hallo,
ik heb volgende probleem:
ik heb een daytona 600 2004 gekocht. Toen ik ermee thuis kwam bleek dat er wat mee scheelde. Als hij op rolantie draaide, viel het dashbord uit, en vanaf 2000rpm sprong die weer aan.
Na wat uitmeten bleek dat er uit de stator maar 10-11v kwam
nieuwe besteld en geplaatst, maar het probleem bleef aanhouden. Het lijkt erop dat de stator/regulator de batterij ONTlaad ipv oplaad. een volle batterij word met draaiende motor op een 30tal seconden van 12v naar 9-10volt getrokken.
Dan heb ik het volgende gedaan om te kijken als de regulator nog goed is:
ik heb een test opstelling gemaakt. Ik had de uitgaande + en de - wat uit de regulator komen, ontkoppeld, daar had ik kabeltjes aan gemaakt, en had ik er een lampje op gehangen. Werkte!
Dan had ik een andere (losstaande) batterij gepakt, daar die 2 kabeltjes op gezet om de spanning te kunnen meten.
netjes 14volt stationair!!!!
Dus ik dacht dat die batterij dan TOCH kapot moest zijn. Dan had ik de batterij wat LANGS de moto stond, waar ik 14v op kon meten, in de moto gezet en dan de 2 kabeltjes rechtstreeks uit de regulator erop. ... Weer niks !!!!
Dan de kabels terug op de batterij waarvan ik dacht dat ze kapot was aangesloten ... 14volt !!!
dus, de stator regulator lijken mij in orde. Het probleem zit ergens in de moto ... Wanneer ik de moto laat draaien met de regulator aangesloten op de batterij, lijkt hij enorm veel stroom te vreten. Een volgeladen batterij van +12v, zit binnen de 30seconden op 9volt ...
als ik kortsluiting had, dan moest de moto toch stil vallen? En hoe kan het dat de moto meer stroom verbruikt met de regulator aangesloten, dan wanneer ik hem puur op batterij laat draaien??
iemand een idee? want ik weet het allemaal niet meer???
ik heb volgende probleem:
ik heb een daytona 600 2004 gekocht. Toen ik ermee thuis kwam bleek dat er wat mee scheelde. Als hij op rolantie draaide, viel het dashbord uit, en vanaf 2000rpm sprong die weer aan.
Na wat uitmeten bleek dat er uit de stator maar 10-11v kwam
nieuwe besteld en geplaatst, maar het probleem bleef aanhouden. Het lijkt erop dat de stator/regulator de batterij ONTlaad ipv oplaad. een volle batterij word met draaiende motor op een 30tal seconden van 12v naar 9-10volt getrokken.
Dan heb ik het volgende gedaan om te kijken als de regulator nog goed is:
ik heb een test opstelling gemaakt. Ik had de uitgaande + en de - wat uit de regulator komen, ontkoppeld, daar had ik kabeltjes aan gemaakt, en had ik er een lampje op gehangen. Werkte!
Dan had ik een andere (losstaande) batterij gepakt, daar die 2 kabeltjes op gezet om de spanning te kunnen meten.
netjes 14volt stationair!!!!
Dus ik dacht dat die batterij dan TOCH kapot moest zijn. Dan had ik de batterij wat LANGS de moto stond, waar ik 14v op kon meten, in de moto gezet en dan de 2 kabeltjes rechtstreeks uit de regulator erop. ... Weer niks !!!!
Dan de kabels terug op de batterij waarvan ik dacht dat ze kapot was aangesloten ... 14volt !!!
dus, de stator regulator lijken mij in orde. Het probleem zit ergens in de moto ... Wanneer ik de moto laat draaien met de regulator aangesloten op de batterij, lijkt hij enorm veel stroom te vreten. Een volgeladen batterij van +12v, zit binnen de 30seconden op 9volt ...
als ik kortsluiting had, dan moest de moto toch stil vallen? En hoe kan het dat de moto meer stroom verbruikt met de regulator aangesloten, dan wanneer ik hem puur op batterij laat draaien??
iemand een idee? want ik weet het allemaal niet meer???