Een veerboot nemen zonder vooraf boeken maar on-site een ticket kopen

MrMarcus

MF veteraan
11 nov 2001
1.939
126
Rotterdam
Facebook
Instagram
Zijn er forumleden die wel eens een veerboot genomen hebben zonder vooraf te boeken?
Ik heb binnenkort een Rally waarbij er (eventueel) een veerboot genomen zal moeten worden.
Ik weet niet altijd een aankomsttijd in de haven vandaar de vraag of er on-site een ticket te kopen is.
Deze kunnen zijn naar b.v. Ierland, Baltische landen en Sardinië/Cyprus-Griekenland
Ik bedoel dus niet de kleine veerbootjes tussen de eilanden hoog in Noorwegen of meertjes.

Als ik een veerboot neem heb ik rust, het scheelt vele kilometers omrijden en is (soms) noodzakelijk om bij de bonuspunten te komen.
 
Ik ben net terug uit Noorwegen.
Heenreis heb ik de veerboot Puttgarden/Røgby de avond ervoor vanuit mijn hotel met de Scandilinesapp geboekt. Op de terugweg wederom de avond ervoor vanaf de camping de veerboot Kristiansand/Emden geboekt.
Geen probleem. Even gekeken naar de afvaart tijden. Is dat haalbaar? Ja? Boeken maar . Geeft je ook wat meer vrijheid voor wat betreft het rijden. Je hoeft niet perse dan en dan ergens te zijn.
Ik ben 2 weken weg geweest. Dat had met heel slecht weer onderweg een stuk langer kunnen zijn.
 
Top, die app gooi ik op de telefoon/laptop
voor mij is het zo dat ik niet precies weet hoelaat ik bij een haven ben.
Nu begrijp ik ook dat sommige boten niet zoals de tram elke 15 minuten varen.
Ik kan dus als ik op de boot zit deze tijd gaan claimen als rustbonus.
Dus als ik zou gaan overnachten, dan daarna de boot neem in de ochtend en weer 8 uur aan het varen ben gooi ik kostbare tijd weg.
 
Ik doe het ook vaak met de app. Maar sinds de Brexit gaat dat van en naar de UK niet zo kort van te voren omdat 24 uur van te voren de rederij de gegevens van hun passagiers moet aanleveren. Ik heb afgelopen week dus dinsdagavond geboekt voor de ferry van vrijdagmorgen van Dover naar Duinkerken.
 
Ik las het volgende op de website:
  • Am I able to purchase a ticket when I arrive?​


    Usually yes, but occasionally we need to restrict this at peak times or during degraded service or disruption.
    We strongly advise purchasing a ticket in advance to avoid disappointment, and the further in advance you book the more you save.
    We recommend checking the Latest Travel Information page to see if there are any restrictions on buying tickets at check-in.

    het zal wel een stukje duurder zijn.
    Wat dan eventueel een voordeel is dat deze wel een sneller reisschema heeft.
 
Ik rijd/ reed altijd gewoon naar de ferry. Ticket-verkoop in de haven en dan mee.
Eigenlijk altijd mogelijk om mee te varen.

Ging goed tot 2jr terug dat ik van Genua naar Corsica wilde.
Bleek dat ticket-office in de haven niet (meer) bestond.
Moest ik naar een plaatselijk reisbureau die een ticket voor mij hebben geregeld.
Maar wel voor 1 dag later, want de bedoelde ferry was inmiddels al lang vertrokken.:X
 
Sowieso is het in de meeste gevallen goedkoper om niet bij een loket een ticket te kopen maar bijvoorbeeld de app aFerry te gebruiken. Dat is goedkoper. De laatste keer dat ik bij een loket in Calais een ticket naar Dover kocht was in 2016 en toen betaalde ik het dubbele van wat ik had betaald via de app, voor dezelfde boot.
 
@mean-machine dat is inderdaad ook een dingetje met de bonussen, die kunnen er niet meer zijn omdat het boek al een tijd geleden gemaakt is. Dat dat wat aanpassingsvermogen vergen.

@Mike Schenk Aferry gedownload! Sowieso kan ik daar ook even snel op kijken onderweg naar een haven.
 
Komende zomer komt er voor mij geen ferry.
Mss een keertje de Donau oversteken op een pontje, maar dat is het dan ook wel.
 
Komende zomer komt er voor mij geen ferry.
Mss een keertje de Donau oversteken op een pontje, maar dat is het dan ook wel.
Ik zal wel moeten 😊
Dit is een screenshot van een demo.
dit zijn combinaties die gereden kunnen worden en geven een hogere eindscore
Demo-Bonusbook-11-2022.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan