Eifel gpx'jes gevraagd

TzaHiko

MF'er
23 aug 2020
79
78
Hallo,

Dit jaar ben ik van plan om eens naar de eifel te gaan.
Heeft er iemand wat gpx'jes die hij/zij wil delen?
 
GPX-en voor de Eifel zijn overal te vinden.
Maar echt nodig is dat ook niet. Na Aken kan je alle kanten op rijden tot Cochem. Kan nauwelijks verkeerd.

Zelf zou ik er ook nog wat Ardennen-werk bij doen en een stuk van Luxemburg.
 
Bandit.
Kun je me zeggen wat het karakter is van de wegen bij die routes, bijvoorbeeld Ahrbrueck ? Ben altijd wel geinteresseerd in mooie routes natuurlijk, maar heb ook jaren de allerkleinste weggetjes gereden waar je elkaar nauwelijks kunt passeren, met heel veel blinde bochten. Daar ben ik een beetje klaar mee :)


Paul
 
Waarom zou je routes van iemand anders gaan rijden? Misschien vind je er niks aan.
Ik heb ook de 1000 bochten in de Eifel gereden en ook van het internet geplukt.
Ik kan op z’n minst het bekijken.
Wie weet….
 
Waarom zou je routes van iemand anders gaan rijden? Misschien vind je er niks aan.
Een jaar of 5 terug had een kennis ook een mooie (?) route gedownload. Nee dus!
Als iemand die een GPX op het internet gooit, dan is nog niet zeker dat het ook een mooie route is.
Dat bleek, want de betreffende route was helemaal niet zo leuk.
Uiteindelijk zijn we zelf kris-kras Ardennen gaan rijden.
 
  • Leuk
Waarderingen: RR.
Ik heb vorig jaar (en dit jaar trouwens ook weer) routes aangemaakt met Kurviger. Die vervolgens geexporteerd als GPX en in Basecamp - wanneer ik dat nodig vond - aangepast. Buiten Duitsland kun je de route trouwens ook nog nader bekijken in Google Earth zodat je jezelf niet langs een industrieterrein stuurt of een zandpad op zonder het te weten. Ik heb op die manier een paar hele mooie routes in de Niverais en de Morvan gemaakt. Is me heel goed bevallen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan