Een paar liter benzine mee, maar hoe?

Voor zoiets lulligs als benzine zou ik er niet op rekenen in het bitenland.
Ik heb het al een paar keer meegemaakt in Griekenland dat ik bijna zonder benzine stond en de pomp niet kon leveren omdat de benzine gewoon op was. Dan kun je mooi de ELPA bellen maar die lachen je vierkant uit. Trouwens in Duitsland ben je wettelijk verplicht om in de auto extra benzine mee te voeren. Hoe dat voor de moteo is geregelkd weet ik niet.In het algemeen is onze ANWB zeker geen maatstaf voor de rest van europe. :]
 
je kunt er ook voor kiezen om een ipv benzine een paar liter diesel mee te nemen. dat is veel veiliger.





of je er ooit iets aan zult hebben is een tweede.
 
... :? ...
waarom moeilijk doen als het makkelijk kan...
voor 6 euro ben je klaar....
871125200406.jpg
 
index.php


Zo doet een member van onze club dit als er tijdens de nachtrit iemand zonder spriet zou komen te staan!!! _O-
 
Ik heb fff geen plek voor zo'n 5-liter jerrycan.
Dus dan maar het flesje.

Wel even met de gedachte gespeeld een oude 2 kg poederblusser om te bouwen tot reservefles, maar daar heb ik nu even geen tijd voor.
Moet te doen zijn; zo'n SIGG fles is weinig anders.
Het belangrijkste is de dop en de afdichting daarvan.
Met een beetje jatwerk 8-) van SIGG kom je een heel eind...... ;)

Moet er wel bijzeggen dat ik kan draaien en hardsolderen, dus dan moet het te doen zijn.
 
bij de duitse postorderboeren hebben ze platte 2 liter benzinkanister.
speciaal bedoeld voor motorrijders.
 
ik heb een 5liter jerrycan achterop,want de motor van mijn vriendin rijd maar 130km op 1 tank en we hebben een stuk van 180km zonder pomp
 
Kan het niet simpeler/goedkoper? Vraag dus, geen advies.
Gewoon een lege (metalen) siroopfles en een stukje rubber knippen voor tussen dop en fles (is misschien niet eens nodig).
 
Goedkoper zal altijd wel kunnen ...


Maar wat is er nou makkelijker dan een kant en klare fles te kopen?
(die er ook nog eens voor gemaakt is)


Het ultieme is natuurlijk om op tijd een tankstation tegen te komen en er gebruik van te maken :z
 
Het ultieme is natuurlijk om op tijd een tankstation tegen te komen en er gebruik van te maken :z

Helemaal mee eens maar als ik niet weet waar ik ergens weer kan tanken (buitenland) geeft die extra liter me een lekker gevoel van: als ik het niet red heb ik alsnog een kleine 20km.

In Frankrijk (op zondag is daar echt niet veel open) toch een paar keer rondgereden op zoek en maar hopen dat ik wat vind, met die extra liter zit je wat makkelijker. En ja ik snap, eerder tanken voorkomt dit maar ja.
 
Helemaal mee eens maar als ik niet weet waar ik ergens weer kan tanken (buitenland) geeft die extra liter me een lekker gevoel van: als ik het niet red heb ik alsnog een kleine 20km.

In Frankrijk (op zondag is daar echt niet veel open) toch een paar keer rondgereden op zoek en maar hopen dat ik wat vind, met die extra liter zit je wat makkelijker. En ja ik snap, eerder tanken voorkomt dit maar ja.
ik zie het nu nut niet van 1 liter tenzij je 1 op 30 rijd.
en 30km is al niet veel
 
ik zie het nu nut niet van 1 liter tenzij je 1 op 30 rijd.
en 30km is al niet veel
dus jij loopt liever 5km naar een benzinepomp dan dat je ff dat ene kleine litertje erin gooit en je er op je gemakje naartoe kan rijden? :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan