Een vraag met een verhaal

RAPTOR88

MF veteraan
29 jul 2010
1.272
13
Budel
Ik ga nu een vraag stellen die ik nooit verwacht had te gaan vragen.
Welke motor zou er aan mijn wensen kunnen voldoen?

Tot een paar jaar terug heb ik altijd een motor gehad vanaf dat ik mijn rijbewijs heb.
Toen kwam er een huis in zicht dus alles verkocht motor, auto, je kent dat wel alles voor de toekomst samen met mijn vriendin.
Nu is net iets meer als een maand geleden mijn vriendin (24) aangereden op de fiets en op slag dood op nog geen 5 meter van mij af.
Zij was een echte levensgenieter en nu moet ik dat ook maar eens echt gaan doen want je ziet wel het kan zo voorbij zijn.
Om mijn hoofd wat leeg te krijgen en te ontspannen zoek ik nu weer een motor.

Mijn vorige motoren op chronologische volgorde: Yamaha XT500, Yamaha XT600E(00), Yamaha YZF-R1(04), KTM 625 SMC(04), KTM Superduke 990(08).

Ik heb een zwak voor naked's/supermoto en liever minder kg's dan meer pk's.
Een 2 cilinder moet het eigenlijk wel zijn want ik hou van het koppel onderin en wat door de versnellingen gaan zonder meteen 200+ te rijden (Nooit geen supersport meer dus en FZ1n e.d. vallen daardoor denk ik helaas ook af).
Yamaha, KTM en Ducati staan mij als merk aan dus het liefst iets in die trend.

Mijn doel is eigenlijk niet meer dan 4000 euro, geen 1 of 3,4 cilinder, +/-1000cc en het liefst een wat betrouwbare fiets. Sleutelen kan ik zelf.

Ik heb nu wat naar de MT-07 (nog prijzig) gekeken maar ik vrees dat ik verwend ben na de Superduke en dat dat lastig gaat worden.

Heeft er iemand ideeën laat het weten want ik denk dat het een hele uitdaging gaat worden of ik overzie fietsen.
 
Laatst bewerkt:
Gecondoleerd man.

Dit is de meest beroerde reden om weer op de motor te stappen.
 
Laatst bewerkt:
Jemig wat een verhaal; gecondoleerd.

Ik kan je geen adviezen geven over superports, want dat is mijn ding helemaal niet.

Het doel ben ik geheel met je eens: doe wat je graag wilt doen. Geniet van het leven, morgen kan het over zijn.

Wij hebben in de naaste omgeving ook een aantal mensen ons ontvallen, met grote plannen die midden in het leven staan.

@Bosso: vanuit die hoek bekeken is het weer aanschaffen van een motor niet zo gek.
 
Ik kan helaas geen echt nuttig antwoord geven op je vraag, maar ik wil je wel enorm veel sterkte wensen!
 
Ai, dat hoop je nooit mee te maken! gecondoleerd!

het behoort niet tot je merken, maar een Aprilia Tuono behoort wellicht wel tot een optie. 1000cc, twee cilinder, past binnen het budget en op wat kleine puntjes na betrouwbaar.
 
Wat een vreselijke gebeurtenis...heel veel sterkte. Ik moet zeggen dat ik er bewondering voor heb dat je probeert de draad weer op te pakken en het leven weer te leven. Ook ik heb niet echt een idee van een leuke motor voor jou maar wens je veel succes en hoop dat je iets vindt.
 
Ook ik kan helaas geen advies geven welke motorfiets jij het beste kunt kiezen.
Maar wens je wel heel veel sterkte toe met het verlies van je vriendin.
Ik hoop dat je het een plekje kunt geven en dat het verlies draagbaar wordt.
Sterkte!!!
 
Heftig zeg, gecondoleerd en sterkte.

Misschien een een Suzuki SV1000(naked) een optie. Wordt niet zo vaak aangeboden als de versie met kappen, maar moet denk toch wel binnen het budget te vinden zijn.
 
Heel veel sterkte met het verlies... -O- Wat betreft de motor kan ik je aanraden om veel proefritjes te maken op verschillende types,en dan te kiezen welke het beste bij je wensen past.SV100N,Duc Multistrada misschien,of toch een Cagiva Raptor? Veel succes in ieder geval..
 
Gecondoleerd.

Tl1000 is bruut beest. Bij voorkeur pak je een R en maak je daar een naked van. D S heeft die zwakke rotatiedemper.
Sv1000 kan ook maar die zijn tammer dan de tl.
Honda firestorm. Niet mijn ding.

Ik rij een tuono factory uit 2008. Die gaat weg maar ligt boven je budget. Yamaha trx850 is ook leuk. Heb je vanaf. Ca. 2000 eeuro.

Cagiva raptor 1000 is ook erg leuk.
 
Laatst bewerkt:
Dit is de meest beroerde reden om weer op de motor te stappen.

niet mee akkoord.

als ik motor rijd, is dat het enigste wat ik doe : heel mijn lijf/kop is dan leeg, op motorrijden na.
ideaal om - als is het maar voor zolang je rijdt - even niet met je problemen/tegenslagen bezig te moeten zijn.
En het is nog behoorlijk vermoeiend ook (zoals ik rijd toch :+ ), dus het levert je nog een goede nachtrust ook.
 
Bedankt voor het medeleven,

Toen ze onderweg was zat net het nieuwe dak op het huis wat we helemaal aan het renoveren waren/zijn daarom zit ik ook wat met m'n budget.

Maar motorpraat

Betreft de Cagiva, met al het respect maar dan koop ik liever een Monster met het Ducati blok (S4(r)).
Betreft de Tuono en TL1000r/s, als ik zo die fietsen zie heb ik het idee dat het meer naar een supersport neigt?
Ik zoek echt de "comfortabele" zit van een naked/sm.
 
Laatst bewerkt:
Ai, dat hoop je nooit mee te maken! gecondoleerd!

het behoort niet tot je merken, maar een Aprilia Tuono behoort wellicht wel tot een optie. 1000cc, twee cilinder, past binnen het budget en op wat kleine puntjes na betrouwbaar.
Die kleine puntjes kunnen je reis en plezier toch erg verzieken, kan ik je uit ervaring vertellen. De Titanic was ook een prima schip, jammer van dat beetje ijs.
 
Bedankt voor het medeleven,

Toen ze onderweg was zat net het nieuwe dak op het huis wat we helemaal aan het renoveren waren/zijn daarom zit ik ook wat met m'n budget.

Maar motorpraat

Betreft de Cagiva, met al het respect maar dan koop ik liever een Monster met het Ducati blok (S4(r)).
Betreft de Tuono en TL1000r/s, als ik zo die fietsen zie heb ik het idee dat het meer naar een supersport neigt?
Ik zoek echt de "comfortabele" zit van een naked/sm.



Aprilia Dorsoduro of Shiver.
 
Wat een verhaal, sterkte.

Ik denk dat een speed triple wel iets voor je is of een andere powernaked. Met je budget zit je wat laag voor de kanonnen, maar het is nu wel een kopersmarkt :) En dat wordt de komende maanden alleen maar beter.
 
Dude!! Serieus heftig verhaal man. Kan net als meerdere hier, jou geen advies geven.

Maar wens je ontzettend veel sterkte en geniet zo weer van het rijden.
 
Ik heb zelf de nodige jaren met veel plezier op een yamaha tdm 850 & 900 mogen rijden.
Had wel op allebei een superbike sttur waardoor e zithouding wat sportiever werd.

Maar het enige echt nuttige advies wat ik je kan geven is ga veel kijken naar de diverse modellen en maak zo hier en daar eens een proefrit om te bepalen wat een geschikte motor is voor je.
 
Jemig wat een verhaal; gecondoleerd.

@Bosso: vanuit die hoek bekeken is het weer aanschaffen van een motor niet zo gek.

niet mee akkoord.

als ik motor rijd, is dat het enigste wat ik doe : heel mijn lijf/kop is dan leeg, op motorrijden na.
ideaal om - als is het maar voor zolang je rijdt - even niet met je problemen/tegenslagen bezig te moeten zijn.
En het is nog behoorlijk vermoeiend ook (zoals ik rijd toch :+ ), dus het levert je nog een goede nachtrust ook.


Reden is een ander woord voor aanleiding of oorzaak. B| Nogmaals sterkte voor TS, maar ga aub nooit met een kop vol moeilijke gedachten motorrijden.
 
Laatst bewerkt:
Serieus, wat een verhaal! Ik kan je helaas niet helpen maar wens je wel heel veel sterkte toe en hoop dat je snel een motor kan vinden die je naar het zin is.
 
Gecondoleerd en veel sterkte komende tijd.

Een Gen 1 Tuono durf ik een comfortabele motor te noemen. Lekker ruim en door het rechte stuur een fijne zitpositie.
 
Gecondoleerd met je verlies.

Helaas weet ik zo ook geen motoren (naast die al genoemd zijn)
 
Laatst bewerkt:
Heftig verhaal zeg!
Gecondoleerd, man.

Je budget is misschien wat krap.
Kijk eens naar een Aprillia Shiver inderdaad.
Of een KTM 950SM.
Misschien een Suzuki SV1000S met Superbike stuur. Zit erg comfortabel.

Ik denk nog ff verder :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan