Hallo , juist een gs550 gekocht is mijn eerste moto, dus zoveel ken ik er nog niet van
Aangezien deze nog met contactpunten was die toch vervangen moesten worden heb ik een ontsteking van Boyer-Brandsen(volledig elektronisch) gekocht, deze geplaats aangesloten en de gs gestart.
Starte wel niet van de eerste kick maar dit ligt waarschijnlijk aan de carbu moet nog afgesteld worden.
Volgende stap was het afstellen met strobo op 4500tr/min, zet de tang over de bougiekabel van de eerste cil.
Nu moet ik het merkteken van de vooronsteking gelijk zetten, maar de merktekens zijn F2-3 (dus 180° gedraait ). tang rond de kabel 4e cil zelfde F2-3, tang rond kabel cil2 en cil 3 zelfde F2-3.
wat doe ik verkeerd ? De motor kan toch niet draaien als de ontsteking echt zo staat?
juist nog een beetje aan het prutsen geweest, alle bougies op een rijtje gezet, en ze ontsteken inderdaad allemaal op het zelfde moment voor zover ik dit kan zien .
Dit is toch niet juist, normaal moeten ze toch 2 aan 2 ontsteken, aangezien ik 2 bobines heb?
de bougies geven ook nog een naontsteking, een ontsteking dus een paar seconden nadat ik de motor heb laten ronddraaien met de starter.
heb ik dan ook gevoeld
misschien een slechte massa ofzo?
alle tips zijn welkom
juist nog een beetje aan het prutsen geweest, alle bougies op een rijtje gezet, en ze ontsteken inderdaad allemaal op het zelfde moment voor zover ik dit kan zien .
Ik heb het probleem gisteren eens voorgelegd aan een verdeler, die vertelde mij dat dit normaal is(alles ontsteekt samen)bij een elektronische, er is slechts 1 ontploffing in de gecomprimeerde cilinder.
Dus dan zou je de bobines nooit verkeerd kunnen aansluiten, maar kga toch nog eens dubbel controleren.
Ik had toch wel gedacht dat in een andere cilinder waar ook een gasmengsel is aangezogen er ook een ontbranding zou zijn.
dan zou dus elke 180° er een ontsteking moeten zijn en geeft mijn scoop enkel de verkeerde aan voor elke cilinder.
Kan mijn motor(4 in lijn) eigelijk draaien op 2 cilinders?