Aardappel
MF veteraan
wáárom zou je 2t blijven rijden?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dat mijnheer zo gek is van 2T kan ik begrijpen. Maar zijn zoon mag toch zeker wel 4T rijden? No offence, maar een 4T zul je vast zeer giftig af kunnen stellen (inlaatkelken veranderen, andere sproeiers) terwijl het economisch (onderhoud/betrouwbaarheid) toch gunstiger is voor zoonlief die het ding gebruikt om naar z'n werk te komen.
Anyhow: dikgedrukt is 2T. Let er ook op dat Italiaanse en spaanse fietsen vaak beter spul hebben (Upside-down voorvork, radiale remklauwen) dan japanse broertjes.
laatste generatie Derbi GPR125 4T of de (laatste) 2008 2T versie. nieuw te koop voor €5500.
Aprillia RS125
YZF125
Cagiva Mito 2009
Een hoogtoerige 2-tact heeft veel meer onderhoud nodig dag een 4-tact 4 cilinder tour achtige motor.
En volgens mij zijn er alleen maar 2-tact cross motoren nieuw te koop, geen racers.
lul es normaal, met je mijnheer
Zoonlief wil zelf tweetakt om meteen de eerste dag een Fedor Copal uitlaat te laten lassen en dan die niet te evenaren 2t sensatie te ervaren, en al niet te vergeten die walm van de R40 die je inhaalt als je ergens stopt, het geluid uit dat pijpje...
Daarbij... als ik me het goed herinner, heeft Gobert zijn V-Due d'ruit gedaan omdat ie bang was voor het dingOf de kosten die je aan verzekering kwijt bent.
TS is trouwens op zoek naar een (lichte) fiets voor zijn zoon, Bimota is dus out of the picture denk ik.
Daarbij... als ik me het goed herinner, heeft Gobert zijn V-Due d'ruit gedaan omdat ie bang was voor het ding
dus dat zegt wat
Ik vind die KTM ook vet
Ik heb niks tegen 4takt, maar over de verschillen 4t en 2t zijn hele boeken geschreven, daar vind je best het speelelement van de 2 takt in terug. En als-ie 10 keer kapot gaat moet-ie 10 keer gemaakt worden: pech
't is geen vervoermiddel maar een speeltje, als hij 2 jaar lang naar weert heen en weer moet komt er wel een autotje
Ferko, hij zit al bijna in het leger
Wat dan? Dat Gobert een meisje is?
(geintje)
Wel als hij de intentie heeft om daar een tijdje instr. te worden2 jaar naar Weert op en neer? Als ie militair word en daarom naar Weert moet, is het niet goed als ie daar 2 jaar heen gaat
lul es normaal, met je mijnheer
Zoonlief wil zelf tweetakt om meteen de eerste dag een Fedor Copal uitlaat te laten lassen en dan die niet te evenaren 2t sensatie te ervaren, en al niet te vergeten die walm van de R40 die je inhaalt als je ergens stopt, het geluid uit dat pijpje...
auw, auw, sorry . Als het hem ook voor de 2tact romantiek is te doen dan is het inderdaa zinloos om 4T te blijven aandragen. Een KTM supermotard (komt standaard met 17" wielen) kun je dan idd ook voorzien van een kuip.
Btw, de vorkpoten van die KTM zijn wel bizar ver doorgeschoven zeg... dan lijkt het me handiger om zo'n voorvork te verkopen / ruilen tegen bijv. een GPR50/125 vork (ook enkele schijf links+ radiale klauw).
Wat vind je btw van de suggesties die tot nu toe gegeven zijn?
Dat is nu dus de YZF125 (4T). Zit volgens mij ook niet een race-gen in (alleen fancy looks)Kan heel niks vinden over een verse TZR 125
RGV500 vestaat volgens mij nietdie rgv500... wow!!! bruut!