Elandproef met zijspan

En toch, oefening baart kunst.
Zij, die solo-VRO hebben gedaan kennen dit wel:
aan komen rijden op een rijtje kegels dwars op de weg, met daar achter een gestoorde dan wel een heel veel vertrouwen hebbende instructeur.
Rem-commando, dan links of rechts commando cq aanwijzing.
Handelingen door motorrijder: remmen, remmen los en uitwijken naar links of rechts t.o.v. kegels.

Zijspan: remmen, blijven remmen en uitwijken.
Tip: naar links uitwijken kort sturen, terugsturen naar rechts rustig.
naar rechts uitwijken in soepele bocht en kort terugsturen naar rechts.

Ik hoor het al: JA MAAR ALS........

Als het helemaal niet oefent, kan je niks.

In het verleden veel dingen geoefend, waardoor ik mij al diverse keren heb kunnen redden


Ik hoor het al, moet komend najaar maar eens 'n dagje bij je komen lessen.
 
ik heb het ook geoefend :Y


maar altijd zonder voorkennis en geheel spontaan *D

En hier doe je dus niets tegen

Bron: http://www.waarmaarraar.n...door_vliegende_eland.html
Een vliegende eland heeft in Zweden een motorrijder omver gekegeld. Het dier vloog over een vrachtwagen op de autosnelweg. Het ongeval gebeurde op de E18 tussen Årjäng en Töcksfors. Twee twintigers op een motor reden achter een vrachtwagen. De vrachtwagenchauffeur ging op de rem staan. Het dier vloog over de vrachtwagen pardoes op de motor. De motorrijder en zijn passagier werden geraakt en liepen verwondingen en verschillende breuken op, ze werden afgevoerd naar een hospitaal.
 
Anders het mijne wel, heb al 'n paar jaar niet op drie wielen gereden. Maar wat gaat zo'n dagje lessen me eigenlijk kosten?

En kunnen we ook met twee personen op één dag de cursus doen?

Ik krijg van mede-forummers vervelend commentaar, s pa m bijvoorbeeld ;( , als ik dit soort dingen bespreek op het forum. O-) Klik even op mijn homepage
 
Ik krijg van mede-forummers vervelend commentaar, s pa m bijvoorbeeld ;( , als ik dit soort dingen bespreek op het forum. O-) Klik even op mijn homepage
Had ik al gedaan, maar daar kon ik geen antwoord op m'n vragen vinden. Ik zal je 'n mailtje sturen, dan gaat het goedkomen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan