En daar lag ik

Gelukkig niet al teveel schade zo te horen. Wees maar blij.

Ik heb het ook een keer gedaan en ik zit nog steeds met de problemen daarvan. Ik kwam namelijk ook nog eens van de stoep af en ging dus ook op mijn plaat.

Remschijf was helemaal krom, die is dan ook vervangen, maar sinds die tijd trilt mijn fiets bij het remmen met de voorrem. Ik heb werkelijk geen idee meer waar het probleem in kan zitten.

Vervangen ondertussen:
Schijfrem die krom was
Voorwiel wat onzet was (heb spaakwielen)
nog een keer de remschijven omdat die op een wonderbaarlijke manier krom waren gaan staan
voorvork veren zijn vervangen
balhoofdlager vervangen

Dus het kan nog aardig in de centen lopen zoals je kunt zien. En dan ben je nog steeds niet van het gelazer af. Zo'n fluo kabeltje is dan ook een zeer goedkope manier om deze kosten te voorkomen.
 
als je nou je schijfslotsleutel in een vinger van je handschoen doet, dan voel je de sleutel voordat je op je motor stapt.

sticker op je kroonplaat raak je ook aan gewend en let je na een tijdje niet meer op.
 
schrijfremslot zo monteren dat als je wegrijdt hij meteen blokkeert, dus meteen bij de vork.
Scheelt!
Nog handiger is om je motor zo te parkeren dat je niet meteen vooruit weg kunt rijden (neuse tegen muurtje/paaltje etc) en dan je schijfslot zodanig er op doen dat hij aanloopt bij het achteruit lopen.. Kans op schade is dan ook nihil. Als je vooruit kunt, zou je nog steeds volgas weg kunnen rijden.
(jaja, koude motor ik weet het, maar je bent wel eens druk, haastig, sacherijnig, cool aan het doen) :X
 
ik heb een xena schijfremslot met alarm,als ik de motor vastpak gaat gelijk het alarm,kan het dus nooit vergeten.
 
Hoe bevalt zo'n Xena overigens? Veel valse alarmmeldingen?


nog geen een valse melding,zelfs met de harde wind van de laatste mnd nergens last van.
alleen het eraf halen wil het alarm nog wel eens afgaan als je teveel beweegt.
kan het iedereen aanraden,geen last meer van vergeten schijfremslot.

gaat heel zachtjes piepen als de battery op is
 
nog geen een valse melding,zelfs met de harde wind van de laatste mnd nergens last van.
alleen het eraf halen wil het alarm nog wel eens afgaan als je teveel beweegt.
kan het iedereen aanraden,geen last meer van vergeten schijfremslot.

gaat heel zachtjes piepen als de battery op is
Thnx, de verzekering belt zo terug, wellicht moet er op mijn nieuwe motor een scm gekeurd alarm, hopelijk gaan ze ook met zo'n Xena accoord.
En inderdaad, ook tegen het wegrijden met slot erop een goede oplossing
 
Thnx, de verzekering belt zo terug, wellicht moet er op mijn nieuwe motor een scm gekeurd alarm, hopelijk gaan ze ook met zo'n Xena accoord.
En inderdaad, ook tegen het wegrijden met slot erop een goede oplossing

Mijn xena is ook goed gekeurd door de verzekering, zolang het maar een art 4 slot is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan