Een weekendje kamperen met de motor..

Viccie

MF veteraan
Donateur
8 mrt 2003
45.304
42
Breda
maar hoe neem ik alles mee :?

De situatie: twee mensjes op een thundercat, we hebben een tanktas, twee zijtassen en een bagagenetje + wat spanbanden.
Wat nemen we mee: tentje, twee slaapzakken, twee selfinflating luchtbedjes, wat weinig kleren (tis maar 3 dagen waarvan we al de helft op de motor zitten) een tandenborstel en een creditcard.

Maar hoe ga ik dat handig op de motor krijgen? Iemand tips? Ik zat er over te denken om de luchtbedjes in de zijtassen te doen inclusief de kleine meuk die er in gefrot wordt. Slaapzak in de tanktas, kleine meuk onderin de tanktas en dan tent + 2de slaapzak achterop binden ofzo :?
 
Selfinflating matjes zijn vaak groot, een luchtbed scheelt misschien een hoop ruimte.

Tentje kan op je kontje, slaapzakken op/in de zijtassen. De rest in de tanktas of in de zijtassen.
 
rugtas voor degene die achterop zit? of trek alvast de kleren aan die je meeneemt,laag over laag, lekker warm :Y ;)
of neem niets mee, lekker in de natuur :Y nee hoor zonder alle gekheid, dat moet echt wel kunnen :Y gewoon ff flink proppen
 
Dit wil het beste!!... _O-
2182005121911519.jpg


DSC06051.JPG


Zoek maar ff bij www.google.nl en dan op AFBEELDINGEN en de zoekterm Motorvakantie


Veel plezier trouwens... :] *O*
 
probleem is.. ik heb vorig jaar 1x gekampeerd (met earlyuc, fuck het milieu en nog wat tuig en dat was met twee auto's en wat motoren, dus echt alle zooi in die auto's gegooid en gaan met die banaan) dus ik heb echt geen idee :P

Luchtbed heb ik niet, alleen die selfinflating meuk die idd best groot is. Slaapzakken zijn ook gewone slaapzakken dus again: best groot. Er past net een selfinflating ding in m'n zijtas -O-
Qua overige meuk hebben we maar weinig denk ik, alleen wat schoenen, een broek etc. Het zijn vooral die slaapzakken die ik kwijt moet gaan raken.
Ik ga eens proberen met de slaapzakken in de zijtassen en de matjes daarop gebonden met spanbanden en dan tentje dwars op de kont over de handvatten :P
 
Ik ga eens proberen met de slaapzakken in de zijtassen en de matjes daarop gebonden met spanbanden en dan tentje dwars op de kont over de handvatten :P
Klinkt goed :) Vergeet niet alles goed te verpakken in een vuilniszak o.i.d. voor het geval je regen krijgt onderweg ;)
 
Eén tip van mij: hotel.


8-)

Is het trouwens 2 mensen op 1 thundercat, of 2 mensen met beide hun eigen thundercat? :?
 
Eén tip van mij: hotel.

:^

Sommige dingen gaan nou eenmaal niet lekker samen. 2 jaar terug met een volledig afgepakte CB-1 naar de alpen geweest. Best leuk. Beetje pakezel gevoel. Afgelopen zomer met een CBR 400 rr hetzelfde gedaan, nu alleen tanktasje + hotels... Yes, dat is pas leuk, motorrijden ipv kameel...!

:]
 
probleem is.. ik heb vorig jaar 1x gekampeerd, dus ik heb echt geen idee :P
Luchtbed heb ik niet, alleen die selfinflating meuk die idd best groot is. Slaapzakken zijn ook gewone slaapzakken dus again: best groot.

ow ow ow...mannen B| maar je mag mijn selfinflating meuk wel lenen...is allemaal klein en handig voor op de motor! :P
khoor het wel, je woont toch redelijk in de buurt? en anders kom ik het wel brengen :Y

maar ik wil geen kwakkies op mijn spullen B|
;)

oeps..je woont in breda, nouja de koffie staat klaar, kan je gelijk zien of het meekan op de motor :)
 
Klinkt goed :) Vergeet niet alles goed te verpakken in een vuilniszak o.i.d. voor het geval je regen krijgt onderweg ;)
Het gaat NIET regenen B|

Eén tip van mij: hotel.


8-)

Is het trouwens 2 mensen op 1 thundercat, of 2 mensen met beide hun eigen thundercat? :?

normaal bij een weekendje ardennen ofzo pak ik ook altijd een hotel (tandenborstel en onderbroek onder de buddy frotten en gaan 8-) ) maar dat is nu even niet haalbaar aangezien we naar de Bol d'Or gaan en alle hotels al maanden geleden voor woekerprijzen helemaal volzitten :P

Tis trouwens 2 mensen op 1 thundercat.

ow ow ow...mannen B| maar je mag mijn selfinflating meuk wel lenen...is allemaal klein en handig voor op de motor! :P
khoor het wel, je woont toch redelijk in de buurt? en anders kom ik het wel brengen :Y

maar ik wil geen kwakkies op mijn spullen B|
;)

oeps..je woont in breda, nouja de koffie staat klaar, kan je gelijk zien of het meekan op de motor :)

thnx voor het aanbod :}

maar ik ga het wel redden denk ik... gewoon een zooi ductape mee en alles wat er niet oppast doe ik vasttapen :X
Bedankt voor de koffie (echte mannen drinken thee O-) hmmm echte mannen kunnen ook wel zelf de motor inpakken :+ ) Dat bakkie koffie kom ik nog wel een keer voor langs ;)
 
Laatst bewerkt:
zware spullen in je tanktas :Y want je thundercat heeft al niet zoveel voorwieldruk meer over met twee personen. verder willen we piccies van het resultaat zien })
 
Ehm, spullen alvast per UPS naar de camping versturen?

biedt jij nu aan om met je grote luxe mobiele camper met opblaaszwembad daarheen te rijden teneinde voor onze luxe all-inn accomodatie te zorgen :? *O*
 
biedt jij nu aan om met je grote luxe mobiele camper met opblaaszwembad daarheen te rijden teneinde voor onze luxe all-inn accomodatie te zorgen :? *O*
Als jij voor mij een grote luxe mobiele camper met opblaaszwembad kunt regelen, wil ik dat met alle plezier voor jullie doen. *D
 
Is een bagagerol achterop geen idee? Zelf deze zomer met zo'n rol gereden (al had ik hem op mijn budy gebonden, zat alleen op mijn Transalp) en in die rol zat: tent, slaapzaak, 2 inflateble matjes, trui en nog ruimte over. Vastzetten met twee spanbandjes en klaar. Zo'n rol heb ik ooit gekocht voor € 10,- bij motozoom. Werkt prima en nog waterdicht ook.

Veel plezier in ieder geval
 
Vic,

het ligt er sterk aan wat voor spullen je hebt. Ik ben deze zomer bezig geweest bijna al mijn spullen te vervangen om maar zo "light" mogelijk te kunnen reizen. Klein ingepakte slaapzak, slaapmat, etc. Travel light is travel fun:

travellight27sj.jpg


vlnr: slaapzak, fleecezak (voor als het echt koud wordt), kussen (èch wel!), matje, handdoek, tent. Samen met een paar slippers en wat gewone kleren past het ruim in een 50 liter tas. Een tweede slaapzak en Thermarest matje zou er ook nog wel bijkunnen. Nope, geen brander of pannetjes, ik vertrouw op de aanwezigheid van leuke bakkertjes, kantines en restaurants.

travellight12ys.jpg


f6508js.jpg


Die tas kan makkelijk overdwars trouwens. Met zijtassen (throwovers) zou je nog veel meer mee kunnen nemen. In de tanktas zit een lantaarn, fotocamera mijn fleecejasje, en de binnenvoering van mijn jas.
 
full


Zo gingen SpeedYves en ik op vakantie naar Tsjechie (we hadden trouwens maar 2 nachten gekampeerd, haha).
 
Ik ben samen met m'n zoon op een motor (Pan) een week weggeweest (kamperen) en heb het als volgt gedaan:

Weg met de topkoffer en daar een lekker grote tas op. Zonder problemen konden daar 2x matje, 2x slaapzak, 1x tent en wat klein spul aan de zijkanten in (zoals onderbroeken, sokken etc). Daarnaast in beide koffers wat kleren en klaar.

Moet je wel kampeermateriaal hebben voor wandelaar/motorrijder. Vooral het matje kan heel klein en toch goed als je er 100 euro tegenaan gooit. Dat matje kan n.l. dubbel en pas daarna oprollen. Dat kan alleen met speciale matjes, maar scheelt veel ruimte.

Verder kan de bijrijder ook een rugtasje nemen.

Veel plezier ermee.
 
Self inflating matje: normaal oprollen en daarna met je mond zo veel mogelijk leegzuigen en de stop dichtdraaien. Daarna opnieuw oprollen in leeggezogen toestand: scheelt je een paar centimeter in diameter. Kan net voldoende zijn om dat ding dan proper te verpakken. Veel langer dan 48 uur mag je je matje zo niet opgerold laten of de foamcellen kunnen niet meer recupereren. Enkel tijdens de reis dus, niet voor opslag thuis (da doe je best in opgeblazen toestand).
 
_O- *O*

heb laatst weekendje eifel gedaan, maar ja... wel hotel. (18 euro per nacht :P ) tanktassie en rugzak. bij aankomst in hotel gedumpt, met de tent zie ik mij nog niet doen. veel succes en plezier! :P

Dat is een leuk prijsje :Y ; welk hotel was dat en waar?
 
Met de rugzak op deze motor stappen en door heel Nederland heen...

:]
plaatje wilde niet, dus dan maar hoe ik dan rij...

Wat had ik mee?

- Slaapzak
- Zelfopblaasbaar slaapmatje
- Toiletspullen
- Handdoeken en zooi
- Sweater
- 3 extra T-shirts
- Voor 4 dagen ondergoed
- Baco-outfit (overall, winterjas, scanner, petten, handschoenen, vanalles)
- 1,5 liter fles frisdrank
- Tent
- Beetje voedsel

Dus wat dat betreft is een aanhanger niet nodig. Heerlijk om zo weg te gaan, het oude TT-gevoel 8-)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan