KeepItSimple
MF'er
- 3 dec 2014
- 51
- 13
Hallo, mijn bijdrage voor mensen die overwegen een Forza 300 aan te schaffen.
Ik heb in 2019 naast mijn hobby motor voor 100km woon-werkverkeer een Forza 300 van 2015 gekocht. Ik vond de nieuwe wat prijzig en wilde het eerst proberen. Beviel erg goed maar nogal lage zit en je hangt wat aan het stuur. Deze 2 maanden geleden ingeruild voor een Forza 300 2018. Een blauwe met originele handverwarming. Een hoger Givi scherm gemonteerd en nog is een losse flap erop om de wind hoger te begeleiden. Werkt goed al heb je wat vacuüm (wind in de rug).
zeer fijn vervoersmiddel voor files maar ook constant snelwegtempo. 110-120 km/uur kruissnelheid is fijn en de motor is stabiel Een echte GT en geen zadelpijn tov de oude Forza.
Wat vind ik fijn aan deze Honda;
-loopt standaard 1 op 30 (ik tank e5 98)
-boordcomputer met oa range
-uitstekend LED licht (in donker erg goed licht) en andere bestuurders zien me nu wél aankomen. De voorzijde heeft een heel schild van verlichting en nog de oranje sidemarkers in de spiegels. Valt erg op allemaal.
-zitpositie wat hoger, goed overzicht
-12.000 km intervallen onderhoud
-elektrisch scherm (bij files en warm weer even laten zakken)
-voldoende vermogen en behoorlijk koppel.
-uitstekende materialen, echt Honda
-keyless koffer en contact is super handig
-spiegels top en geen dode hoek
-anti slip regeling werkt goed bij optrekken op natte strepen bij bijvoorbeeld stoplichten.
-zo goed als GEEN trillingen van het heerlijk smeuïge blok te voelen (de oude Forza had dat wel, zeker rond de 115 km/uur)
-Remmen konden iets meer bijten, maar zijn wel gewoon goed.
Conclusie, voor mij is deze scooter het ultieme vervoersmiddel voor met name woon-werkverkeer door wind en weer. Maar het is geen vervanging voor het plezier wat ik met mijn motor heb. Maar dat kan persoonlijk zijn natuurlijk
Ik heb in 2019 naast mijn hobby motor voor 100km woon-werkverkeer een Forza 300 van 2015 gekocht. Ik vond de nieuwe wat prijzig en wilde het eerst proberen. Beviel erg goed maar nogal lage zit en je hangt wat aan het stuur. Deze 2 maanden geleden ingeruild voor een Forza 300 2018. Een blauwe met originele handverwarming. Een hoger Givi scherm gemonteerd en nog is een losse flap erop om de wind hoger te begeleiden. Werkt goed al heb je wat vacuüm (wind in de rug).
zeer fijn vervoersmiddel voor files maar ook constant snelwegtempo. 110-120 km/uur kruissnelheid is fijn en de motor is stabiel Een echte GT en geen zadelpijn tov de oude Forza.
Wat vind ik fijn aan deze Honda;
-loopt standaard 1 op 30 (ik tank e5 98)
-boordcomputer met oa range
-uitstekend LED licht (in donker erg goed licht) en andere bestuurders zien me nu wél aankomen. De voorzijde heeft een heel schild van verlichting en nog de oranje sidemarkers in de spiegels. Valt erg op allemaal.
-zitpositie wat hoger, goed overzicht
-12.000 km intervallen onderhoud
-elektrisch scherm (bij files en warm weer even laten zakken)
-voldoende vermogen en behoorlijk koppel.
-uitstekende materialen, echt Honda
-keyless koffer en contact is super handig
-spiegels top en geen dode hoek
-anti slip regeling werkt goed bij optrekken op natte strepen bij bijvoorbeeld stoplichten.
-zo goed als GEEN trillingen van het heerlijk smeuïge blok te voelen (de oude Forza had dat wel, zeker rond de 115 km/uur)
-Remmen konden iets meer bijten, maar zijn wel gewoon goed.
Conclusie, voor mij is deze scooter het ultieme vervoersmiddel voor met name woon-werkverkeer door wind en weer. Maar het is geen vervanging voor het plezier wat ik met mijn motor heb. Maar dat kan persoonlijk zijn natuurlijk