electrisch probleem R1 '98

graafas

Rookie
13 aug 2002
15
0
hoorn
Ik heb een probleempje met mijn R1 uit '98.
Tijdens het rijden gaat tijdens het knipperen van mijn knipperlicht mijn toerenteller heen en weer, daarna gaat ook mijn dashboard aan/uit tijdens het knipperen. Ik heb het zelfs gehad dat de motor er helemaal mee stopt omdat de accu leeg was. Na het starten met een startkabel werkte alles weer.

Weet iemand wat hier aan de hand kan zijn en/of het zelfde probleem heb als ik. Ik heb wel imitatie knipperlichten erop zitten.

GraafaS
 
Best mogelijk als je nog de oude accu erin hebt.

Maar als dit alleen met knipperen komt kun je ook de draden van de knippers nakijken op kortsluiting (+ tegen frame) dat wil ook je accu leegtrekken
 
allemaal alvast bedankt voor de reacties. Ik heb al mijn accu laten testen bij een accu-boer en de accu is goed bevonden. Verder heb ik gisteren even zonder mijn knipperlichten gereden, en alles werkte goed. Maarja....ik kan ook alleen maar zien dat er wat aan de hand is als ik mijn knipperlichten aan zet?????

Heb ook al heel wat stekkers met contact-spray ingespoten. Ga van het weekend maar wat rijden.
 
Het ZOU een rottig knipperlichtje kunnen zijn of een inwendig vervuilde/ geoxideerde fitting daarvan. Werken de knipper-lampjes zelf wel allemaal normaal?

En wat anders: hoe lang bestaat het probleem en is er kort vóór het probleem iets in de bedrading veranderd geweest?
 
Laatst bewerkt:
Alles werkt verder alles op mijn motor, alle knippers werken stads, dim en grootlicht werkt allemaal. Ik mijn motor nu 2 jaar toen ik hem kocht had ik hetzelfde probleem. Er is toen in de garantie periode een nieuwe accu in gekomen en heb daarmee 1,5 jaar goed mee gereden.
Nu na de winter begint het probleem weer eigenlijk. Heb de accu op de druppellaar gezet, wat mij goed lijkt.
De dynamo lijkt mij verder ook goed want als ik ge meten hoeveel volt erop de accu-polen staan is dat 13,8 of meer volt, als de motor aanstaat.
 
Het gebeurt toch alléén maar als je knipperlichten aangaan? Dat verbruikt minder dan een koplamp.

Als er in een fitting af en toe wat regenwater kan dringen kun je rare verschijnselen krijgen.

Haal voor alle zekerheid één voor één toch eens je knipperlampen er uit en kijk met goed licht tot diep in de fitting of daar geen vuil of oxidatie zit; indien niet gaaf & schoon, dan nevelen met contactreiniger.
In sommige fittingen kunnen ook aansluitkabeltjes nodeloos diep worden ingestoken en dan met een weerbarstig "haartje" een begin van kortsluiting veroorzaken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan