Als je wil, kan er een hoop. Ik ben van huis uit meubelmaker, nooit in de metaal gewerkt. Gaande weg wat leren lassen, eerst MIG en daarna TIG. Heb altijd een voorliefde gehad voor RVS.
Rijd vanaf 1976 motor, maar daar nooit iets aan verbouwd, waren het de type,s ook niet voor. XT 500, TransAlp en Africa Twin. Zomer en winter, woon werk verkeer. Maar veel kunststof, dus weinig poetsen.
Sinds 2007 in het bezit van een Roadstar XV1600 en toen begonnen met sleutelen en customizen. En als je dat leuk vind en je bent bereid om tijd te investeren om van alles te leren kunne er hele mooie dingen gebeuren.
Die won twee prijzen in België, met name voor de vele, soms kleine RVS aanpassingen.
Daarna had ik de smaak te pakken en wilde een XV 1600 gaan aanpassen, maar dan helemaal de andere kant op. Minder is meer, dus een mooie solo machine.
Maar ik kon in het standaard frame mijn ideeën niet helemaal kwijt. Mijn motormaatje maakte toen de de definitieve opmerking: "Als ik zie wat je er allemaal afgehaald hebt en wat je van plan bent, kun je beter vanaf nul beginnen.
En dat heb ik toen gedaan, frame getekend, goed leren lassen, mijn donormotor gestript en de essentiele onderdelen gebruikt.
En dat project krijgt dit winterseizoen zijn finish. Dus er kan veel, Thomas.
En hij rijdt geweldig.
En dan het liefst alles zelf maken, dus unieke onderdelen, luchtfilter, kentekenplaathouder, forward controls, remanker, enz, enz. Eigenlijk alles!
Linkje naar het bouwproces:
https://plus.google.com/photos/109437455056930192749/albums/5214491162556350449
Ik wens je veel succes en vooral veel plezier tijdens het hele proces. Want het gaat dan wel allemaal wat langer duren. Maar dan heb je ook wat.