Electrisch probleem Ducati 748

Sinner 2stroke

MF veteraan
26 feb 2003
2.067
0
-
Toen ik zojuist de duc uitliet, viel ineens mn dashboard verlichtring uit, alsmede mijn koplamp. Achterlicht deed t nog wel. De temp. meter schoot omhoog, tot t maximum, toerenteller op 0. en dit bleef zo -O- ... wat kan dit zijn? dit was onder het rijden btw

EDIT: het is pas als ik mn licht aanzet.. als t licht uitstaat doet de toerenteller t wel, en de temp. meter ook

 
Laatst bewerkt:
lijkt me niet verstandig, het kan schade veroorzaken aan je spanningsregelaar en indirekt aan je dynamo/accu (als je er lang mee doorrijdt)

tot echte kortsluiting heeft het nog niet geleid anders waren er wel zekeringen gesprongen, als ik jou was zou ik de kabelboom die naar het dashbord loopt ff nakijken omdat dat eigelijk het enige stukkie kabelboom is dat bij elke stuurbeweging mee beweegt.
 
Heb ik 2 weken geleden gehad, draadbreuk.
Toerenteller viel uit en dashboardverlichting deed gek. Snel alle verlichting uitgezet. Misschien was het een laadprobleem dacht ik en ik moest nog 35 km.
Het was een draadbreuk onder mijn contactslot.
 
voor de kenners: het was die dikke kabel met bajonetsluitng aan de rechterkant vh. blok. er zit wsk een draadbreukje in, maar ik heb m nu zo vast gemaakt dat ik iig licht heb. wordt zo'n kabel normaliter gesoldeerd, of pleuren ze ineens een nieuwe erop? en wat kost me dat weer? thnx!
 
voor de kenners: het was die dikke kabel met bajonetsluitng aan de rechterkant vh. blok. er zit wsk een draadbreukje in, maar ik heb m nu zo vast gemaakt dat ik iig licht heb. wordt zo'n kabel normaliter gesoldeerd, of pleuren ze ineens een nieuwe erop? en wat kost me dat weer? thnx!


Kun je zelf iets met een AMP tang oid je draden weer krimpen?? Solderen kan wel maar ik zou zeker een stukje krimpkous aanbrengen om je buigpunt niet bij de soldeerovergang te hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan