Eerste verzekering motor

motormuis88

MF'er
26 nov 2006
38
0
zwolle
Ik heb ff een vraagje wat betreft de verzekering van mijn motor (gsx600f)

Aangezien dit mijn eerste motor wordt en ik dus verder geen ervaringen heb vraag ik mij af hoe ik hem het beste kan verzekeren;

WA , WA-plus of All-risk...

Dus graag hoor ik van jullie wat jullie vinden hoe ik hem het beste kan verzekeren.
Als jullie suggesties hebben voor een verzekeringsmaatschappij dan hoor ik die ook graag.

Alvast bedankt!
 
Ik weet niet of je al een auto hebt maar het is wel goedkoper om hem bij je autopolis erbij te zetten. Scheelt weer een opzittende/rechtsbijstand verzekering.

Allrisk zou ik persoonlijk zelf alleen doen als je een vrij nieuw motor hebt..

Weet niet uit welk jaar die is maar ik heb een fireblade uit 96 met een WA+ verzekering. HIj staat bij mij bij me auto erbij.

Misschien heeft je baas nog wel een contract lopen bij een verzekeringsmaatschappij waar je korting kan krijgen.

Neem eens en kijkje op unive, centraalbeheer of zoek even met google voor een goeie.
 
waar woon je?
hoe gestressed ga je raken als ze hem meenemen en je hebt geen diefstalverzekering?
hoe kun je hem thuis neerzetten?
schiet je in de stress als je hem/haar TL rijd en je krijgt níks van de verzekering?

IMHO, allemaal vragen die alleen jíj kunt beatwoorden. Dus alleen jíj kunt beslissen wat je doet, puur WA, goedkoop, maar je krijgt in alle bovestaande gevallen niks terug. Meer betalen maar wél wat terug krijgen áls ze hem meenemen/je hem kort hebt gereden...

geld/vertrouwens kwestie ;)
 
waar woon je?
hoe gestressed ga je raken als ze hem meenemen en je hebt geen diefstalverzekering?
hoe kun je hem thuis neerzetten?
schiet je in de stress als je hem/haar TL rijd en je krijgt níks van de verzekering?

IMHO, allemaal vragen die alleen jíj kunt beatwoorden. Dus alleen jíj kunt beslissen wat je doet, puur WA, goedkoop, maar je krijgt in alle bovestaande gevallen niks terug. Meer betalen maar wél wat terug krijgen áls ze hem meenemen/je hem kort hebt gereden...

geld/vertrouwens kwestie ;)

:^ Ik heb een wa+ zodat hij verzekerd is tegen diefstal. WA zal ik zelf niet doen omdat ik dat gewoon niks vind, dan zou ik hem nooit zomaar ergens neer durfen zetten. En ik heb geen allrisk omdat ik dat niet kan/wil betalen en omdat mijn motor niet meer waar is dan 2500 euro.
 
Allrisk is alleen voor motoren van 0-3 jaar, daarna is het WA+ of minder.

Ik verzeker ze altijd minimaal WA+, tenzij dus 0-3 jaar.
Wordt ie met WA+ gejat, krijg je altijd wel iets geld terug (nooit je aankoopbedrag, maar je hebt in elk geval nog IETS, wat je niet bij elkaar kan sparen van het verschil in premie tussen WA en WA+ ) .
 
Het gaat om een GSX600F uit 1998 en ik woon in Zwolle.

Echter zit ik al een tijdje in Dubio wat ik zal kiezen, een wa+ of een all-risk.

Ik denk zelf namelijk dat het eerste jaar de kans op een glij/val partij het grootste is.
Mijn motor heeft nu een waarde rond de €3500,00 ... en dan is een premie rond de €800 per jaar toch een heel bedrag.
Vooral als je dat vergelijkt met een €250 voor een wa+.
 
Het gaat om een GSX600F uit 1998 en ik woon in Zwolle.

Echter zit ik al een tijdje in Dubio wat ik zal kiezen, een wa+ of een all-risk.

Ik denk zelf namelijk dat het eerste jaar de kans op een glij/val partij het grootste is.
Mijn motor heeft nu een waarde rond de €3500,00 ... en dan is een premie rond de €800 per jaar toch een heel bedrag.
Vooral als je dat vergelijkt met een €250 voor een wa+.

dan zal ik voor wa+ gaan, een gsx f is een heel makkelijke motor om op te leren rijden, en ik denk dat als je gewoon in je achterhoofd houd dat je altijd kan glijden je minder snel onderuit gaat. wa zou ik zowiezo niet doen, als hij dan gejat wordt had je dus net zo geod 3500 euro aan mij kunnen geven (mag nog steeds hoor :P ) en het probleem met een schuiver is dat als je all risk verzekerd bent dat je een paar trede lager gaat met je schadevrije jaren. En dan gaat het een hoop geld extra kosten ;)
 
WA+ nemen dus.
€800 betalen voor een motor die nog maar €3500 waard is zou ik nooit doen.
Heb mijn eigen bike ook WA+. Laatst een schuiver gemaakt met een kleine €500 schade als gevolg dan zou ik m'n allrisk er dus nog lang niet uit hebben (uitgaande van ~€200 eigen risico).
 
Het gaat om een GSX600F uit 1998 en ik woon in Zwolle.

Echter zit ik al een tijdje in Dubio wat ik zal kiezen, een wa+ of een all-risk.

Ik denk zelf namelijk dat het eerste jaar de kans op een glij/val partij het grootste is.
Mijn motor heeft nu een waarde rond de €3500,00 ... en dan is een premie rond de €800 per jaar toch een heel bedrag.
Vooral als je dat vergelijkt met een €250 voor een wa+.

Dat is een makkelijke keuze: wa+
Zelfs als je een schuivert maakt dan zit je hoogst waarschijnlijk nog onder de €800 euro.
En als et goed is rij je em niet elk jaar in de prak, dus met je met wa(+) altijd goedkoper uit :Y

Post es een plaatje van je bike, dan kan ik in de zomer eens terugzwaaien in zwolle :P

Snel een mf stickertje halen
MF sticker (kenteken, lang en auto) bestellingen

en melden in:
Scheuren in de omgeving Zwolle (deeltje 7)

*O*
 
Laatst bewerkt:
Dit is hem dan, ik zal netjes terug zwaaien hoor...

Bedankt trouwens voor alle reacties, ik denk dat het mij wel duidelijk is!
Ik ga eens even uitzoeken waar een wa+ voor mij het goedkoopste is...
Hebben jullie trouwens een opzittende verzekering erbij?
full
 
Dit is hem dan, ik zal netjes terug zwaaien hoor...

Bedankt trouwens voor alle reacties, ik denk dat het mij wel duidelijk is!
Ik ga eens even uitzoeken waar een wa+ voor mij het goedkoopste is...
Hebben jullie trouwens een opzittende verzekering erbij?[afbeelding]

Ziet er nog netjes uit je bike :)

Heb wel een opzittendeverzekering erbij, maak er alleen nooit gebruik van..

Succes ermee! :Y


:W
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan