Ellende en verdriet

mystyrain

Die hard MF'er
20 apr 2008
520
0
Venlo
Wat is er aan de hand de laatste tijd. De afgelopen weken steeds ongelukken met dodelijke afloop waar een motorrijder bij betrokken is.
Gisteren en vandaag in Gouda en Zwolle twee ongelukken,een motorrijder van 52 jaar oud en een motorrijder van 33 jaar oud. En vandaag in Sint Maartendijk een motorrijder verongelukt (leeftijd onbekend).
In en in triest deze ongevallen, waar zit de oorzaak van deze zoveelste ongevallen dit jaar?
 
Wat denk jezelf?
De meeste ongelukken met motorrijders komen voor in de zomer...
Hmm....

Nope, ik heb geen flauw benul :N

:+
 
Lijkt me een combinatie van simpelweg meer motorrijders op de weg en het feit dat een deel van die éxtra motorrijders (ja, degene die je in de regen nooit ziet :P) toch wat roestig zijn op het gebied van motorbeheersing. :)
 
Heeft te maken met auto's zonder airco.
Die rijden motorrijders dood als het warm is.
 
Zie de laatste dagen heel veel oude gare gebakkies rond rijden, t-shirtje, geen licht, zanchte banden, sandalen... die groep die 150 km per jaar rijdt gemiddeld.
 
Zie de laatste dagen heel veel oude gare gebakkies rond rijden, t-shirtje, geen licht, zanchte banden, sandalen... die groep die 150 km per jaar rijdt gemiddeld.


Ik vind dat ook een beetje vragen om begraven te worden. Een ongeluk kan altijd gebeuren en zolang het geen frontale botsing is kom je daar met bescherming nog enigzins fatsoenlijk uit, maar met de kleding waar ik sommige mensen mee zie rijden krijg je nog een snee in je arm als er een steentje langsvliegt.

Ik heb soms ook wel eens zoiets van, lijkt me wel chill om zo te rijden, maar dan denk ik eventjes aan wat er gebeurt als je crasht en dan doe ik toch fijn mijn pakkie aan hoor.
 
Wat is er aan de hand de laatste tijd. De afgelopen weken steeds ongelukken met dodelijke afloop waar een motorrijder bij betrokken is.
Gisteren en vandaag in Gouda en Zwolle twee ongelukken,een motorrijder van 52 jaar oud en een motorrijder van 33 jaar oud. En vandaag in Sint Maartendijk een motorrijder verongelukt (leeftijd onbekend).
In en in triest deze ongevallen, waar zit de oorzaak van deze zoveelste ongevallen dit jaar?

Welcome to the real world... gemiddeld zijn er gemiddeld 80 doden onder de motorrijders te betreuren dacht ik.

Maargoed, dit staat in schril contrast met het totaal aantal doden in het verkeer dat eigenlijk veel erger is.
 
Wat is er aan de hand de laatste tijd. De afgelopen weken steeds ongelukken met dodelijke afloop waar een motorrijder bij betrokken is.
Gisteren en vandaag in Gouda en Zwolle twee ongelukken,een motorrijder van 52 jaar oud en een motorrijder van 33 jaar oud. En vandaag in Sint Maartendijk een motorrijder verongelukt (leeftijd onbekend).
In en in triest deze ongevallen, waar zit de oorzaak van deze zoveelste ongevallen dit jaar?
Tja, lekker weer is meer motorrijders op de weg waarvan een gedeelte met onvoldoend ervaring en bescherming rond rijdt. Simpel as that.
 
Zie de laatste dagen heel veel oude gare gebakkies rond rijden, t-shirtje, geen licht, zanchte banden, sandalen... die groep die 150 km per jaar rijdt gemiddeld.

Dat noemen ze natuurlijke selectie, die groep wordt elk jaar kleiner :Y
 
dat gejank van de meeste over gebrek aan beschermende kleding :W

dat leren pak van je helpt ook echt niet tegen een frontale botsing met een auto... dus kleding erbij halen slaat kats nergens op :W leer helpt ook alleen maar tegen schaafwonden en daar ga je echt niet dood aan
 
Tja, lekker weer is meer motorrijders op de weg waarvan een gedeelte met onvoldoend ervaring en bescherming rond rijdt. Simpel as that.
dat gejank over gebrek aan beschermende kleding :W

dat leren pak van je helpt ook echt niet tegen een frontale botsing met een auto... dus kleding erbij halen slaat kats nergens op :W leer helpt ook alleen maar tegen schaafwonden en daar ga je echt niet dood aan

daarnaast, er vallen ook zat dooien onder ervaren rijders die wel een leren pak dragen...jou conclusie stinkt
 
Er gaan jaarlijks zo'n 750 mensen dood in het verkeer. Ik kan zo snel geen recenter plaatje vinden, maar dit geindexeerde (!) plaatje geeft in ieder geval aan dat het aantal afneemt.
Opvallend is wel dat er bij motoren/scooters vrij veel fluctuatie in zit:
0615g1.gif


Van deze 750 doden zijn er zo'n 80 motorrijders. De meeste daarvan vallen in de zomermaanden, dus grofweg 1 per dag momenteel :(

dat leren pak van je helpt ook echt niet tegen een frontale botsing met een auto... dus kleding erbij halen slaat kats nergens op :W leer helpt ook alleen maar tegen schaafwonden en daar ga je echt niet dood aan
Statistieken wijzen uit dat beschermende kleding (de naam zegt het al een beetje) daadwerkelijk beschermt. En "schaafwonden"? Wat denk je van openliggende botten?
Nog maar eens dit meisje:
brittanymorrow.jpg
 
Laatst bewerkt:
dat gejank over gebrek aan beschermende kleding :W

dat leren pak van je helpt ook echt niet tegen een frontale botsing met een auto... dus kleding erbij halen slaat kats nergens op :W leer helpt ook alleen maar tegen schaafwonden en daar ga je echt niet dood aan

daarnaast, er vallen ook zat dooien onder ervaren rijders die wel een leren pak dragen...jou conclusie stinkt

Dat dacht ik dus ook...dat gejank over geen beschermende kleding...
 
Het zou verplicht moeten worden goede kleding op de motor en diegenen die vinden van niet zouden eens lekker over het wegdek moeten glijden en dan schaafwonden krijgen tot op het bot dan praten ze wel anders je begrijpt uit mijn reactie wel dat ik altijd beschermende kleding draag en als ik het te warm vind op de motor dan ga ik lekker op de fiets.
 
Terug
Bovenaan Onderaan