Voor Cas Beckers en eventuele andere wiebelaars,
Ik rij nu 2 jaar gpz 1100 1996 en ben erg tevreden over deze no nonsens fiets, terwijl ik een perfectionistische zeur kan zijn. Ideale woon/werk machine. Niet te ingewikkeld. Wel een positief verschil met mijn vorige motoren, Laverda 750 s en 650 betreffende betrouwbaarheid.
Van mijn dealer begreep ik dat het balhoofd lager orgineel bestaat uit kogellagers, die van mij gingen ook stuk, zijn vervangen door buslagers. Op slingeren had het geen effect, wel op hakerig insturen. Ik heb dezelfde ervaring met het slingeren, goede voor en achterbanden helpen wel.
Bij 40.000 km zijn er wat sterkere veren in de voorpoten gegaan, waardoor hij in lange bochten minder deinerig is.
Vanaf begin had is op reserve tank rijden snel rotzooi in de cab., bleek roest te zijn. Als je op reserve rijd is de tankfilter niet functioneel( zowaar een constructie foutje).
Inderdaad een sterk ondergewaarde fiets. Ik ben van plan om te kijken of je 100.000 km zonder motor revisie haalt, staat nu op 46.000km
Aangezien ik ook door de pekel rij, heb ik vrij snel last van niet helemaal goed terugkomende remzuigers, waardoor de dosseerbaarheid terug loopt