thepolarbear
MF'er
- 9 apr 2016
- 247
- 0
mijn ervaring met rem - achterlicht, deze waren apart aangestuurd via de +12 volt
(dus achterlicht en remlicht hun eigen ledjes)
en een gezamelijke massa.
omdat de rem naar de massa schakelt , heb ik bij het achterlicht de bediening (electronisch)
omgedraaid, zodat via de massa, de plus geschakeld wordt
nog simpeler : ergens zal er bij een afbreker nog wel een intakte kabelboom liggen. kan niet veel kosten volgens mij.
Zou ook enorm handig zijn
Hoe sluit je alles aan?
Scotchblokjes
En hoe bevestig je de bullet-connectoren aan de draad?Solderen en de typische bullet-connectoren
Waarom niet in elkaar draaien?Goed bezig. Als ik je een kleine tip mag geven : zorg evoor dat je solderingen op rechte stukken in je draadboom zitten, minimaal 20cm van een bocht vandaan. Zog er ook voor dat ze in een zo veel mogelijk trillingsvrij deel van de draadboom zitten, anders willen ze nog wel eens breken.
Nog een tip : draad bedrading niet in elkaar voor jet het soldeerd, strip van beide zijden één centimeter kaal, en druk deze gestripte einden in elkaar, zonder draaien of wat dan ook. Dan solderen en afwerken met een krimkous die je vantevoren al over één van de draadeinden gedaan had.
Waarom niet in elkaar draaien?
Dan gaan de individuele aders breken omdat je de kern onder spanning zet. Daarnaast maakt het de soldering onnodig dikker.
Bij het aanknijpen van connectors is dit nog veel belangrijker, als je daar de aders eerst in elkaar draait kan je in een paar seconden heen en weer knikken alle koperen aders van de stekker afbreken. Heb wel eens een technische training gehad bij AMP zelf, en er stond volgens mij de doodstraf op.
Leuke fiets, goed bezig. Als ik je een kleine tip mag geven : zorg evoor dat je solderingen op rechte stukken in je draadboom zitten, minimaal 20cm van een bocht vandaan. Zog er ook voor dat ze in een zo veel mogelijk trillingsvrij deel van de draadboom zitten, anders willen ze nog wel eens breken.
Nog een tip : draad bedrading niet in elkaar voor jet het soldeerd, strip van beide zijden één centimeter kaal, en druk deze gestripte einden in elkaar, zonder draaien of wat dan ook. Dan solderen en afwerken met een krimkous die je vantevoren al over één van de draadeinden gedaan had.
Mocht je een overzicht willen van de door Honda toegepaste kleurcodes willen hebben, dan hoor ik het wel.
Nou, laat ik 't zo zeggen. Je maakt hun er diep ongelukkig mee.
DuidelijkDan gaan de individuele aders breken omdat je de kern onder spanning zet. Daarnaast maakt het de soldering onnodig dikker.
Bij het aanknijpen van connectors is dit nog veel belangrijker, als je daar de aders eerst in elkaar draait kan je in een paar seconden heen en weer knikken alle koperen aders van de stekker afbreken. Heb wel eens een technische training gehad bij AMP zelf, en er stond volgensmij de doodstraf op.