorvork te verkopen / ruilen tegen bijv. een GPR50/125 vork (ook enkele schijf links+ radiale klauw).

Wat vind je btw van de suggesties die tot nu toe gegeven zijn?

Ik vind die KTM een superding, maar die zorgt al voor een maand werk voordat je de eerste klap hoort, Die Mito heeft tot zover mijn voorkeur. En het gaat niet perse om een licht fietsje hoor, maar meer om een tweetakt an sich, en de andere eis is eigenlijk dat-ie maagdelijk nieuw is. Een bijkomstigheidje is dat Pappa er ook gelijk een wil. Het toeval wil wel dat er hier al een RD250 en een RD350 in het schuurtje staan. Daar mag hij er zo een van pakken. Een V-Due wordt he om meerdere redenen niet.
1 natuurlijk $$$$$, 2 wordt het een leuke donor voor een ander(e dief) 2 Hoge Kosten Na De Aanschaf.


TZRRetje tussen de RD's... Hij gaat er gewoon met mee naar treffens

full
 
Mito is ook gelijk de duurste van het groepje geloof ik ^^. Kun je wel kiezen of je de oude versie met 7 of 6 versnellingsn (vanaf 2000) , of de nieuwe "525SP" neemt.
 
Kan heel niks vinden over een verse TZR 125 ;(
 
Terug
Bovenaan Onderaan