Een ThunderAce YZF 1000 R !!!

ThunderAce doen of niet?

  • JA

    Stemmen: 30 81,1%
  • NEE

    Stemmen: 4 10,8%
  • WEET NIET

    Stemmen: 3 8,1%

  • Totaal aantal stemmers
    37
top. Weet ik in ieder geval waar ik kan beginnen. Eerst maar proberen of het huidige materiaal nog een beetje fatsoenlijk wil meedoen als ik het afstel. Ik heb wel dat set up artikeltje uit Performance Bikes gevonden, ziet er goed uit. Upgraden komt later wel. Moet ook nog een mooi eind dempertje zien te regelen. Er staat alleen niet zo veel op marktplaats momenteel. Iemand ideeen?
 
Ikzelf rijd met een thunderace 1000, mijn vrindin heeft net als begin motor suzuki gsx 600f gekocht.
Thunderace staat als een huis, zelfs mijn vriendin heeft er al mee gereden O-)
De thunderace gaat van laag toerental in vijfde versnelling in één ruk door naar de 11000 tpm. Thunderace is echt aanrader, ik zou zeggen zeker doen
1 minpuntje, opletten dat hij niet teveel olie verbruikt, is probleem van deze motorblok. :(
Ride and enjoy!!!! Rules are made to be broken })
top +- 295 :9
 
leuk, 295. Ik ga het zelf maar s proberen denk ik want ik heb nou ongeveer alles wel gelezen over de top van de Ace, van 260 tot 295 :?
 
De Ace kan die '98 Blade makkelijk verslaan, met een goede setup.

Op www.thunderacers.com staan een aantal artikelen over het afstellen van de vering op een Thunderace. Ook in de archieven van de Thunderace mailinglist staan een aantal setups.

Maar wat betreft de vering is het gewoon het beste om er wat Euro'tjes tegen aan te gooien en de vering te upgraden:

De non-plus-ultra voorvork mod voor de Ace: www.plrsuspension.com/specials1.htm Hier kan dus echt geen enkele andere leverancier tegenop.

Maxton komt op de 2e plek, zij deden de vorken voor de Aces die de Isle of Man reden.

Een setje stijvere veren en dunnere olie doet ook al wonderen.

Voor de achterkant ik je een Technoflex of Ohlins adviseren, de rest heeft nooit op een goede manier met de Ace kunnen testen.

Bij 15.000 km is de achterveer zo dood als een pier. Technoflex is de enige die een revisie kan doen.
wat een onzin, zet op een blade ohlins en dan...
maarre mooie motor een ace maar op een blade zit ik lekkerder met mijn
1.92, en de in de bochten merk je echt wel verschil!
alleen in koppel( toch wel lekker)is de ace beter.
 
wat een onzin?? [edit]oh wach ff, jij bedoelt dat die Blade evengoed sneller is, kan ik inkomen :) [/edit] Maar, veel fabrikanten leveren standaard geen top spul wat betreft vering en demping omdat het simpelweg niet te veel mag kosten en nog wel acceptabel is en nog redelijk presteert. Dus met goeie spullen zal het allicht verbeteren, maar dat doet het dan voor die Blade natuurlijk ook, zoals je al zei. Alhoewel die laatste af fabriek wel beter is uitgerust vermoed ik. Ik heb mijn Ace pas net een paar weken en voorlopig kan ik hier wel even mee vooruit. Als het me gaat vervelen of als ik meer wil kan ik of upgraden of een R1 of Blade kopen, ben je meteen van het geflikker af ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan