Jullie zullen er wel doodziek van worden, al die Guzzi projecten hier op de lijst.
Toch wil ik graag mijn extra steentje op de berg stapelen, en wel hierom.
Ben net begonnen om mn Guzz 3 wielig te maken.
Mn Guzz was oorspronkelijk een T3 california, is na enkele renovaties nu een soort cafe racende rattebrommer, met sporttank en zitje, nog standaard blok en jammer genoeg gietwielen.
Is mn trouwe vakantie vriend, kreeg er afgelopen jaar in Bosnie het compliment over "you really have to be a mechanic to ride this bike" uitgelegd dat ik juist Guzzi rij omdat ik te lomp ben voor een echte motor, maar weet niet zeker of dat ook over gekomen is.
Nu dus een bakkie eraan, er staat een ouwe Hollandia te smachten op actie. Moet nog effe een onderstel voor worden gemaakt, en ook aan de Guzz moet het een en ander veranderen.
Gelukkig heb ik een buurman met redelijk veel ervaring en teveel vrije tijd, alleen krijg ik dit ook niet rond. Voor Pinksteren rijden is het streven.
De plannen tot nu toe :
-schommelvork aan de voorkant, is in voorbereiding en gaat niet veel problemen geven.
-Sport uiterlijk houden, wel zorgen dat ik eindelijk lekker zit met mn lange poten.
-Smartwielen rondom.
-Smart achternaaf op het zijspan
Allemaal leuk en aardig, maar de Smartwielen worden de grootste uitdaging. Wil een soort Italiaanse Ural bouwen, met onderling uitwisselbare wielen.
Zijspanwiel met Smart achternaaf, makkelijk en gelijk een remtrommeltje erop, voorwiel met behulp van de naaf die Heer Halflive geschetst heeft in zn topic, met grote remschijf aan de rechterkant.
Alleen dat achterwiel....
Om het wiel makkelijk los te halen, lijkt het me belangrijk dat de schijf aan dezelfde kant zit als de cardan, dat maakt ut behoorlijk lastig. Vraag me af of ik op een achterbrug van een grote Guzzi het cardan van een klein model kan zetten, daarbij zit de remschijf al aan de cardan kant. Wordt waarschijnlijk lastig door verschillende vertandingen van de spline, weet ik niet zeker.
Uitgaande van de cardan van mn eigen Guzzi zou de schijf naar de andere kant van de velg gebracht moeten worden, tussen meenemer en velg in. Lijkt me lastig, en geen idee hoe de remklauw dan afgtesteund kan worden.
En hier kan ik dus wel wat hulp gebruiken. Heb tot nu toe alleen een droompje, heb nog geen fotoos gevonden van een dergelijke combinatie, vraag me af of er überhaupt al mooie oplossingen voor bedacht zijn. De uitvoering wordt niet het grootste probleem, maar het briljante idee wil nog niet komen.
Toch wil ik graag mijn extra steentje op de berg stapelen, en wel hierom.
Ben net begonnen om mn Guzz 3 wielig te maken.
Mn Guzz was oorspronkelijk een T3 california, is na enkele renovaties nu een soort cafe racende rattebrommer, met sporttank en zitje, nog standaard blok en jammer genoeg gietwielen.
Is mn trouwe vakantie vriend, kreeg er afgelopen jaar in Bosnie het compliment over "you really have to be a mechanic to ride this bike" uitgelegd dat ik juist Guzzi rij omdat ik te lomp ben voor een echte motor, maar weet niet zeker of dat ook over gekomen is.
Nu dus een bakkie eraan, er staat een ouwe Hollandia te smachten op actie. Moet nog effe een onderstel voor worden gemaakt, en ook aan de Guzz moet het een en ander veranderen.
Gelukkig heb ik een buurman met redelijk veel ervaring en teveel vrije tijd, alleen krijg ik dit ook niet rond. Voor Pinksteren rijden is het streven.
De plannen tot nu toe :
-schommelvork aan de voorkant, is in voorbereiding en gaat niet veel problemen geven.
-Sport uiterlijk houden, wel zorgen dat ik eindelijk lekker zit met mn lange poten.
-Smartwielen rondom.
-Smart achternaaf op het zijspan
Allemaal leuk en aardig, maar de Smartwielen worden de grootste uitdaging. Wil een soort Italiaanse Ural bouwen, met onderling uitwisselbare wielen.
Zijspanwiel met Smart achternaaf, makkelijk en gelijk een remtrommeltje erop, voorwiel met behulp van de naaf die Heer Halflive geschetst heeft in zn topic, met grote remschijf aan de rechterkant.
Alleen dat achterwiel....
Om het wiel makkelijk los te halen, lijkt het me belangrijk dat de schijf aan dezelfde kant zit als de cardan, dat maakt ut behoorlijk lastig. Vraag me af of ik op een achterbrug van een grote Guzzi het cardan van een klein model kan zetten, daarbij zit de remschijf al aan de cardan kant. Wordt waarschijnlijk lastig door verschillende vertandingen van de spline, weet ik niet zeker.
Uitgaande van de cardan van mn eigen Guzzi zou de schijf naar de andere kant van de velg gebracht moeten worden, tussen meenemer en velg in. Lijkt me lastig, en geen idee hoe de remklauw dan afgtesteund kan worden.
En hier kan ik dus wel wat hulp gebruiken. Heb tot nu toe alleen een droompje, heb nog geen fotoos gevonden van een dergelijke combinatie, vraag me af of er überhaupt al mooie oplossingen voor bedacht zijn. De uitvoering wordt niet het grootste probleem, maar het briljante idee wil nog niet komen.